Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

WAKACJE W GRECJI > Rejs z Aten po Zatoce Sarońskiej Nr: MSZ-R/2024/06/223

Ateny - porty i kotwicowiska na Zatoce Sarońskiej / Zatoki Argolidzkiej / Cyklad - Ateny

Data rozpoczęcia:
22.06.2024 sobota
Data zakończenia:
29.06.2024 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Śródziemne
Trasa rejsu:
Ateny - porty i kotwicowiska na Zatoce Sarońskiej / Zatoki Argolidzkiej / Cyklad - Ateny Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 51 Więcej informacji

Cena: 640 € (2 759 zł)

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na żeglarską przygodę w Grecji.

Rejs ten przewidziany jest dla osób w różnym wieku. Absolutnie przyjazny klimat i atmosfera na jachcie pozwala nam się zawsze szybko zintegrować, by jak najwięcej miłych chwil móc spakować z sobą w drogę powrotną.

W naszym rejsie planujemy idealne połączenie żeglowania, leniwego relaksu, poszukiwania ciekawostek w miastach i miasteczkach oraz delektowania się wspaniałą grecką kuchnią.


_________________________________________________________________

UWAGA - ZMIANA JACHTU NA TEN TERMIN REJSU

W tym terminie rejs odbędzie się na jachcie CYCLADES 50.5
(opis poniżej)

_________________________________________________________________

TEN REJS

Rejs rozpoczynamy w Atenach w Marinie Alimos. Głównym naszym celem są:
- wyspy leżące w obrębie Zatoki Sarońskiej: Egina, Agistri, Poros, Hydra oraz miasteczka regionu Epidavros, gdzie zachował się, dzięki małej popularności tego rejonu wśród turystów, prawdziwy nienaruszony grecki klimat;
- wyspy Zatoki Sarońskiej i Zatoka Argolidzka,
- ewentualnie popłyniemy na kilka wysp z Archipelagu Cyklad.

To gdzie ostatecznie popłyniemy, będzie zależało od pogody, od Waszych preferencji i decyzji Kapitana.

Przez cały czas trwania rejsu nasi skipperzy będą dbali o Wasze bezpieczeństwo. Oferujemy pomoc w pierwszych krokach stawianych w świecie żeglarstwa, jednocześnie żeglarze z pewnym doświadczeniem będą mogli się wykazać swoimi umiejętnościami.

W czasie pobytu na wyspach będziemy starali się wskazać godne polecenia zabytki, polecić restauracje z pysznym greckim jedzeniem.

W większości portów jest możliwość wypożyczenia roweru, skutera lub quada co umożliwi udanie się w głąb lądu i zwiedzanie.

Jednocześnie przypominamy, iż każdy uczestnik rejsu jest członkiem załogi, na którym spoczywają obowiązki, które wspólnie sobie wyznaczymy.

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

W trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.
To ważny element w rejsie, kształtujący odpowiednią postawę żeglarską, wyrabiający umiejętności na każdym stanowisku na jachcie i jednoczący załogę w utrzymywaniu wspólnego kursu (nie tylko jachtu).

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.

TRANSPORT

Do Aten najlepiej dostać się samolotem. Jazda samochodem to długa i czasochłonna podróż.
Lot z Polski do Aten trwa zaledwie dwie i pół godziny. Tyle trwa przeniesienie się do cudownej Grecji, gdzie czeka na Was wspaniały rejs.

Organizacja przelotu i dojazdu do mariny nie jest wliczona w cenę rejsu.

Bezpośrednie loty do Aten odbywają się z Warszawy, Krakowa, Berlina.

Godnym rozważenia jest przedłużenie pobytu w Atenach o jeden dzień i przylot wcześniej, już w piątek. Pozwoli to na zwiedzenie Akropolu i najważniejszych punktów turystycznych miasta.

Z lotniska do mariny można dostać się:
- komunikacją miejską (autobus X96 – koszt 6 EUR/os.),
- taksówką (przejazd za około 35 EUR). Podróż trwa około godziny.

JACHT - Cyklades 50.5
Cyklades 50.5 (2009) - sprawdzona, bardzo śmiała konstrukcja przygotowana do rejsów po Atlantyku - jacht klasy SOLAS A - klasa oceaniczna.

Wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne takie jak profesjonalny AIS, Ploter GARMIN, NAVTEX, zestawy radia VHS oraz radio średniego zasięgu.

Na jacht zabieramy 10-cioro uczestników (jacht przystosowany jest do rejsów z 12 osobową załogą).

Na jachcie znajdziecie:
> 4 kajuty dwu osobowe z podwójną koją (płaską),
> 1 kabina dwuosobowa pojedyncze spanie (koje piętrowe),
> mesa ze stołem rozkładanym do spania 2 osoby.
> oddzielna kabina skipperska 1 osobowa.

Jacht posiada 3 łazienki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.

Parametry techniczne:

- długość: 15.65 m
- szerokość: 4.90 m
- zanurzenie: 2.10 m
- silnik: 100 Hp
- powierzchnia żagli: 110 m2
- zbiornik paliwa: 400 l
- zbiornik wody: 980 l

Zaokrętowanie: 22.06.2024 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 29.06.2024 sob, godz. 09:00
Port: Ateny Port: Ateny
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 40-70
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Śródziemne ‐ Grecja
Trasa rejsu: Ateny - porty i kotwicowiska na Zatoce Sarońskiej / Zatoki Argolidzkiej / Cyklad - Ateny

Powyższa trasa jest trasą planowaną, a jej realizacja uzależniona jest od warunków atmosferycznych, a także od kondycji załogi.
To Wasz kapitan ponosi pełną odpowiedzialność za załogę i to on ma ostateczne zdanie co do trasy i przebiegu rejsu.

...nasz rejs może przykładowo przebiegać według poniższego opisu:

ZATOKA SAROŃSKA
Nasz rejs zaczynamy w Atenach, mieście, którego reklamować nie trzeba. To kolebka naszej cywilizacji, miejsce narodzin demokracji. To tu przechadzał się Sokrates zastanawiając się nad istotą dobra. To tu zrodziła się w głowie Sofoklesa Antygona.
U stóp Akropolu, który koniecznie trzeba odwiedzić, znajduje się Plaka, historyczna cześć Aten, z krętymi magicznymi uliczkami, domami z XVIII wieku, których fundamenty pamiętają starożytne czasy. Przy odrobinie wyobraźni, można poczuć niezwykłą historię tych miejsc. Dotknąć przeszłości.
Punktem obowiązkowym w Atenach jest także Grób Nieznanego Żołnierza, przy którym przez całą dobę stoją wartownicy z elitarnych oddziałów gwardii prezydenckiej Evzonoi. Gwardziści ubrani są w historyczne stroje z XIX wieku nawiązujące do różnych epok z greckiej historii. Zmiana warty, odbywająca się codziennie o pełnej godzinie i jest niezwykle widowiskowa.
Tuż obok Placu Syntagma znajduje się wyjątkowo piękny Ogród Narodowy. Warto znaleźć chwilę na spacer jego alejkami.

Rozpoczniemy od zawitania na Eginę - wyspę słynącą z uprawy pistacji. Jest to też ulubione miejsce odpoczynku Ateńczyków. W porcie Egina czeka na nas masa tawern i restauracji, gwarnych kawiarni i sklepów z lokalnymi specjałami. Warto kupić słodki krem z pistacji.

Po gwarnej Eginie przepłyniemy do Palaia Epidavros. W trakcie dnia możemy zatrzymać się na kotwicy przy piaszczystej plaży. Kąpiel prosto z jachtu i obiad na wodzie? Czemu nie, to to co lubimy najbardziej. Niedaleko portu znajduje się sławny antyczny amfiteatr. Zdecydowanie wart jest zorganizowania krótkiej wycieczki. Doskonała akustyka tej budowli, robi wrażenie do dziś, pokazując kunszt starożytnych budowniczych.

Następnie czeka na nas Poros - niezwykłe miasteczko i popularna miejscowość turystyczna. Oblepia wzgórze nad malowniczą cieśniną w której cumuje wiele łodzi i jachtów. Spacerując wąskimi i krętymi uliczkami, których urokowi trudno się oprzeć, dotrzemy na szczyt wzgórza skąd będziemy mieli zjawiskowy i zapierający dech w piersiach widok na zatokę. Jeżeli wybierzecie się tu o odpowiedniej porze, zobaczycie też przepiękny zachód słońca.

Nie zwalniając tempa, wypływamy z Zatoki Sarońskiej i kierujemy się ku najsławniejszej wyspie w tym rejonie. Hydra, bo o niej mowa, jest zjawiskowo pięknym miejscem. Plątanina starych, kamiennych uliczek, po których poruszają się niemal wyłącznie piesi i osiołki, przenosi nas w czasie do ubiegłego stulecia (poza kilkoma wyjątkami cały ruch odbywa się tu przy użyciu koni, osłów i mułów).

Kolejny nocleg to postój na kotwicy w Ermioni, spokojnym miasteczku położonym w naturalnej zatoce. Położone na malowniczym cyplu oferuje dostęp do wody zarówno od strony zatoczki jak i otwartego morza. Może skusi nas jedna z wielu rodzinnych tawern, i spacer pośród sklepów z lokalnym rękodziełem, a może pójdziemy podziwiać kolejny, niezwykle malowniczy zachód słońca.

Nieopodal Ermioni jest niewielka, bezludna wyspa Dokos. Możemy tu stanąć na kąpiel na kotwicy w cichej zatoczce. Ta wyspa to też pomysł na alternatywny nocleg - kotwica z dziobu, cumy do kamieni na brzegu, i nikogo w promieniu kilkuset metrów! Takiej nocy długo nie zapomnicie, rozgwieżdżone niebo i koncert cykad.

Rejs kończymy w Atenach, w sobotę o godzinie 09:00 (także w marinie Alimos). Pozostaną wrażenia i pewien rodzaj tęsknoty za odwiedzonymi miejscami i spotkanymi ludźmi.
Grecja uzależnia i nie daje o sobie łatwo zapomnieć, dlatego ciągle do niej wracamy.

Oczywiście to tylko propozycja i ostateczna trasa może być całkowicie odmienna.

ZATOKA ARGOLIDZKA
Akwen znacznie dalej oddalony od Aten. Aby tu dotrzeć musimy odbyć przynajmniej jeden przelot nocny co oczywiście czyni rejs jeszcze bardziej atrakcyjnym.
Mnóstwo przepięknych miejsc z obficie występującymi w tym rejonie zabytkami kultury greckiej.
Oddalone najdalej na południe miasto Monemvasia z przepięknym, opuszczonym miastem z początku naszego wieku wpisanym w karty światowego dziedzictwa UNESCO.
Oczywiście to tylko wisienka na torcie. Pozostają jeszcze takie zabytki jak dawna stolica Grecji – Naulpion, wyspa będąca dawnym sanatorium Greków – Spetses z dużą ilością przepięknych zatok,
rybackie miasteczko Kilada z jaskiniami w których odkryto pierwsze szczątki człowieka. A to tylko część.
Resztę miast musisz zobaczyć sam.

CYKLADY
Spoglądając na wschód od Aten rozciągają się znaczące połacie morza Egejskiego zwane Cykladami.
Duża ilość wysp pamięta czasy mitologiczne. Świadczą o tym duże ilości zabytków pamiętające te czasy.
Spoglądając na mapę wybieramy sobie trasy jakie chcielibyśmy odwiedzić.
Rejs siedmiodniowy na tym akwenie jest bardzo wymagający z uwagi na ilość mil do przebycia oraz czasami trudne, nieprzewidywalne w tamtych rejonach warunki wiatrowe.
Niestety, tego akwenu nie zwiedzisz w jednym rejsie. Będziesz tu więc częstym gościem.
Akwen ten jest nam ciężko opisać z uwagi na ilość i różnorodność wysp, nie starczyłoby na to zakładek na naszej stronie internetowej 🙂
Mamy nadzieję że posmakujesz Cyklad i będziesz ich stałym bywalcem.

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

> zgodnie z opisem powyżej

Jacht do góry

Bavaria Cruiser 51

Na rejsy popłyniemy jachtem Bavaria Cruiser 51
/Uwaga: nie dotyczy rejsu w terminie 22-29.06.2024 r./

Bavaria Cruiser 51 to komfortowy jacht dla większej ilości osób lub oczekujących więcej przestrzeni do wypoczynku.
Spora ilość miejsca pod pokładem w kabinach, łazienkach, kuchni i salonie, możliwość odseparowania się od reszty załogi.
Bogate wyposażenie jachtu oraz mnóstwo miejsca.
Jacht zabiera 12 osób i jest wyposażony w 5 kabin dwuosobowych, 3 łazieki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.

PARAMETRY
- rok prod: 2016
- długość: 15.55 m,
- szerokość: 4.67 m,
- zanurzenie: 2.30 m,
- liczba max. miejsc: 12,
- liczba kabin: 5
- silnik Volvo o mocy 75 hp
- liczba WC: 3,
- zbiornik wody (x3): 750.00 l,
- zbiornik paliwa: 340.00 l.
- ożaglowanie: żagiel fok oraz grot o łącznej wielkości 116m2.

Jacht posiada dwa koła sterowe oraz system dwusterowy podwodny.

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
profesjonalny AIS, Ploter GARMIN, NAVTEX, zastawy radia VHS oraz radio średniego zasięgu.

POZOSTAŁE WYPOSAŻENIE:
ster strumieniowy, autopilot, wskaźniki zewnętrzne, solary słoneczne, tratwę 12 osobową, środki ratunkowe (szelki bezpieczeństwa i kamizelki ratunkowe), systemy wzywania pomocy EPIRB, transmiter radarowy,
3 zbiorniki na słodką wodę.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki na kasę pokładową* zależna od trasy:
> Ateny-Ateny: składka ok. 130 EUR / osoba;
> Ateny-Cyklady (6-17.08.2024): składka ok. 205 EUR / osoba.

Składka pokładowa nie podlega rozliczeniu i zwrotowi, a także nie podlega podwyżce w przypadku przekroczenia sumy wydatków przeznaczonych na eksploatacje przez armatora oraz nie jest uzależniona od ilości osób na rejsie.
Przeznacza się ją na: koszty paliwa, gazu, sprzątania po rejsie, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, pościel i ręczniki, wypożyczenia deski SUP (opcja), koszty restauracji dla skippera przy wyjściu z załogą.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu (nie powinna być większa niż 10 euro/dzień/osoba). Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.

3. Kaucja zwrotna: 50 euro od osoby na zabezpieczenie umyślnych uszkodzeń.
(zabezpiecza ona uszkodzenia i straty sprzętowe powstałe w czasie rejsu spowodowane nieumiejętnym oraz niedbałym jego używaniem. W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 640 € (2 759 zł)

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!