BAŁTYCKA MAJÓWKA 2023 (GDYNIA - VISBY - KALMAR - GDYNIA) Nr: NAV-R/2023/04/63
GDYNIA - VISBY - KALMAR - GDYNIA
- Data rozpoczęcia:
- 29.04.2023 sobota
- Data zakończenia:
- 06.05.2023 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- GDYNIA - VISBY - KALMAR - GDYNIA Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 46 Cruiser Więcej informacji
Opis rejsu do góry
BAŁTYCKA MAJÓWKA 2023 (GDYNIA - VISBY - KALMAR - GDYNIA)
29.04-06.05.2023 (8 dni)
Na nasz kolejny rejs wyruszymy końcem kwietnia z mariny Gdynia, która w kolejnym już sezonie gości nasz jacht. Rozpoczynamy bałtycką majówkę 2023!
Założeniem dla tego rejsu jest przewaga żeglowania nad staniem w portach. Trasa rejsu wymaga spędzenia przynajmniej 100 godzin w morzu. O ile warunki na morzu pozwolą na początek rejsu planujemy odwiedzić główny port Gotlandii - Visby, aby tam dopłynąć musimy przemierzyć ładny kawałek Bałtyku - około 200Mm. Przy takiej odległości ładnie zadziała nam na jachcie tryb wachtowy, każdy będzie mógł to poczuć.
Po zwiedzaniu Visby udamy się w kierunku Kalmarsund aby spędzić kilka niezapomnianych chwil w miejscowości Kalmar. Jeśli czasu nam wystarczy w drodze do Polski zawiniemy jeszcze do Karlskrony aby i tam zbadać co ciekawego robią Szwedzi w swych miasteczkach. Ładna starówka, położona na półwyspie niedaleko mariny oraz muzeum marynistyczne umożliwią nam spędzenie ciekawych chwil w tym mieście.
Kiedy już nasycimy się szwedzkimi klimatami pożeglujemy w kierunku polskiego wybrzeża...na rybkę, na Hel i z powrotem do Gdyni gdzie oddamy jacht kolejnej załodze.
Zaokrętowanie: | 29.04.2023 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 06.05.2023 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Marina Gdynia | Port: | Marina Gdynia |
Liczba godzin stażu: | 60-100 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Szwecja: Blekinge, Olandia, Gotlandia |
---|---|
Trasa rejsu: | GDYNIA - VISBY - KALMAR - GDYNIA |
Gdynia - Visby - 200 Mm
Visby - Kalmar - 95 Mm
Kalmar - Hel - 160 Mm
Hel - Gdynia - 10 Mm
RAZEM - 465 Mm
VISBY
Zapytaj jakiegokolwiek Szweda o Visby na Gotlandii, a prawdopodobnie uzyska on rozmarzony wyraz twarzy. Rzadko można znaleźć kogoś, kto nie przepada za tym urokliwym średniowiecznym miastem. To położone nad Morzem Bałtyckim bajkowe miasteczko jest skarbem narodowym, jest ono również zaliczane do światowego dziedzictwa UNESCO i charakteryzujące się „wyjątkową uniwersalną wartością”. Wielu żeglarzy wraca tu co jakiś czas aby poczuć ten średniowieczny klimat.
To dobrze zachowane średniowieczne miasto hanzeatyckie pochodzi z XII wieku i zawiera wiele niezwykłych ruin kościołów z tego okresu, takich jak ruiny St Clemens, St Nicolai and Drottens lub ruiny kościoła St Karin z wysokimi łukami. Visby szczyci się również licznymi zabytkowymi kościołami, w tym katedrą Sankta Maria zbudowaną pod koniec XII wieku. Visby ma również dobrze zachowany średniowieczny mur pierścieniowy o długości 3,5 km, z wieloma oryginalnymi wieżami z XIII wieku, które wciąż są nienaruszone. Mur otacza centrum Visby i został pierwotnie zbudowany w celu ochrony zarówno przed obcymi wrogami, jak i szwedzkimi napastnikami z terenów wiejskich. Ze swoim naturalnym pięknem i starożytną historią Gotlandia jest mistycznym i inspirującym miejscem do życia, które przyciąga wielu artystów. Ich rękodzieła sprzedawane są w lokalnych sklepach Visby. Gotlandia jest szczególnie znana ze wspaniałej ceramiki i wyrobów wełnianych. A może przyda się Wam wełniany kocyk na zimowe wieczory? ;-)
KALMAR
Kalmar to historia, sztuka i kultura. Zejdź na fale historii, odwiedzając Regalskeppet Kronan, który po 300 latach na dnie morza znajduje się obecnie w Muzeum Hrabstwa Kalmar. Tutaj możesz cieszyć się bliskością morza i być może popływać na końcu Storgatan. Robisz zakupy i dobrze jesz, ale uciekasz przed upałem wielkiego miasta. Pełen życia Kalmar jest spokojny. Kalmar stale przypomina ci o minionych czasach. Otoczony fosą zamek Kalmar pochodzi z XIII wieku i szczyci się tym, że jest najbardziej przestarzałym zabytkiem miasta, tutaj nic się nie zmieniło od 1592 roku. W pobliżu znajduje się Stare Miasto (Gamla Stan), gdzie znajdziemy kręte, brukowane uliczki które prowadzą przez średniowieczne centrum miasta Kalmar. Zanim pożeglujemy dalej wpadniemy jeszcze na kawę i domowe ciasta.
KARLSKRONA
Jeśli będzie jeszcze czas na kolejne miasteczko wpadniemy na chwilę do Kalskrony, miasta założonego w 1680 r., kiedy Karol XI postanowił zbudować tutaj nową szwedzką bazę morską. Ponad 340 lat później pozostałości bazy morskiej oraz dobrze zachowana architektura i plan miasta zrobiły wrażenie na UNESCO, dzięki czemu nadano miastu status światowego dziedzictwa w 1998 roku. Gdziekolwiek się udasz, możesz zobaczyć tego dowody; wspaniałe kościoły, wielkie place, defilady i fortyfikacje, które przyciągają gości z całego świata.
A wszystko to na kilku wyspach, pośrodku archipelagu. Archipelag, który UNESCO uznało za jeden z siedmiu rezerwatów biosfery w Szwecji. Nigdzie indziej na świecie nie można żeglować po Rezerwacie Biosfery UNESCO, podziwiając niesamowite fortyfikacje i budynki miasta światowego dziedzictwa.
HEL
W drodze do Gdyni odwiedzimy Hel, naszą bałtycką perełkę. Za każdym razem, gdy wspominam moim zagranicznym przyjaciołom, że powinni odwiedzić Hel, patrzą się na mnie dziwnie. Ale pomimo zabawnej nazwy to naprawdę jedno z obowiązkowych miejsc w Polsce, jeśli szukasz nadmorskiego wypoczynku.
Szerokie i piaszczyste plaże, ładne miasto, piękny las, wyjątkowa lokalizacja, chłodna atmosfera i kilka ciekawych historycznych pamiątek – jest bardzo dużo mocnych powodów, aby wybrać się na Hel. Odkąd pamiętam to moje ulubione miejsce na polskim wybrzeżu Bałtyku i za każdym razem, gdy odwiedzam Hel jestem bardziej niż szczęśliwy. To miejsce nigdy nie zawodzi.
GDYNIA
rejs zakończymy w marinie Gdynia snując morskie opowieści i planując kolejny morski rejs.
Transport do góry
Transport po Polsce we własnym zakresie uczestników rejsu
Jacht do góry
Bavaria 46 Cruiser
(2014)
Bavaria Yachtbau
Jacht Bavaria 46 Cruiser jest udaną konstrukcją w serii Cruiser i w grupie „class” jest aktualnie na czołowym miejscu wśród czterokabinowych jachtów. Nie bez przyczyny - ma bowiem naprawdę dużo zalet. Obsługa rolowanych żagli jest prosta, manewrowanie pod żaglami i na silniku w portach łatwe. Dwa koła sterowe ułatwiają manewrowanie, osiągi nautyczne jachtu są zadowalające, na deku i pod pokładem jest bardzo dużo miejsca dla załogi. W takielunku zastosowano wyroby najbardziej znanych i renomowanych producentów: Selden, Lewmar, Furlex.
- Długość:
- 14,27 m
- Szerokość:
- 4,35 m
- Zanurzenie:
- 2,1 m
- Liczba miejsc:
- 10
- Liczba koi/kabin:
- 10 / 4
- Liczba WC:
- 3
- Zbiornik wody:
- 360 l
- Zbiornik paliwa:
- 210 l
- Silnik:
- 55 KM
Wyposażenie
- Plotter map GPS Garmin,
- AIS klasy B,
- Radar,
- Kompas,
- Log,
- Echosonda,
- Wiatromierz,
- Autopilot,
- Ster strumieniowy.
- Rozkładany stół w messie,
- Wyposażenie kambuza,
- 2 lodówki,
- Kuchenka gazowa,
- Piekarnik,
- Radio CD+MP3
Bezpieczeństwo:
- Tratwa ratunkowa 10 os.,
- EPIRB z GPS,
- NAVTEX,
- Kamizelki pneumatyczne,
- Zapasowy rumpel,
Pozostałe:
- Ogrzewanie WEBASTO,
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
Cena rejsu obejmuje:
koszty przygotowania jachtu do rejsu
koszty organizacji rejsu
koszty pobytu na jachcie
opiekę doświadczonego kapitana
szkolenie żeglarskie dla chętnych
Cena rejsu nie zawiera
Cena rejsu nie obejmuje w szczególności transportu uczestników do miejsca zaokrętowania i z miejsca wyokrętowania.
Kasa jachtowa (zbierana na burcie jachtu): 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (załoga żywi kapitana na jachcie). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.
Na jachcie nie ma pościeli, prosimy o zabranie śpiworów.
Harmonogram płatności:
- 50% – 1 tydzień od daty rezerwacji
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!