Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Zachodnia Szkocja >>> Duży staż na pływach +150h - Morze Północne - No.2 Nr: KBK-R/2024/07/978

Iverness - Pentland Firth - Orkady - Szetlandy - Fair Isle - Edynburg

Data rozpoczęcia:
21.07.2024 niedziela
Data zakończenia:
04.08.2024 niedziela
Ilość dni:
14 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Iverness - Pentland Firth - Orkady - Szetlandy - Fair Isle - Edynburg Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 46 (MP-GB1) Więcej informacji

Cena: 6 500 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Rejs stażowo-szkoleniowy po Morzu Północnym to okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.

Morze Północne od wiosny do jesieni jest przyjemniejsze do żeglowania niż nasz rodzimy Bałtyk. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo. Fala jest znacznie dłuższa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej drażni ludzki błędnik nie powodując tak silnych niedogodności ... jak Bałtyk.

To co wyróżnia rejsy po Morzu Północnym to pływy i prądy. Morze w 12-to godzinnych cyklach podnosi się i opada i to czasami o dobre kilka metrów. W związku z tym powstają też prądy pływowe, które mogą osiągać w tym rejonie znaczne prędkości i mają wpływ na kurs jachtu. Zjawiska tego nie da się na jachcie zignorować i nasz rejs jest doskonałą okazją do nauki żeglugi na pływach. Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu. Oczywiście rejs zalicza się do stażu pływowego na wyższe stopnie żeglarskie.

Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest pyszne wyżywienie (zapewniamy smaczne i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty), opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!

W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę jachtu.
Członkowie załogi mają swoje obowiązki: pełnią wachty (również te nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki, przygotowują posiłki, utrzymują klar na jachcie.

(Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.)

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- nowy, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2020 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu (od momentu rezerwacji).

TEN REJS

Ten rejs to doskonała okazja na uzyskanie ogromnej ilości godzin stażowych (+150) na wodach pływowych, przydatnych osobom zbierającym staż na patent Kapitana Jachtowego. Uzyskana wiedza i umiejętności, przydadzą się także osobom planującym samodzielny rejs na wodach pływowych.

Rejs zaczniemy w Iverness, skąd wypłyniemy aby przepłynąć przez osławioną cieśninę Pentland Firth. Dalej będziemy penetrować wyspy Orkady i Szetlandy
Rejs tym bardziej ekscytujący, iż trasą którą popłyniemy wybiera się niezbyt często.
Szetlandy pożegnamy w Fair Isle i na koniec zameldujemy się w stolicy Szkocji Edynburgu.

TRANSPORT

początek rejsu

Rejs ten rozpoczyna się 21.07.2024 w Iverness.
Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień. Jacht będzie zacumowany w marinie.

Dzień wymiany załogi w Iverness wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Poszczególni uczestnicy docierają na jacht o różnych godzinach. Stara załoga opuszcza jacht również w różnym czasie. Zatem przez jakiś czas na pokładzie jest częściowo i stara i nowa załoga. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość.

Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.

zakończenie rejsu

Do Edynburga wpłyniemy w sobotę 03.08.2024 r.

Z portu uczestnicy we własnym zakresie i na własny koszt wracają do domów.

Podobnie jak na początku rejsu, dzień wymiany załogi w Iverness wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość.

Zaokrętowanie: 21.07.2024 nie, godz. 16:00 Wyokrętowanie 04.08.2024 nie, godz. 09:00
Port: Iverness Port: Edynburg
Liczba godzin stażu: +100
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Wielka Brytania, Szkocja, Holandia
Trasa rejsu: Iverness - Pentland Firth - Orkady - Szetlandy - Fair Isle - Edynburg

Wskazana trasa jest propozycją, którą chcemy w pełni zrealizować. Jednak przygoda na morzu zależna jest również od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję co do przebiegu trasy podejmuje doświadczony kapitan.

Rejs zaczynamy w Inverness.

Inverness – to szkockie miasto portowe, położone przy ujściu rzeki Ness do zatoki Moray Firth. Początki miasta sięgają setek lat wstecz. Jednym z ciekawszych jego zabytków jest usytuowany w samym sercu miasta nad brzegiem rzeki okazały zamek (jego początki sięgają drugiej polowy XI wieku, kiedy to wzniesiona została tu pierwsza warownia). Godne uwagi są też, założony przez św. Kolumbana w 1171 roku kościół Old High Church (najstarsza budowla w miasta) oraz wybudowany w 1878 roku budynek ratusza miejskiego.
Inverness to także baza wypadowa nad jezioro Loch Ness, na które dostaniemy się płynąc Kanałem Kaledońskim. Może poszczęści się nam i w toniach jeziora zobaczymy słynnego potwora?

W drodze przepłyniemy słynną cieśninę Pentland Firth:

Pentland Firth to miejsce wyjątkowe, stanowiące wąski przesmyk między wyspami a lądem, łącząc dwa bardzo rozległe akweny: Atlantyk i Morze Północne. Na skutek oddziaływania grawitacyjnego Słońca i Księżyca, regularnie co sześć godzin przelewają się to w prawo, to w lewo gigantyczne masy wody, które wtłaczane są w przesmyk o szerokości zaledwie pięciu mil morskich upstrzony naturalnymi przeszkodami w postaci wysp: Stromy, Swony i Pentland Skerries. Ta swoista „hydrodysza” sprawia, że woda w cieśninie przyspiesza do prędkości rzadko spotykanych na naszej planecie. Są momenty w ciągu miesiąca, w tak zwanej syzygii (wtedy gdy Ziemia, Słońce i Księżyc znajdują się w jednej linii, a ich grawitacyjne oddziaływania się sumują), że woda potrafi płynąć tam z prędkością nawet dwunastu węzłów (ca. 22 km/h).

... a dalej przed nami ...

Szkockie Orkady to archipelag wysp, który składa się z około 70 wysp, z czego 20 jest zamieszkanych. Wyspy te były zamieszkane przez Piktów, a później przez Celtów i Wikingów. W 1468 roku Orkady zostały przekazane Szkocji przez Norwegię.
Orkady są znane ze swojej pięknej przyrody i dzikiego życia. Można tam spotkać wiele gatunków ptaków morskich, takich jak maskonury i alki. Wyspy te są również domem dla wielu innych zwierząt, takich jak foki i delfiny.
Na Orkadach znajduje się wiele interesujących miejsc do odwiedzenia. Jednym z nich jest Skara Brae prehistoryczne osiedle z kamienia, które jest starsze niż piramidy w Egipcie. Inne popularne atrakcje to Ring of Brodgar, starożytny krąg kamieni, oraz Maeshowe, grobowiec z epoki neolitu.
Wyspy te mają również wiele uroczych miasteczek i wiosek. Jednym z najbardziej znanych miast na Orkadach jest Kirkwall, które słynie ze swojej katedry św. Magnusa i zamku Biskupiego Pałacu. Inne ciekawe miejsca to Stromness - malownicze miasteczko portowe, oraz St. Margaret’s Hope urocza wioska rybacka.

Lerwick największe miasto archipelagu Szetlandów, położone na wyspie Mainland. Zamieszkuje je ponad 6 tys. mieszkańców, co stanowi ok. 1/3 populacji wysp.
Miasto jest najważniejszym portem Szetlandów. Przybywają tu statki handlowe, rybackie, a także promy z Kirkwall (Orkady), Aberdeen, Fair Isle, Thorshavn (Wyspy Owcze), Bergen i Seyðisfjörður.
Lerwick jest także administracyjnym, gospodarczym i kulturalnym centrum Szetlandów.
Funkcjonuje tu wyższa uczelnia, w dawnych dokach (Hay's Dock) działa Muzeum Szetlandów (The Shetland Museum and Archives) i posłuchać można tu lokalnej stacji radiowej Shetland Islands Broadcasting Company.
W centrum Lerwick, nad brzegiem cieśniny znajduje się jedna z głównych atrakcji turystycznych miasta bastionowy Fort Charlotte, pierwotnie zbudowany jeszcze przez Olivera Cromwella w latach 1652-1653, w czasie pierwszej wojny angielsko-duńskiej.

Szetlandy to archipelag leżący na wodach rozdzielanych geograficznie pomiędzy Ocean Atlantycki na zachodzie i Morze Północne na wschód od wysp. Stanowi odrębną jednostkę administracyjną Wielkiej Brytanii ze stolicą w Lerwick na wyspie Mainland. Archipelag składa się z ponad 100 wysp, z czego 15 jest zamieszkanych. Wyspy w dużej mierze utrzymują się z handlu ropą.
Szetlandy wyróżnia przepiękny krajobraz – łagodne, zielone pagórki (wzniesienia dochodzą do 450 m n.p.m.), białe, piaszczyste plaże, strome klify. Wyspy zamieszkuje niezliczona ilość różnych gatunków zwierząt, zwłaszcza ptaków, stad Szetlandy są prawdziwym rajem dla ornitologów. Ciekawym przykładem fauny nigdzie indziej nie spotykanej są kucyki szetlandzkie – jedyne konie w Europie żyjące na wolności w swym naturalnym środowisku. Wybierając się na latem wsypy Szetlandzkie będziemy mogli podziwiać białe noce, kiedy to słońce prawie nie chowa się za horyzontem, a deszcz pada bardzo rzadko.

Fair Isle to niewielka wyspa położona w archipelagu Szetlandów, na północy Szkocji. Leży ona w połowie drogi między głównym lądem Szetlandów a Orkadami. Jest to raczej spokojne miejsce z malowniczymi krajobrazami i uroczymi domkami.
Fair Isle ma długą historię, sięgającą czasów neolitu. Rozwój osadnictwa możliwy był z uwagi bogate w ryby wody otaczające wyspę.
Wyspa jest również znana ze swojego obserwatorium ptaków oraz tradycyjnego stylu dziergania, który jest kontynuowany przez lokalnych mieszkańców. Można znaleźć unikalne rękodzieła wykonane przez mieszkańców Fair Isle.

... i na koniec docieramy o Edynburga.

Edynburg stolica Szkocji, to piękne miasto pełne atrakcji turystycznych i zabytków. Na jego architekturę składają się piękne budynki w stylu gotyckim, renesansowym i neoklasycznym. Warto zwiedzić takie miejsca jak Greyfriars Kirkyard czy Scott Monument.
Jednym z popularniejszych miejsc jest Royal Mile, czyli deptak, który biegnie od zamku Edynburga aż do Holyroodhouse, rezydencji królewskiej. Jest to popularne miejsce dla turystów, gdzie można kupić pamiątki i skosztować tradycyjnych potraw szkockich.
Zamek Edynburga - imponujący zamek zbudowany na wzgórzu Castle Rock, który jest jednym z największych zamków w Europie. Można tam zwiedzać wnętrza zamku, które są bogato zdobione i zawierają cenne eksponaty z historii Szkocji.
Holyroodhouse - rezydencja królewska położona na końcu Royal Mile. Można tam zwiedzać zabytkowe wnętrza i ogrody.
W Edynburgu znajdziecie też wiele ciekawych muzeów, takich jak National Museum of Scotland, czy Royal Yacht Britannia.

Transport do góry

1. Rejs na trasie: Amsterdam - Edynburg

Wspomagamy organizację transportu na rejs, organizując przejazd busem do Amsterdamu.
Przejazd wliczony jest w cenę rejsu.

Powrót z rejsu do miejsca zamieszkania, uczestnicy organizują samodzielnie i na własny koszt.

2. Rejs na trasie: Edynburg - Amsterdam

Uczestnicy samodzielnie i na własny koszt organizują przejazd/przelot do portu zamustrowania.

Powrót z Amsterdamu do Polski (na Dworzec Główny PKP w Szczecinie), wspomagamy organizując transportu osób busem.
Przejazd busem wliczony jest w cenę rejsu.

3. Rejs na trasie: Edynburg - Iverness

Uczestnicy samodzielnie i na własny koszt organizują przejazd/przelot do portu zamustrowania - Edynburga, jak również samodzielnie i na własny koszt organizują przejazd/przelot do domu z portu zakończenia rejsu w Iverness. W Iverness jest lotnisko, jednak do Polski można dostać się lotem z przesiadką.

4. Rejs na trasie: Iverness - Edynburg

Uczestnicy samodzielnie i na własny koszt organizują przejazd/przelot do portu zamustrowania - Iverness. Na lotnisko w Iverness z Polski, można dostać się lotem z przesiadką.

Powrót, przejazd/przelot do domu z portu zakończenia rejsu w Edynburgu, uczestnicy również organizują
samodzielnie i na własny koszt. Można znaleźć bezpośrednie loty do Polski.
_ _ _ _ _
Loty polecamy wyszukiwać na popularnych wyszukiwarkach internetowych: sky-scanner, esky, fly, latamy, kayak i bezpośrednio na stronach przewoźników.

Jacht do góry

Bavaria Cruiser 46 (MP-GB1)

Na rejs zapraszamy na pokładzie jachtu Bavaria Cruiser 46, z rocznika 2020.

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. Nasza "bawarka" ma dobry rocznik i jest duża.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.

Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.

Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem.
W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

DANE TECHNICZNE
JACHT - BAVARIA CRUISER 46
- rocznik: 2020
- długość: 14.24 m
- szerokość: 4.35 m
- ilość kabin: 4
- LICZBA MIEJSC: 8+ 1
- ilość WC: 3
- zanurzenie: 2.10 m
- żagle: 122 m²
- silnik: 55 KM

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.

WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel

Zapraszamy na pokład!

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- rejs Amsterdam - Edynburg - przejazd komfortowym mikrobusem ze Szczecina do mariny w której rozpoczyna się rejs,
- rejs Edynburg - Amsterdam - przejazd komfortowym mikrobusem po zakończeniu rejsu na trasie z Amsterdamu do Szczecina,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

________________
* - Umożliwiamy wykupienie pakietu Ubezpieczenie Premium!

Cena rejsu nie zawiera

1. W rejsie na trasie Amsterdam - Edynburg, cena nie zawiera dojazdu/przelotu z Edynburga do Polski (miejsca zamieszkania);
2. W rejsie na trasie Edynburg - Amsterdam, cena nie zawiera dojazdu/przelotu z Polski do Edynburga;
3. W rejsie z Edynburga do Iverness cena nie zawiera żadnych przejazdów czy lotów;
3. Wydatków własnych;
4. Biletów wstępu do atrakcji turystycznych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 6 500 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!