Teneryfa - Madera >>> TRASA ATLANTYCKA - Etap I Nr: MSZ-R/2025/03/296
Teneryfa - Madera
- Data rozpoczęcia:
- 29.03.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 05.04.2025 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Atlantyk
- Trasa rejsu:
- Teneryfa - Madera Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria Cruiser 51 (At) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na oceaniczny rejsy odbywający się pomiędzy Europą, Maderą a Wyspami Kanaryjskimi.
To szmat drogi na oceanie, więc dla wygody naszych załogantów trasę z Teneryfy na Gibraltar / z Gibraltaru na Teneryfę podzieliliśmy na dwa etapy:
Wiosną:
1. Etap I -> Teneryfa - Madera,
2. Etap II -> Madera - Gibraltar.
Jesienią:
1. Etap I -> Gibraltar - Madera,
2. Etap II -> Madera - Teneryfa.
Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, i w każdym wieku. Gwarantujemy aktywny wypoczynek, nie tylko na wodzie.
Wyspy Kanaryjskie i Madera co roku przyciągają turystów, spragnionych słońca, ciepła i wiatru. Zwiedzanie z pokładu jachtu tych wysp, to szansa na odwiedzenie miejsc, których turyści przebywający tylko na lądzie nie będą mieli szansy poznać.
Każda odwiedzona przez nas wyspa jest niepowtarzalna i ma swój klimat, będący mieszanką kultur europejsko-afrykańskich. Na każdej z nich będzie okazja do różnych aktywności, albo nieskrępowanego lenistwa.
Wszyscy uczestnicy rejsu są zakwaterowani w dwuosobowych, wygodnych kabinach.
Warto wiedzieć, że kiedy w Polsce panuje mróz czy plucha na Oceanie Atlantyckim w styczniu mamy pogodę wiosenną.
Po rejsie kapitan wystawia opinię z rejsu istotną przy ubieganiu się o wyższe stopnie PZŻ.
TEN ETAP REJSU
Na tym rejsie w tydzień popłyniemy z Teneryfy na Maderę i w kolejnym tygodniu powrócimy na Teneryfę.
To będą 2 tygodnie intensywnego żeglarstwa, zmagania się z Oceanem, podziwiania wielu pięknych wysp.
ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU
W trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.
Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.
Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.
Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.
Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.
W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.
Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Zaokrętowanie: | 29.03.2025 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 05.04.2025 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Teneryfa - San Miguell (Amarilla Marina) | Port: | Madera |
Rodzaj rejsu: | Rejs stażowo - szkoleniowy |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 75 - (do 100) |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Atlantyk ‐ Kanary, Madera, Europa |
---|---|
Trasa rejsu: | Teneryfa - Madera |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Pamiętajcie, to jest rejs po Oceanie Atlantyckim i warunki czasami dyktuje Neptun.
Reja zaczynamy na Maderze.
MADERA Wyspa jest zielonym, podzwrotnikowym rajem. Dzięki nieznacznym wahaniom temperatur nazywana jest krainą wiecznej wiosny i cały rok stanowi niezwykłą atrakcję turystyczną. Pełno tu kolorowych kwiatów, pnączy i krajobrazów obfitujących w urwiska i wodospady. Madera leży ok. 500 km od wybrzeża Afryki i prawie drugie tyle od Europy. Tak naprawdę nie jest to jedna wyspa lecz archipelag kilku. Pod koniec XIX wieku rejon ten został ulubionym miejscem spędzania zimowych wakacji głównie ludzi dobrze sytuowanych, a w drugiej połowie XX wieku połączenie lotnicze z krajami Europy pozwoliło na jeszcze szybszy rozwój wyspy. Dziś jest to miejsce przyciągające zarówno zapalonych piechurów jak też wielbicieli słońca. Wybrzeże jest dobrze zagospodarowane i znajdziemy tu typowo turystyczne kurorty czy nowoczesne centra handlowe. Atutem Madery jest na pewno jej położenie w niewielkiej odległości od Porto Santo - wyspy, gdzie znajdują się najpiękniejsze i najdłuższe piaszczyste plaże archipelagu. Na samej Maderze, w miejscowości Calheta dostępna jest niewielka, piaszczysta plaża, lecz jest ona sztucznie przygotowana. Madera to raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku (trekking, nurkowanie i inne sporty wodne) oraz amatorów zabytków kultury. Zadowoleni będą również smakosze lokalnej kuchni i koneserzy wina.
Jeżeli prognozowane warunki meteorologiczne pozwolą, z Madery najpierw popłyniemy na jedną z wysp archipelagu: Lanzarote / Fuerteventurę / Gran Canarię. Na koniec dotrzemy na Teneryfę, na której kończymy rejs.
OPCJONALNIE Lanzarote nazywane jest "wyspą księżycowych krajobrazów". Wszystko za sprawą 300 wulkanicznych stożków tworzących wyjątkową scenerię tego miejsca. Niektóre czarne inne ceglaste, a to nagie a to porośnięte skalną roślinnością – w blasku słońca mienią się różnymi kolorami. Zatem największą atrakcją jest tu Park Narodowy Timanfaya z imponującymi, zmieniającymi kolor Górami Ognistymi. Oprócz wulkanicznych pejzaży znajdziemy tutaj niemal 30 km plaż, tętniące życiem kurorty oraz fascynującą architekturę, harmonizującą z otoczeniem za sprawą prostych tradycyjnych białych domków z niebieską i zielona stolarką. Wyspie, dzięki działalności tutejszego architekta Cerasa Manrique, prawie udało się uniknąć niekontrolowanego rozwoju wielkich ośrodków wypoczynkowych i intensywnej, wysokiej zabudowy. Przejawem dbałości o krajobraz jest podziemna elektryfikacja i zakaz umieszczania tablic reklamowych.
OPCJONALNIE Fuerteventura to druga co do wielkości wyspa archipelagu, zawdzięczająca swą nazwę silnemu wiatrowi. Dla żeglarzy to zapowiedź świetnych warunków i solidnego pływania pod żaglami.
Fuerteventura przede wszystkich ujawni nam swoje suche oblicze z pustynnym terenem przypominającym saharyjską scenerię. Na zachodzie dominują zatoki z wulkanicznym, czarnym piaskiem, na wschodzie rozległe, niesamowite plaże z jasnym, wręcz złotym piaskiem. Perełką wyspy, a zarazem jej symbolem, są imponujące wydmy Corralejo – ruchome piaski, które przywiał wiatr z Afryki, zajmujące powierzchnię 2600 ha.
OPCJONALNIE Gran Canaria często nazywana jest „kontynentem w miniaturze”. Wszystko dlatego, że charakteryzuje się oszałamiającą różnorodnością. Można tu znaleźć bogactwo przyrody: piękne długie piaszczyste plaże z jednej strony a z drugiej urwiste wybrzeże, palmowe oazy i sosnowe lasy kontrastujące z poszarpanymi i suchymi wąwozami. Dzięki temu można tu uprawiać wszelkie sporty wodne a także rozkoszować się trekkingiem i wędrówkami górskimi (na wyspie dostępne jest około 2000 km szlaków o różnych stopniach trudności, przykładowo udać można się do Caldera de Bandama - krateru o średnicy około 1000 metrów, czy do wąwozu Guayadeque).
Uroku wyspie dodają wypielęgnowane wioski nad którymi dominują wysokie masywy górskie.
Nie brakuje tu też kurortów w których gwar nigdy nie cichnie z bogatą infrastrukturą turystyczną i ofertą kulturalną.
Rejs kończymy na Teneryfie
Teneryfa jest największą wyspą archipelagu Wysp Kanaryjskich i jest najgęściej zaludnioną wyspą Hiszpanii. Na wyspie znajduje się najwyższa góra Hiszpanii – Teide (wygasły wulkan o wysokości 3718 m n.p.m.).
Łańcuch górski dzieli Teneryfę na dwie części zarówno pod względem krajobrazowym, jak i klimatycznym. Południe jest bardziej suche, cieplejsze i piaszczyste, a północ bardziej deszczowa, chłodniejsza, ze skalistym wybrzeżem i niezwykłą tropikalną roślinnością.
Na wyspie panuje przyjazny klimat z dużą liczbą słonecznych dni (na południu wyspy ponad 300) i ze średnią temperaturą 20° - 22°C zimą i 26° - 28°C latem.
Na wyspie znajdziecie idealne warunki do uprawiania sportów wodnych, masywy górskie zachęcają do dłuższych trekkingów i spacerów. Są też liczne trasy dobre do jazdy rowerem.
Polecane miejsca: Park Narodowy Canadas del Teide, Park Karaiobrazowy Teno, Góry Anaga.
Transport do góry
Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
KIERUNEK: EUROPA -> WYSPY KANARYSKIE
1. Jeżeli początek rejsu jest na GIBRALTARZE:
Na Gibraltar można dostać się samolotem, lub połączeniem łączonym: samolot do Malagi i miejscowy autokar do La Linea.
2. Jeżeli początek rejsu jest na MADERZE:
Na Maderę można dolecieć z większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).
Bezpośredni lot możliwy z Berlina linią Easy Jet
Powrót z Teneryfy - do Polski latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, na lotniska w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska. Autobus do terminala jedzie 15 minut.
_______________________________________________________
KIERUNEK: WYSPY KANARYSKIE - EUROPA
1. Jeżeli początek rejsu jest na TENERYFIE:
Na Teneryfę latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska Teneryfa Południowa (TFS). Autobus spod terminala jedzie do mariny 15 minut.
Ceny przelotu na Teneryfę kształtują się w granicach od 450 do 900 zł w dwie strony w zależności od terminu zakupu biletów lotniczych.
2. Jeżeli początek rejsu jest na MADERZE:
Na Maderę można dolecieć z większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).
Bezpośredni lot możliwy z Berlina linią Easy Jet
Jacht do góry
Bavaria Cruiser 51 (At)
Bavaria Cruiser 51 (2015)
Komfortowy jacht dla większej ilości osób lub oczekujących więcej przestrzeni do wypoczynku.
Spora ilość miejsca pod pokładem w kabinach, łazienkach, kuchni i salonie, możliwość odseparowania się od reszty załogi.
Bogate wyposażenie jachtu oraz mnóstwo miejsca.
Jacht zabiera 12 osób i jest wyposażony w 5 kabin dwuosobowych, 3 łazieki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.
PARAMETRY
- długość: 15.55 m,
- szerokość: 4.67 m,
- zanurzenie: 2.30 m,
- liczba max. miejsc: 12,
- liczba kabin: 5
- silnik Volvo o mocy 75 hp
- liczba WC: 3,
- zbiornik wody (x3): 750.00 l,
- zbiornik paliwa: 340.00 l.
- ożaglowanie: żagiel fok oraz grot o łącznej wielkości 116m2.
Jacht posiada dwa koła sterowe oraz system dwusterowy podwodny.
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
profesjonalny AIS, Ploter GARMIN, NAVTEX, zastawy radia VHS oraz radio średniego zasięgu.
POZOSTAŁE WYPOSAŻENIE:
ster strumieniowy, autopilot, wskaźniki zewnętrzne, solary słoneczne, tratwę 12 osobową, środki ratunkowe (szelki bezpieczeństwa i kamizelki ratunkowe), systemy wzywania pomocy EPIRB, transmiter radarowy,
3 zbiorniki na słodką wodę.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
- ręczniki kąpielowe
Cena rejsu nie zawiera
1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta wynosi ok. 150 EUR / osobę.
W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, przygotowania pościeli i ręczników, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, sprzątanie końcowe jachtu*.
(* - Podczas rejsu, załoga wykonuje sprzątanie podstawowe jednostki, zgodnie z umową).
2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 10-20 EUR/dzień/osoba
3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 50 euro / osoby, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)
__________
* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
05.04.2025 sob
12.04.2025 sob |
7 | Madera - Gibraltar | 500 € | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!