Morzu Północne w maju 2025 >>> Rejs stażowy na wodach pływowych Nr: KBK-R/2024/10/1093
Bremerhaven – Helgoland – Borkum - Den Helder - Amsterdam
- Data rozpoczęcia:
- 03.05.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 11.05.2025 niedziela
- Ilość dni:
- 8 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Bremerhaven – Helgoland – Borkum - Den Helder - Amsterdam Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria Cruiser 46 (MP-Fry) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Rejs stażowo-szkoleniowy po Morzu Północnym to okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.
Morze Północne w letnich miesiącach jest przyjemniejsze do żeglowania niż nasz rodzimy Bałtyk. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo. Fala jest znacznie dłuższa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej drażni ludzki błędnik nie powodując tak silnych niedogodności ... jak Bałtyk.
To co wyróżnia rejsy po Morzu Północnym to pływy i prądy. Morze w 12-to godzinnych cyklach podnosi się i opada i to czasami o dobre kilka metrów. W związku z tym powstają też prądy pływowe, które mogą osiągać w tym rejonie znaczne prędkości i mają wpływ na kurs jachtu. Zjawiska tego nie da się na jachcie zignorować i nasz rejs jest doskonałą okazją do nauki żeglugi na pływach. Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu. Oczywiście rejs zalicza się do stażu pływowego na wyższe stopnie żeglarskie.
Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest pyszne wyżywienie (zapewniamy smaczne i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty), opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!
W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę jachtu.
Członkowie załogi mają swoje obowiązki: pełnią wachty (również te nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki, przygotowują posiłki, utrzymują klar na jachcie.
(Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.)
Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- nowy, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2019 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- przejazd mikrobusem do portu rozpoczęcia/z portu zakończenia rejsu,
- niezmienną cenę rejsu (od momentu rezerwacji).
Na zakończenie rejsu, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-100 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.
TRASA
Rejs zaczynamy w Bremerhaven, które leży w ujściu rzeki Wezery do morza.
Założone jako port Bremy, rozwinęło się do jednego z największych portów handlowych w Europie. To największe miasto Niemiec leżące nad Morzem Północnym. Ma też bardzo ważną historię, bo poza wpuszczaniem przez wieki statków handlowych do Bremy, wypuściło za wielką wodę ponad 7 milion Europejczyków – Bremerhaven było jednym z najważniejszych europejskich portów emigracyjnych!
Już to pierwsze wyjście w morze, pokaże Wam jak trzeba przygotować się na tych wodach od strony nawigacji na pływach. Wybranie odpowiedniego momentu wyjścia, pomoże nam zamiast walczyć z falą przyboju - pomknąć w stronę Helgolandu z prędkością 8-10 węzłów.
Helgoland to bardzo ciekawa i malownicza wyspa. Spacer wokół niej zajmuje niecałą godzinę. Podczas spaceru zobaczycie przepiękne skalne urwiska walczące z erozją, pastwiska z widocznymi do dzisiaj lejami po bombach II Wojny Światowej i leniwie pasące się owce. Masa pamiątkowych zdjęć pozwoli Wam po rejsie snuć wspominki przy szklaneczce dobrego (i taniego tutaj) rumu ze sklepu wolnocłowego.
Po Helgolandzie kierujemy się na zachód, w kierunku Wysp Fryzyjskich. Schowane są tam urocze, malutkie porciki do których warto zawinąć choć na moment.
Zatrzymamy się na Borkum.
Okolice wyspy są najlepszym miejscem do obserwacji cyklu pływów. Na akwenach obejmujących południowo-wschodnią część Morza Północnego, pomiędzy kontynentem, a łańcuchem Wysp Fryzyjskich – nazywanych Morzem Wattowym - w czasie odpływu można spacerować kilometrami przez równiny pływowe, czyli po odsłoniętym dnie morza.
Czy wpływamy, czy wypływamy z Borkum i innych wysp, trzeba się przygotować od strony nawigacji pływowej. Wybór dogodnego momentu na wpływanie i wypływanie z portu jest doskonałym treningiem i nauką dla wszystkich zainteresowanych żeglarstwem.
Kolejnym portem jaki odwiedzimy jest Den Helder, port o dużym znaczeniu strategicznym dla marynarki wojennej Holandii. Można tu spotkać najnowsze okręty wojskowe, a wizyta w pobliskim muzeum morskim dostarcza wielu wrażeń.
Samo miasto nie jest duże, a jego architektura opiera się na pozostałościach dawnych fortyfikacji. Liczne kanały w mieście wskażą Wam jak przebiegała dawna linia obronna miasta. W północno - zachodniej części miasta przy brzegu morza znajduje się udostępniony do zwiedzania Fort Erfprins, a w centrum, przy forcie Fort Dirksz Admiraal zobaczycie bunkry.
Na koniec naszego rejsu, popłyniemy do Amsterdamu. To miejsce, które nie tylko wśród żeglarzy budzi wielkie emocje. Nie jedna szanta dotyczy miasta „... do Amsterdamu zawinąć choć raz ...”
W Amsterdamie spędzimy wieczór, noc i przedpołudnie. Choć na tak duże miasto czasu mamy niewiele, to powinno go wystarczyć na wyczucie jego rytmu, zwiedzenie najważniejszych atrakcji miasta, i skosztowanie tego i owego z bogatej oferty gastronomicznej. Bo Amsterdam oprócz oczu, ucieszy też Wasze podniebienia. To miasto niezwykłej różnorodności i wieloetniczności tworzy kulturowy i kulinarny misz-masz. Zobaczycie sami czy to spacerując ulicami, jeżdżąc na rowerze czy pływając kanałami można odnieść wrażenie, że otaczają nas wszystkie kuchnie świata. Obok niewielkich chińskich, wietnamskich czy tajskich knajpek, znajdziemy restaurację portugalską i włoską, zaraz obok brazylijską, by kilka metrów dalej odkryć przysmaki prosto z Malezji, Japonii czy… z francuskiej piekarni.
Taki jest Amsterdam, zapraszamy na rejs!!!
Zaokrętowanie: | 03.05.2025 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 11.05.2025 nie, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Bremerhaven | Port: | Amsterdam |
Liczba godzin stażu: | 70-100 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Niemcy, Dania, Holandia |
---|---|
Trasa rejsu: | Bremerhaven – Helgoland – Borkum - Den Helder - Amsterdam |
Wskazana trasa jest propozycją, którą chcemy w pełni zrealizować. Jednak przygoda na morzu zależna jest również od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję co do przebiegu trasy podejmuje doświadczony kapitan.
TRANSPORT
Początek rejsu
Sam rejs rozpoczynamy w marinie w Bremerhaven w Niemczech.
Do mariny w Bremerhaven zawieziemy Was wygodnym mikrobusem wprost spod dworca kolejowego Szczecin Główny (na dworcu spotykamy się w sobotę 03.05.2025 r. o godzinie 23:30). Podróż potrwa około ośmiu godzin i rano będziemy już w marinie, gdzie czekać na Was będzie jacht. Zapakujemy na jacht przywieziony mikrobusem prowiant i Wasze rzeczy osobiste. Po południu pod okiem kapitana przejdziecie przeszkolenie i przygotujecie jacht do wypłynięcia.
Koniec rejsu
Do Amsterdamu planujemy wpłynąć w sobotę 10.05.2024 po południu.
W niedzielę wcześnie rano z Polski przyjedzie mikrobus z „nową załogą”, którym Wy jako uczestnicy kończącego się właśnie rejsu, około godziny 12:00 wyruszycie do Polski. Do Szczecina na dworzec PKP dotrzemy około godziny 20:30.
Transport do góry
Organizujemy transport wg opisu powyżej.
Jacht do góry
Bavaria Cruiser 46 (MP-Fry)
Na rejs zapraszamy na pokładzie jachtu Bavaria Cruiser 46, z rocznika 2020.
Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. Nasza "bawarka" ma dobry rocznik i jest duża.
Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.
Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.
Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.
Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem.
W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
DANE TECHNICZNE
JACHT - BAVARIA CRUISER 46
- rocznik: 2020
- długość: 14.24 m
- szerokość: 4.35 m
- ilość kabin: 4
- LICZBA MIEJSC: 8+ 1
- ilość WC: 3
- zanurzenie: 2.10 m
- żagle: 122 m²
- silnik: 55 KM
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel
Zapraszamy na pokład!
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- przejazd komfortowym mikrobusem ze Szczecina do mariny w której rozpoczyna się rejs,
- przejazd powrotny komfortowym mikrobusem po zakończeniu rejsu do Szczecina,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.
* - Zalecamy wykupienie pakietu Premium!
Cena rejsu nie zawiera
- dojazdu na miejsce/z miejsca skąd organizujemy transport,
- wydatków własnych,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
20.09.2025 sob
28.09.2025 nie |
8 | Amsterdam - Den Helder - Borkum - Helgoland - Bremerhaven | 3 088 zł | Więcej o rejsie |
27.09.2025 sob
05.10.2025 nie |
8 | Bremerhaven – Helgoland – Borkum - Den Helder - Amsterdam | 3 088 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!