Bałtyk CENTRALNY >>> Sztokholm i Alandy - REJS PO SZKIERACH Nr: MIM-R/2021/06/365
Sztokholm - szkiery – Alandy – Mariehamn – Sztokholm
- Data rozpoczęcia:
- 13.07.2024 sobota
- Data zakończenia:
- 20.07.2024 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Sztokholm - szkiery – Alandy – Mariehamn – Sztokholm Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 38 (3 cab.) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na ciekawy rejs z Gdyni na środkowy Bałtyk.
Cały rejs ma początek w Gdyni i pierwszy jego etap wiedzie przez Visby do Sztokholmu. Dalej dwa etapy ze Sztokholmu, będą skoncentrowane na eksploracji szwedzkich i alandzkich szkierów. Ostatni etap, to powrót ze Sztokholmu przez Visby do Gdyni.
Podział wyprawy na etapy, pozwala wam zdecydować w której części rejsu chcecie wziąć udział (a może zdecydujecie się na dwa jego etapy?).
W trakcie rejsu odwiedzimy wiele przepięknych zakątków tej części Bałtyku. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne i godne zobaczenia.
Płynąc na ten rejs, zyskacie też dużą dawkę doświadczenia żeglarskiego.
Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać ponad 100 godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.
Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!
____________________________________________________________________
UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE!
Miejsce w kabinie rufowej.
W związku z zainteresowaniem rejsami wakacyjnymi - przed rezerwacją zalecamy telefoniczne potwierdzenie bieżącej dostępności tych wolnych miejsc.
____________________________________________________________________
Ten etap
Ten etap zaczyna się i kończy w Sztokholmie.
Przybycie tu oznacza możliwość doświadczenia kosmopolitycznego Sztokholmu, pełnego przepychu i atrakcji. Skandynawska metropolia zachwyca nie tylko nietypowym ukształtowaniem terenu, ale także wspaniałą architekturą i olbrzymią ilością zieleni.
Wypłyniemy na środkową część Morza Bałtyckiego aby poszwendać się pomiędzy tysiącami wysp i wysepek szwedzkich szkierów (otaczające stolicę szkiery, to ponad 20 tys. wysp i wysepek wygładzonych przez lodowiec i porośniętych zielenią). To jeden wielki rezerwat dziewiczej przyrody i ulubione miejsce wypoczynku Szwedów.
Trasa naszego rejsu powiedziemy dalej na północ, gdzie u wejścia do Zatoki Botnickiej leżą Alandy, największy archipelag w Europie.
Szwedzkojęzyczne terytorium, liczące ponad 6 tys. wysp jest własnością republiki Finlandii. Mieszkańcy, w przeważającej większości Szwedzi wywalczyli dla tego regionu bardzo dużą autonomię.
Dla żeglarzy to akwen pełen wyzwań, gdzie podstawą jest praca z mapą i czujna nawigacja. Ukryte między skałami, otoczone zielenią kameralne porty, pozwalają zapomnieć o miejskim zgiełku i tempie codziennego życia. Będziemy żeglować, doskonalić swoje umiejętności i podziwiać „ogród szkierów” i Alandów.
Zaokrętowanie: | 13.07.2024 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 20.07.2024 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Sztokholm | Port: | Sztokholm |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 70-95 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Szwecja - Alandy |
---|---|
Trasa rejsu: | Sztokholm - szkiery – Alandy – Mariehamn – Sztokholm |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Sztokholm - ta skandynawska metropolia zachwyca nie tylko nietypowym ukształtowaniem terenu, ale także wspaniałą architekturą, olbrzymią ilością zieleni i świeżym powietrzem, będąc jednocześnie ważnym ośrodkiem politycznym, naukowym oraz kulturalnym.
Dla wszystkich żeglarzy głównym punktem programu jest zwiedzanie morskiego muzeum Vasa, gdzie podziwiać można wydobyty w 1961 r. z dna morskiego siedemnastowieczny okręt. Zwodowany w 1628 roku galeon był największym statkiem wojennym swoich czasów. Jako duma i chluba królewskiej marynarki, miała wziąć udział w szwedzkim podboju Polski. Nie zdążył – w dziewiczym rejsie pokonał zaledwie milę, zanim uległ widowiskowemu zatonięciu.
Sztokholmskie szkiery - to kraina wysp na Bałtyku, na wschód od Sztokholmu, składająca się z 24 tysięcy mniejszych i większych wysp. Archipelag rozciąga się na przestrzeni 150 km, od wyspy Archolma na północy do Landsort na południu.
Wyspy te różnią się nie tylko wielkością, ale też ukształtowaniem, szatą roślinną i urokiem. Scenerie takich wysp to lasy i skały, łąki i pastwiska, przystanie, plaże oraz oczywiście zabudowania (domy, domki, budynki gospodarcze). Na wielu wyspach są kawiarenki, butiki, restauracje. Archipelag to raj zarówno dla żeglarzy, jak i osób posiadających na którejś z wysp swój domek letniskowy.
Dalej żeglować będziemy po Alandach. Ze względu na swe strategiczne, pod względem militarnym i handlowym położenie w centrum Morza Bałtyckiego, Alandy były, już od czasów prehistorycznych, obiektem zainteresowania wielu ludów i państw. Najstarszymi zabytkami wysp są wioski z epoki kamiennej. Na Alandach zobaczyć można również spuściznę Wikingów, pozostałości osiedli i cmentarzyska.
Wyspy Alandzkie leżą na południowo-zachodnim wybrzeżu Finlandii u wejścia do Zatoki Botnickiej. Archipelag składa się z ponad 6 500 wysp, z których jedynie około 60 zamieszkują Alandczycy, a wiele spośród nich to tzw. „szkiery”, czyli groźne dla żeglarzy poszarpane skały, niekiedy ledwo wystające ponad powierzchnię morza. Chociaż w ukształtowaniu terenu dominują skaliste pagórki, krajobraz archipelagu jest wybitnie równinny – najwyższe wzniesienie liczy zaledwie 129 m n.p.m. Alandy są tak płaskie, że sami mieszkańcy śmieją się, że będą głównymi przeciwnikami globalnego ocieplenia w najbliższych wyborach. Alandy stanowią dla żeglarzy spore wyzwanie nawigacyjne. To dobry akwen treningowy, by sprawdzić swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Bavaria 38 (3 cab.)
(2008)
Bavaria Yachts
Jacht posiada 3 kabiny dwuosobowe oraz łazienkę z prysznicem. Wszystkie kabiny są z podwójnymi kojami płaskimi. Na rejsach żeglujemy w 7 osób plus skipper.
Jachty są zarejestrowane na 8 osób każdy oraz posiadają stosowne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa dla 8 osób (tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne).
Jacht jest utrzymany w bardzo dobrym stanie technicznym i hotelowym, dzięki regularnemu, profesjonalnemu i kompleksowemu corocznemu serwisowi.
Na tym jachcie organizujemy rejsy po Morzu Bałtyckim, Północnym i Norweskim.
- Długość:
- 11,72 m
- Szerokość:
- 3,90 m
- Zanurzenie:
- 1,6 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 6 / 3
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 360 l
- Zbiornik paliwa:
- 150 l
- Silnik:
- 40 KM
Wyposażenie
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- 2 chartplottery Raymarine (jeden dotykowy w kokpicie, jeden w nawigacyjnej)
- radar
- autopilot
- navtex do odbioru prognoz pogody i ostrzeżeń nawigacyjnych
- AIS
- radio VHF z DSC
- kompas
- wiatromierz, log, echosonda
WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE:
- grot z listwami stawiany tradycyjnie, genua rolowana
- 6 dużych kabestanów Lewmar
- szprycbuda
- winda kotwiczna, kotwica Delta, łańcuch 50m
- dodatkowe akumulatory (łącznie 330Ah)
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- ogrzewanie
- lodówka w kambuzie
- 2-palnikowa kuchenka z piekarnikiem
- pełne oświetlenie wnętrza LED
- odtwarzacz muzyki
- 2 głośniki w mesie
- telewizor
- platforma na rufie
- pościel i ręcznik dla każdego uczestnika
- pełne wyposażenie kuchenne
- literatura żeglarska, gry
WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jacht został kompletnie wyposażony w tym zakresie.
Należy tu wymienić:
- oceaniczne tratwy ratunkowe dla 8 osób
- radiopławy EPIRB
- ratunkowe kamizelki pneumatyczne z szelkami
- 2 koła ratunkowe (jedno z linką, drugie z pławką świetlną)
- pirotechnika (rakiety spadochronowe i pławka dymna)
- apteczka wyposażona przez lekarza we wszystko co potrzebne
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- koję na jachcie,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- sprzątanie końcowe jachtu,
- kołdrę, poduszkę, pościel i ręcznik.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**
Wysokość wpłaty do kasy jachtowej zależy od etapu rejsu:
- etap (Gdynia - Sztokholm) - wpłata ok. 800 PLN/osobę/tydzień,
- etap (Sztokholm - Alandy - Sztokholm) - wpłata ok. 250 EUR/osobę/tydzień;
2. Kosztów: dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej (oferujemy to ubezpieczenie za opłatą ok. 45 zł/osobę);
4. Kosztów dodatkowych atrakcji;
5. Podatków i opłat lokalnych;
6. Wydatków własnych.
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!