Lofoty! Przepiękne Lofoty! >>> Rejs z Tromso do Bodo Nr: BRG-R/2020/08/19
Tromso - Lofoty (Trollfjord - Henningsvær - Reine) - Bodo
- Data rozpoczęcia:
- 22.08.2020 sobota
- Data zakończenia:
- 28.08.2020 piątek
- Ilość dni:
- 6 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Tromso - Lofoty (Trollfjord - Henningsvær - Reine) - Bodo Więcej informacji
- Jacht:
- Roberts 44 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Piękna i malownicza!!! Taka jest Norwegia.
Można tu płynąć wzdłuż długiego wybrzeża korzystając z dobrych wiatrów, wpływać pomiędzy urocze wyspy, kluczyć między szkierami czy też eksplorować zjawiskowe fiordy.
Taki rejs to marzenie wielu polskich żeglarzy, którzy po kilku bałtyckich rejsach pragną pływać po akwenie zdecydowanie odmiennym.
Podczas rejsu, czeka na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.
Trzeba jednak liczyć się z tym, że żeglowanie po norweskich wodach w maju, czerwcu, wrześniu i październiku będzie wiązało się z niższymi temperaturami niż na rodzimym Bałtyku.
Jednak to, co można zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu na postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.
Wybraliśmy dla Was rejony, w których przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia kolorowe wspomnienia na długie lata.
Tak więc niezależnie od trasy, w trakcie każdego rejsu po norweskich wodach, nie zabraknie okazji do podziwiania przyrody z pokładu jachtu i na lądzie podczas zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia dorodnych dorszy jak i też odpoczynku.
Każdy rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
Ten rejs pamiętać będziecie jeszcze długo po jego zakończeniu. Widokowo trasa jest fantastyczna.
Zbieramy się w Tromso – gdzie atrakcji typowych i nietypowych nie zabraknie.
Tromsø to tętniące życiem miasto położone 350 kilometrów na północ od koła podbiegunowego. Jest największym ośrodkiem w Norwegii Północnej. Natura i kultura idą tu ze sobą w parze. W Tromsø na brak atrakcji w mieście nie będą narzekać miłośnicy historii, przyrody, nauki, kultury i pięknych widoków. Warto wybrać się do oceanarium, odwiedzić tutejsze muzea lub najbardziej wysunięty na północ ogród botaniczny na świecie. Tromsø to także doskonałe miejsce na obserwację zorzy polarnej, niestety w okresie od września do marca.
Z Tromso udamy się na Lofoty.
Lofoty to miejsce piękne, a nawet jedno z piękniejszych miejsc na ziemi. Być może widzieliście już zdjęcia z czerwonymi domkami i suszącymi się rybami na tle górskiego krajobrazu ... i jeśli też w duchu marzyliście o takich zdjęciach to koniecznie wybierzcie się na ten odcinek, nie zdejmiecie palca z przycisku migawki aparatu (albo dokupcie kartę pamięci do swojego telefonu.
Mówi się, że Norwegia to kraina fiordów, i to jest prawda. Nawet na Lofotach mamy możliwość odwiedzenia fiordów. Wybierzemy się do małego jak na tutejsze normy - jednomilowego Trollfiord. Może mały w porównaniu do największych, ale piękny widok gwarantowany - wielka ściana skalna opadająca pionowo do wody robi na każdym wrażenie.
Dalej zapewne popłyniemy do Henningsvaer - małej wioski rybackiej. Wpływa się tu wzdłuż domków portowych. Ta tradycyjna architektura powoduje, że jest tu bardzo malowniczo. Wioska żyje głównie z połowu ryb i wszystko jest tu temu podporządkowane. Dodatkową atrakcją na miejscu jest możliwość wybrania się na trekking, w okolicy jest sporo szlaków górskich o różnym poziomie trudności.
Kolejne miejsce do którego popłyniemy to Reine. To miasteczko rybackie położone na wyspie Moskenesøya. Część zabudowań miasteczka rozrzucona jest na kilku wysepkach, które w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia połączone zostały mostami.
Reine uznać można za symbol archipelagu, pojawia się na setkach pocztówek i katalogów, a Moskenesøy stanowi jedną z najbardziej górzystych wysp Lofotów. Jeżeli wybierzecie się na spacer po okolicy, wszędzie czekać będą na Was „widoki”: ze strzelistymi górami, z łatami śniegu, małymi kolorowymi domkami i stojakami z suszonym dorszem. Widoki z tego miejsca nie jeden żeglarz ustawił sobie jako tapetę w telefonie.
Rejs zakończymy w Bodo największym mieście w okręgu Nordland. To miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na narciarstwo zimą oraz długie spacery w okresie letnim. Bodø to także stolica orłów bielików - nigdzie na świecie nie ma większego skupiska tych majestatycznych ptaków. Codziennie można podziwiać jak wznoszą się nad miastem i siedzą na skałach niedaleko Bodø.
Rejs jest stosunkowo łatwy żeglarsko, zatem szczególnie na tą trasę zapraszamy nieco mniej doświadczone osoby.
Zaokrętowanie: | 22.08.2020 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 28.08.2020 pia, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Tromso | Port: | Bodo |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Tromso - Lofoty (Trollfjord - Henningsvær - Reine) - Bodo |
Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.
Transport do góry
Dojazd i powrót z rejsu uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.
Do/z Bodø można się dostać samolotem, pociągiem, samochodem oraz promem.
Jacht do góry
Roberts 44
(2003)
Bruceo
Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Stalowy jacht, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach.
I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie priorytetem.
Jacht ma prostą, tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli: dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami (jedną z nich na stałe zajmuje kapitan). Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest też doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne.
Jest też rzecz jasna - morska toaleta.
Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Ten jacht swoją dzielność potwierdził wielokrotnie w wyprawach oceanicznych na:
- Islandię i daleką Norwegię.
- Grenlandię,
- Svalbard,
a nawet na Przylądek Horn!
- Długość:
- 13,50 m
- Szerokość:
- 3,88 m
- Zanurzenie:
- 2,2 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 7 / 2
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 500 l
- Zbiornik paliwa:
- 400 l
- Silnik:
- 66 KM
Wyposażenie
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników.
Cena rejsu nie zawiera
1. Wyżywienia, opłat portowych, paliwa - SKŁADKA JACHTOWA*
2. Dojazdu na rejs i powrotu z rejsu;
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL;
4. Korzystania z płatnych natrysków w marinach;
5. Zwiedzania i biletów wstępu;
6. Jakichkolwiek wydatków własnych.
___________________________
* - na pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości ~25 EUR za osobę na dzień. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Co ważne - przy rejsie na który zgłosi się 1-2 osoby, składka jachtowa nie przekroczy wskazanej kwoty.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
27.06.2025 pia
04.07.2025 pia |
7 | Bodo - Lofoty (Reine - Nusfjord - Henningsvær - Trollfjord) - Tromso | 2 240 zł | Więcej o rejsie |
08.08.2025 pia
15.08.2025 pia |
7 | Tromso - Lofoty (Trollfjord - Henningsvær - Nusfjord - Reine) - Bodo | 2 240 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!