Madera - Europa >>> 2-gi ETAP REJSU - Duży staż morski Nr: MSZ-R/2025/03/285
MADERA - GIBRALTAR
- Data rozpoczęcia:
- 18.03.2025 wtorek
- Data zakończenia:
- 26.03.2025 środa
- Ilość dni:
- 8 dni
- Akwen:
- Atlantyk
- Trasa rejsu:
- MADERA - GIBRALTAR Więcej informacji
- Jacht:
- Cyklades 50.5 - CP Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na oceaniczny rejsy odbywający się pomiędzy Wyspami Kanaryjskimi, Maderą a Europą. W zależności od pory roku płyniemy w jedną bądź druga stronę.
To szmat drogi na oceanie, więc dla wygody naszych załogantów trasę z Teneryfy na Gibraltar / z Gibraltaru na Teneryfę podzieliliśmy na dwa etapy:
Jesienią:
1. Etap I -> Gibraltar - Madera,
2. Etap II -> Madera - Teneryfa.
Wiosną:
1. Etap I -> Teneryfa - Madera,
2. Etap II -> Madera - Gibraltar.
Wyspą zmiany załogi jest Madera.
Cała trasa przebiega na wodach pływowych więc staramy się wykręcić 100 h. na każdym z etapów.
Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, i w każdym wieku. Gwarantujemy aktywny wypoczynek, nie tylko na wodzie.
Wyspy Kanaryjskie i Madera co roku przyciągają turystów, spragnionych słońca, ciepła i wiatru. Zwiedzanie z pokładu jachtu tych wysp, to szansa na odwiedzenie miejsc, których turyści przebywający tylko na lądzie nie będą mieli szansy poznać.
Każda odwiedzona przez nas wyspa jest niepowtarzalna i ma swój klimat, będący mieszanką kultur europejsko-afrykańskich. Na każdej z nich będzie okazja do różnych aktywności.
Wszyscy uczestnicy rejsu są zakwaterowani w dwuosobowych, wygodnych kabinach.
Warto wiedzieć, że kiedy w Polsce pogoda jest niezbyt ciekawa, na Oceanie Atlantyckim w marcu mamy pogodę wiosenną.
Po rejsie kapitan wystawia opinię z rejsu istotną przy ubieganiu się o wyższe stopnie PZŻ.
TEN REJS
To będzie 7-dniowy rejs z możliwością uzyskania 80-120 godzin do opinii stażowej na wodach pływowych!!!
Oceaniczna przygoda, kilka dni i nocy w otoczeniu wód Oceanu Atlantyckiego.
ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU
W trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.
Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.
Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.
Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.
Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.
W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.
Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Zaokrętowanie: | 18.03.2025 wto, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 26.03.2025 śro, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Madera | Port: | Gibraltar |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | >80 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Atlantyk ‐ Kanary, Madera, Europa |
---|---|
Trasa rejsu: | MADERA - GIBRALTAR |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Pamiętajcie, to jest rejs po Oceanie Atlantyckim i warunki czasami dyktuje Neptun.
Ten ETAP rejsu rozpoczniemy na Maderze.
Madera (Zalesiona Wyspa). Portugalska wyspa, o łagodnym, podzwrotnikowym klimacie sprzyjającym wypoczynkowi, z panującą „wieczną wiosną”. Pełno tu kolorowych kwiatów, pnączy i krajobrazów obfitujących w urwiska i wodospady. Madera to raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku (trekking, nurkowanie i inne sporty wodne) oraz amatorów zabytków kultury. Zadowoleni będą również smakosze lokalnej kuchni i koneserzy wina.
Z Madery skierujemy się na Gibraltar, a po drodze ewentualnie zajrzymy do Porto Santo, słynącą z niezwykle długiej, pięknej piaszczystej plaży. Na miejscu warto wybrać się do naturalnych basenów „Salemas”, Parku Narodowego Terra Cha.
Dalej już wypływamy na Atlantyk. To około 4 doby żeglowania bez przystanków, okazja by spotkać liczne gatunki ssaków (delfiny, humbaki, grindwale) oraz ptaków i wspaniałe zachody słońca.
Rejs zakończymy w niewielkim hiszpańskim porcie – Alcaidesa Marina, leżącym w miejscowości La Linea da la Concepcion położonej w sąsiedztwie Gibraltaru. Będzie więc okazja aby odwiedzić żyjące na Skale Gibraltarskiej mogoty i wypić Guinnessa w angielskim pubie.
Do Gibraltaru - brytyjskiego terytorium zamorskiego mamy tylko kilka kroków. Gibraltar to 7 km Anglii w sercu Hiszpanii. Obszar enklawy jest jednym z najgęściej zaludnionych regionów świata. Warto zobaczyć: rezerwat znajdujący się na szczycie skały z Magotami – jedynymi małpami występującymi w Europie na wolności, jaskinię St. Michael, w której mieści się sala koncertowa – na południe od rezerwatu, tunele – Upper Galeries – wydrążone w skale przez Anglików podczas francusko – hiszpańskiego oblężenia, Gibraltar Museum – muzeum, w którym zebrano eksponaty.
Transport do góry
Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Początek rejsu
TENERYFA
Na Teneryfę latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska. Autobus spod terminala jedzie 15 minut.
Ceny przelotu z Polski (jeśli kupować bilety z pewnym wyprzedzeniem) na Teneryfę są dość korzystne. Kształtują się zazwyczaj w granicach 300-1000 złotych.
MADERA
Zakończenie rejsu
MADERA
GIBRALTAR/I>
Powrót z rejsu możliwy lotem do Polski z Gibraltaru z 1 przesiadką.
Alternatywnie przejazd lokalnym autobusem z Gibraltaru do Malagi, a z Malagi do Polski znaleźć można bezpośrednie loty.
Jacht do góry
Cyklades 50.5 - CP
Cyklades 50.5 (2009) - sprawdzona, bardzo śmiała konstrukcja przygotowana do rejsów po Atlantyku - jacht klasy SOLAS A - klasa oceaniczna.
Wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne takie jak profesjonalny AIS, Ploter GARMIN, NAVTEX, zestawy radia VHS oraz radio średniego zasięgu.
Na jacht zabieramy 10-cioro uczestników (jacht przystosowany jest do rejsów z 12 osobową załogą).
Na jachcie znajdziecie:
> 4 kajuty dwu osobowe z podwójną koją (płaską),
> 1 kabina dwuosobowa pojedyncze spanie (koje piętrowe),
> mesa ze stołem rozkładanym do spania 2 osoby.
> oddzielna kabina skipperska 1 osobowa.
Jacht posiada 3 łazienki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.
Parametry techniczne:
- długość: 15.65 m
- szerokość: 4.90 m
- zanurzenie: 2.10 m
- silnik: 100 Hp
- powierzchnia żagli: 110 m2
- zbiornik paliwa: 400 l
- zbiornik wody: 980 l
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
Cena rejsu nie zawiera
1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta wynosi ok. 150 EUR / osobę.
W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, przygotowania pościeli i ręczników, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, sprzątanie końcowe jachtu*.
(* - Podczas rejsu, załoga wykonuje sprzątanie podstawowe jednostki, zgodnie z umową).
2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 10-20 EUR/dzień/osoba
3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 50 euro / osoby, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)
__________
* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
11.03.2025 wto
18.03.2025 wto |
7 | TENERYFA - MADERA | 450 € | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!