Zimowy rejs - ONE WAY >>> z Gdańska do Norwegii Nr: NYC-R/2022/02/132
Gdańsk - Kopenhaga - Cieśniny Duńskie - Oslofjord
- Data rozpoczęcia:
- 26.02.2022 sobota
- Data zakończenia:
- 05.03.2022 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Gdańsk - Kopenhaga - Cieśniny Duńskie - Oslofjord Więcej informacji
- Jacht:
- Kecz - stalowy jacht pełnomorski Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na zimowy rejs - ONE WAY - z Gdańska do Norwegii.
Zimowe żeglarstwo hartuje ciało i ducha. Rejsy w czasie opadów śniegu i lodu na wodzie to wymagające przedsięwzięcie dla żeglarzy, którzy od wypraw oczekują adrenaliny i akcji…
Po każdym rejsie zostanie wystawiona opinia potwierdzająca staż na stopnie żeglarskie jachtowego sternika morskiego i kapitana jachtowego.
Zachęcamy do udziału żeglarzy zbierających staż, ale przede wszystkim osoby, które chcą zdobyć lub zwiększyć swoje doświadczenie i wiedzę żeglarską.
TEN REJS
Rejs rozpoczniemy w Gdańsku trawersując Bałtyk w drodze do Cieśnin Duńskich.
Przed nami, Sund i Wielki Bełt, gdzie nawigatorów czeka sporo pracy - sprostać muszą sporemu ruchowi statków, promów i setek jednostek napływających z każdej strony, przy jednoczesnym pilnowaniu pozostałych przeszkód nawigacyjnych oraz płycizn.
Pierwszy postój planujemy w Kopenhadze, stolicy i największym mieście Królestwa Danii. Kopenhaga położona jest na wschodnim wybrzeżu wyspy Zelandia. Od 1 lipca 2000 r. połączona jest ze szwedzkim portem Malmö mostem nad Cieśniną Sund.
Kopenhaga to miasto malowniczo położone nad wielką cieśniną morską, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Można odwiedzić kilka znamienitych muzeów, zobaczyć wiele zabytków i miejsc z tradycjami, pobuszować po knajpkach czy pospacerować po zaułkach Strogetu i Nyhavn (najbardziej kolorowej części miasta).
Dalej przed nami Cieśniny Skagerrak i Kattegat. To akweny sztormowe szczególnie o tej porze roku. Miejsca godne oceanicznego jachtu, wymagające wprawionych sterników, gdzie duże fale łamią swoje grzywy, a efektywna żegluga wymaga współpracy załogi, gotowej stawić się na każdy alarm manewrowy. To tutaj mieszają się na otwartej przestrzeni wody Morza Północnego i Bałtyckiego.
Rejs zakończymy w Oslofjordzie.
Na jego krańcu położone jest Oslo, miasto zachwycające dynamicznym życiem towarzyskim i kuszącym jedyną w swoim rodzaju możliwością połączenia kontaktu natury z życiem miejskim. Linia brzegowa Oslo to wybrzeże fiordowe. Porozcinane jest ono szeregiem długich, wąskich, rozgałęziających się zatok, na przedpolu lądu występują liczne wyspy i wysepki.
Tutaj, na półwyspie Bygdøy rozlokowane są muzea, których żeglarze nie mogą ominąć:
Muzeum Kon-Tiki, upamiętniające podróż Thora Heyerdahla na tratwie Kon-Tiki przez Ocean Spokojny w 1947 roku oraz Muzeum Statku Fram, poświęcone jednostce zbudowanej w 1892 roku na zamówienie podróżnika Fridtjofa Nansena na poczet wypraw polarnych.
Oglądając fiordy z perspektywy pokładu jachtu, docenimy ich niezwykłe piękno i majestat.
Zaokrętowanie: | 26.02.2022 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 05.03.2022 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Gdańsk | Port: | Oslo |
Rodzaj rejsu: | Rejs stażowo - szkoleniowy |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 70-100 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Trasa rejsu: | Gdańsk - Kopenhaga - Cieśniny Duńskie - Oslofjord |
Realizacja trasy rejsu odbędzie się z uwzględnieniem warunków meteorologicznych, sytuacji epidemicznej i kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie wyboru trasy, podejmuje kapitan.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia / zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Kecz - stalowy jacht pełnomorski
Jacht pełnomorski
Jacht na którym odbędzie się rejs to stalowy kecz, o długości 18m. Już od etapu projektowania, jacht miał być zdolny do pływania po zimnych wodach arktycznych. Dlatego kadłub jednostki ma celowo wzmocniony dziób (gródź zderzeniowa) i gęsto ulokowane wręgi.
Posiada również gródź oddzielającą dziobowy przedział hotelowy od mesy i szczelną maszynownię, gdzie znajduje się wysokoprężny silnik.
Maszynownia jachtu to również miejsce olejowego kotła co., z którego ciepło rozprowadzane jest po przestrzeni mieszkalnej za pomocą nagrzewnic nadmuchowych. To utrzymuje wnętrze bez wilgoci nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.
Jacht posiada 11 wygodnych koi (w tym jedna podwójna), co pozwala na komfortowe żeglowanie przez długi okres czasu. Koje wyposażone są w podwójne pasy z lotniczą klamrą chroniące przed wypadnięciem podczas znacznych przechyłów. Wielkie zbiorniki wody (2000 L) i paliwa (1250L) dają długą autonomię żeglugi.
Środki ratunkowe:
tratwa SOLAS PACK A – 12 osób; kamizelki pneumatyczne 290N SOLAS; Epirb; Jonbouy; Rzutka;
Pirotechnika zgodna z SOLAS;
Dane techniczne:
- Długość: 18 m
- Szerokość: 4,7 m
- Zanurzenie: 2,4 m
- Masa całkowita: 31 000 kg
- Kokpit częściowo zamknięty
- Ożaglowanie 140 m2.
- Silnik Ford Sabre 120 HP
- Zbiorniki wody użytkowej 2000 L
- Zbiorniki paliwa 1250 L
Wyposażenie:
Ploter Garmin, mapy bluechart, echosonda, wiatromierz, log, radar Garmin 18 cali xHD, AIS klasy B, autopilot, ponton, VHF, panele fotowoltaiczne, turbina wiatrowa, generator prądu zmiennego, pompa zęzowa
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie,
- opiekę kapitana,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- ubezpieczenie jachtu,
- gaz do kuchenki,
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki jachtowej: na paliwo, opłaty portowe, prowiant - koszty szacujemy na ok. 25/EUR/dobę od każdej osoby.
Składka jest zbierana przy zaokrętowaniu, rozliczana na koniec rejsu.
Kapitan jest wyłączony z tej składki.
2. Ubezpieczenia KL i NNW;
3. Wydatków własnych;
4. Kosztów dojazdu/powrotu z rejsu.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!