ALL INCLUSIVE >>> Rejs na Olandię No.2 Nr: KBK-R/2023/09/1040
Gdańsk - Grönhögen - Kalmar - Borgholm - Gdańsk
- Data rozpoczęcia:
- 28.09.2024 sobota
- Data zakończenia:
- 05.10.2024 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Gdańsk - Grönhögen - Kalmar - Borgholm - Gdańsk Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 51 Cruiser (V) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs ALL INCLUSIVE po Bałtyku w kierunku Szwecji.
Podczas żeglugi płynąc będziemy po naszym pięknym, fascynującym, a czasem groźnym Bałtyku.
Na ten rejs do Waszej dyspozycji oddajemy duży i dzielny jacht. Wiemy, że na tygodniowym rejsie, warunki w jakich będziemy żeglować "robią różnicę", a ten jacht daje wysoki komfort żeglugi, ale też, co niezwykle istotne wysoki poziom bezpieczeństwa.
Ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach, łącznie ze skipperem. Nikt nie śpi w mesie i jest ona cały czas dostępna dla całej załogi.
Podczas rejsu nie zabraknie solidnej dawki szkolenia i wielu godzin żeglugi.
Nie musisz też posiadać patentu żeglarskiego, bo na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.
Rejs organizujemy w formule All Inclusive - czyli wszystkie koszty wliczone są w cenę rejsu. Nie zaskoczymy Cię żadną składką, kaucją, kasą jachtową. W cenie rejsu wliczone jest pyszne wyżywienie, skipper prowadzący rejs, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków. Zatem o nic nie musisz się już martwić!
Na jacht zabieramy poza kapitanem do 9 uczestników tak, aby każdy był zakwaterowany w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem.
Co bardzo ważne - nie odwołujemy rejsów ze względu na małą liczbę uczestników. Wystarczy jedna osoba, a rejs odbędzie się zgodnie z planem.
Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.
Na rejs zapraszamy osoby dorosłe (chyba, że osoba niepełnoletnia płynie pod opieką dorosłego).
Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- duży, nowy, bezpieczny i doskonale wyposażony jacht,
- miejsce w 2 osobowej kabinie,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu (po zarezerwowaniu miejsca),
- załoga: maksymalnie 9 uczestników + kapitan.
TEN REJS
Rejs rozpoczniemy w Gdańsku. Czekamy na uczestników rejsu w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia, od godziny 16:00 (jeżeli będziesz w Gdańsku wcześniej, możesz przed 16:00 zostawić na jachcie bagaż. Do momentu zbiórki będziesz mogła/mógł spędzić czas na gdańskiej starówce lub w pobliskiej kawiarni.
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki.
Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem na Hel.
Planowane do odwiedzenia porty podczas tego rejsu to:
- Gdańsk - port początkowy i docelowy,
- Visby,
- Grönhögen
ORGANIZACJA NA REJSIE
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy.
Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego.
Kapitan jest do dyspozycji załogi i zawsze chętnie wyjaśni, odpowie i rozwieje wątpliwości dotyczące żeglarstwa. Rejs nie jest jednak kursem na patent - w trakcie rejsu nie prowadzimy więc wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.
Zaokrętowanie: | 28.09.2024 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 05.10.2024 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Marina Gdańsk, Gdańsk | Port: | Marina Gdańsk, Gdańsk |
Liczba godzin stażu: | 60-90 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Szwecja: Blekinge, Olandia, Gotlandia |
---|---|
Trasa rejsu: | Gdańsk - Grönhögen - Kalmar - Borgholm - Gdańsk |
Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.
Ten rejs rozpocznie się w Marinie Gdańsk. Jako pierwszy cel obierzemy port Grönhögen na Olandii.
Grönhögen to spokojna i malownicza miejscowość letniskowa z niewielką, ale licznie odwiedzaną w sezonie przez polskie jachty mariną. Daje ukojenie po wielogodzinnym rejsie.
Kiedyś był to ważny port rybacki, w którym z kutrów i łodzi na ląd trafiał cały ładunek łososia złowionego w wodach południowego krańca Cieśniny Kalmarskiej.
Będąc już w wiosce, wybrać można się do oddalonej o ok. 9 km latarni morskiej „Długi Jan” - „Långe Jan”). Dla osób dla których na pieszo do latarni jest za daleko, przy marinie istnieje możliwość wypożyczenia roweru. Zbudowana w 1785 roku latarnia, na określenie „długi”, 42-metrowa budowla zasłużyła w pełni (jest to druga pod względem wysokości latarnia w Szwecji). Z jej galeryjki rozciąga się imponujący widok, na morze i tereny rezerwatu przyrody Ottenby, którego główną atrakcją są migrujące ptaki – południowa Olandia jest dla nich przystankiem w drodze na południe i północ, jesienią i wiosną. Tuż przy latarni jest też kolejne „naturum” czyli interaktywne muzeum przyrodnicze, w którym można poznać ekosystem tego terenu.
Dalej, odwiedzimy położony po drugiej stronie cieśniny Kalmar.
Kalmar ma bardzo bogatą historię. W czasach największej świetności miasta, kiedy to Kalmar był w Szwecji ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy, urzędowali tu nawet królowie. Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który od XVII wieku do dzisiaj pozostał w zasadzie niezmienionym kształcie i jest jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji. Oprócz zwiedzania zamku, warto wybrać się na spacer po jego błoniach i do uroczego starego miasta. Są one jednymi z najchętniej wybieranych miejsc do spędzania wolnego czasu.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700. Stanowi ona jeden z najznakomitszych barokowych zabytków w całej Szwecji, a niemiecki architekt wzór do jej budowy zaczerpnął z samych Włoch. W bliskiej odległości od katedry usytuowany jest również ratusz miejski (Kalmarrådhus).
Z Kalmar udamy się na północ do kolejnego malowniczego miasteczka Olandii – Borgholmu. W sezonie turystycznym zamienia się ono w gwarny kurort. Poza sezonem, Borgholm jest spokojnym miasteczkiem ze wspaniałą mariną. W cenie postoju można skorzystać z basenu i sauny. A tego właśnie trzeba strudzonym żeglarzom!
Najciekawszą budowlą Borgholmu są usytuowane w południowej części miasta okazałe ruiny średniowiecznego zamku - w pełni zabezpieczone ruiny udostępnione są dla zwiedzających. Warowania ta wzniesiona została w XII wieku, a przez kolejne stulecia była konsekwentnie rozbudowywana. W czasach swej świetności był to jeden z najważniejszych i najpotężniejszych zamków Królestwa.
W mieście będzie gdzie spędzić trochę czasu, są tu bowiem liczne bary i restauracje, zatem pomimo pysznego jedzenia na jachcie można skosztować miejscowych specjałów.
W ostatniej fazie rejsu, wracać do Gdańska możemy dwoma trasami. Pierwsza zakładająca opłynięcie Olandii od północy, możliwa jest przy sprzyjającej pogodzie oraz pełni sił i zapału u załogi. To spore nadłożenie drogi, zatem wszystko będzie zależało od prognoz i pozostałego do dyspozycji czasu. Jeżeli wariant północny odpadnie, wybierzemy klasyczną drogę na południe przez przez Kalmarsund.
Transport do góry
Transport na miejsce zaokrętowania uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Rejs zaczynamy w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia.
PKP - dojście z dworca PKP do mariny zajmuje kilkanaście minut.
Samochód - jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy ul. Kurza 1 lub Angielska Grobla 19.
Jacht do góry
Bavaria 51 Cruiser (V)
Jacht którym popłyniemy na Bałtyk, to Bavaria 51 Cruiser.
Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o bardzo dobrych właściwościach nautycznych.
Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.
Wnętrze jachtu Bavaria 51 Cruiser, zaprojektowano dla 12 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.
Uwaga - ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób. Każdy śpi w dwuosobowej kabinie, łącznie ze Skipperem. Mesie jest więc cały czas dostępna dla całej załogi.
Pod pokładem znajduje się pięć dwuosobowych kabiny (4 z płaskim łóżkiem, 1 z dwoma kojami "szufladowymi")
W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma dwie łazienki (toaleta, umywalka i prysznic).
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
DANE TECHNICZNE
Bavaria Cruiser 51 (2015)
Typ: Bavaria Cruiser 51
Rocznik: 2015
Długość: 15.54 m
Szerokość: 4.61 m
Ilość kabin: 5
Liczba miejsc: 10+2
Ilość łazienek z prysznicem i WC: 3
Zanurzenie: 2.25 m
Żagle: 135 m²
Silnik: 75 KM
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL).
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- koję na jachcie w kabinie dwuosobowej
- produkty na pełne wyżywienie
- napoje bezalkoholowe
- wszelkie opłaty portowe
- paliwo do jachtu
- gaz
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora)
- końcowe sprzątanie jachtu
- możliwość korzystania ze sztormiaka
- podstawowe ubezpieczenie
Cena rejsu nie zawiera
- kosztów dojazdu i powrotu z rejsu,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych,
- korzystania z pryszniców (w niektórych portach),
- wydatków własnych.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!