REJS W NORWEGII >>> Płyniemy z Alesund do Bodo Nr: BRG-R/2025/02/145
Alesund - Bud - Kistiansand - Rorvik - Svartisen - Bodo
- Data rozpoczęcia:
- 03.06.2025 wtorek
- Data zakończenia:
- 12.06.2025 czwartek
- Ilość dni:
- 9 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Alesund - Bud - Kistiansand - Rorvik - Svartisen - Bodo Więcej informacji
- Jacht:
- Roberts 44 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Piękna, malownicza, monumentalna!!!
O którym państwie mówimy? Oczywiście o Norwegii, gdzie zapraszamy Was na jeden z naszych rejsów.
Podczas rejsu, czeka na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.
Norweskie wybrzeże żeglarskie jest uznawane za jedno z najpiękniejszych i najbardziej urozmaiconych na świecie. Charakteryzuje się wysokimi i stromymi skałami, fiordami, zatokami i wysepkami, a także czystymi i krystalicznymi wodami. Region jest również domem dla wielu różnorodnych gatunków zwierząt i roślin, w tym orłów morskich, delfinów i wielu gatunków ryb. W okolicach wybrzeża znajdują się również historyczne miasta rybackie i wioski, które zachowały swój tradycyjny styl i kulturę. Wszystko to razem tworzy niezapomniane doświadczenie dla żeglarzy i turystów.
Małe norweskie miasteczka i przystanie położone na wybrzeżu i w fiordach to niezwykle urokliwe i autentyczne miejsca, które łączą tradycję i historię z nowoczesnym komfortem. Te niewielkie osady oferują gościom szansę na bliższe poznanie lokalnej kultury i stylu życia, a także dostęp do pięknych krajobrazów i przyrody. Wiele z tych przystani i miasteczek posiada bazy nurkowe, trasy trekkingowe i możliwości wędkowania, co sprawia, że są one idealnym miejscem dla osób szukających aktywnego wypoczynku. Warto wspomnieć, że niektóre z nich są dostępne tylko dla jednostek pływających, co dodaje im niezwykłego uroku i tajemniczości.
Każdy rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
W przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro
TEN REJS
Zaczynamy w Alesund, koniecznie trzeba wejść na punkt widokowy na górze Aksla – widok na miasto i okoliczne wyspy jest niesamowity.
Rejs zapowiada się i na żeglarski i widokowy. Trasa przebiega po mniejszych fiordach i szkierach. Do przepłynięcia mamy około 400 Mm – będzie zarówno otwarte morze jak i spokojne pływanie w szkierach.
Będą nam towarzyszyć norweskie widoki skalistych wysepek i małych miejscowości z charakterystycznymi kolorowymi domkami.
Z pewnością uda się nałowić ryb, które urozmaicą jachtowe menu.
Dla ceniących trekking, będzie możliwość wybrania się na wycieczkę do lodowca Swaritsen.
Rejs kończymy w Bodo. Bodo jes za kołem podbiegunowym, będzie więc to okazja aby doświadczyć zjawiska Białych Nocy, kiedy to słońce praktycznie nie zachodzi i możesz cieszyć się nieskończonymi dniami pełnymi aktywności na świeżym powietrzu.
.
JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.
START REJSU
Do Ålesund można dolecieć bezpośrednio i tanio z Gdańska:
Można również dolecieć z innych lotnisk w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.
Z lotniska Alesund/Vigra do miata kursuje autobus FB65. Bilety można kupić przez internet lub u kierowcy.
Koszt przejazdu 155 NOK.
POWRÓT Z REJSU
Powrót z Bergen do Polski, możliwy jest bezpośrednim lotem WizzAir do Gdańska.
Można również polecieć na inne lotniska w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.
Po rejsie, z centrum Bergen uczestnicy we własnym zakresie i na własny koszt przejeżdżają na lotnisko.
Z centrum na lotnisko kursuje bezpośredni tramwaj numer 1 i 2. Czas przejazdu 40 minut, koszt biletu 115 NOK.
Zaokrętowanie: | 03.06.2025 wto, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 12.06.2025 czw, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Alesund | Port: | Bodo |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 80-120 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Alesund - Bud - Kistiansand - Rorvik - Svartisen - Bodo |
Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.
Naszą wyprawę zaczynamy w Alesund.
Alesund to urocze miasto leżące na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę. Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju, za sprawą niezwykle spójnej, secesyjnej architektury. Ta wyjątkowa jak na norweskie miasta zabudowa powstała w wyniku pożaru, który w 1904 r. strawił doszczętnie drewnianą osadę handlową (ogień zniszczył 850 domów i pozostawił tysiące mieszkańców bez dachu nad głową). Dzięki wsparciu płynącemu min. od niemieckiego cesarza Wilhelma II-go miasto udało się dość szybko odbudować. Na ulicach stanęły dopieszczone w każdym szczególe ceglane budynki w stylu art nouveau.
Na szczególną uwagę zasługuje główna ulica – Kongens Gate, na której w pubach, tawernach i klubach toczy się nocne życie miasta.
W Alesund znajdziecie też jedno z największych w Europie Północnej słonowodnych akwariów – Atlanterhavsparken, w którym zgromadzono tysiące gatunków zwierząt.
My z Alesund udamy się na północ, do Bodo. Zanim tam jednak dopłyniemy, przed nami szkiery, fiordy i lodowiec.
Po drodze odwiedzimy też kilka portów i porcików, np.:
Bud? to urocze miasteczko położone na zachodnim wybrzeżu Norwegii, w regionie Møre og Romsdal. Znane jest przede wszystkim z pięknych krajobrazów, bogatej historii i spokojnej atmosfery. Oto kilka kluczowych cech Bud:
Bud jest wioską rybacką na wybrzeżu Romsdal. Roztacza się stąd przepiękny widok na skaliste wybrzeże, malownicze wyspy i morze. Miasteczko ma bogatą historię związaną z rybołówstwem i handlem. W czasie II wojny światowej było ważnym punktem strategicznym, o czym świadczą pozostałości niemieckich umocnień, bunkrów i wież obserwacyjnych, które można zwiedzać w ramach muzeum Ergan Coastal Fort. Warto zwrócić uwagę na piękny drewniany kościół, który jest jednym z najstarszych zabytków miasteczka.
Kristiansund zostało założone w 1742 roku. Dziś warto tu zobaczyć historyczne dzielnice z drewnianymi domami, takie jak Kirkelandet i Innlandet. W centrum miasta znajduje się także muzeum sztuki, Muzeum Ole Bulla, poświęcone życiu i twórczości słynnego norweskiego skrzypka Ole Bulla. W porcie Kristiansund jest ciekawy, stary, drewniany budynek, który był dawniej magazynem soli. Obecnie jest to jeden z najważniejszych obiektów kulturowych w mieście i służy jako centrum kulturalne i turystyczne.
W okolicy Bud i Kristainsund, znajduje się kilka mniejszych, uroczych fiordów, a my wpłyniemy na ich wody aby podziwiać miejscową naturę.
Dalej sporo szkierów do Rorvik.
Rørvik to portowa miejscowość, której mieszkańcy zajmują się przede wszystkim rybołówstwem. Nadzwyczajną funkcję miasteczka podkreśla obecność muzeum będącego Centrum Kultury Przybrzeżnej, w którym dowiemy się więcej o kulturze i historii wybrzeża. Okres prezentowany przez muzealne wystawy obejmuje aż 10 tysięcy lat. Równie ciekawy co ekspozycje, jest też budynek muzeum, który jest dziełem nowoczesnej sztuki.
Zanim popłyniemy do Bodo, obierzemy jeszcze kurs na okolice lodowca Svartisen. To drugi co do wielkości norweski lodowiec. Będzie możliwość wybrania się na wycieczkę do lodowca – na lodowiec można wejść z przewodnikiem (około 600 NOK z zapewnieniem sprzętu) lub samodzielnie podejść do czoła lodowca.
Gdy dotrzecie do celu zachwytom nie będzie końca. Żadne zdjęcie tego nie pokaże, to trzeba po prostu zobaczyć na własne oczy. UWAGA! Z lodowcem nie ma żartów - trzeba być na prawdę ostrożnym, ponieważ w sezonie letnim on się rozpada na kawałki.
Kiedy nacieszymy się lodowcem, ruszamy do Bodo.
Bodo największe miasto w okręgu Nordland, będzie portem zakończenia naszego rejsu.
Miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki.
Kultura jest bardzo ceniona w życiu każdego Norwega, szczególnie w Nordland. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę. Na każdym kroku spotkacie tu rzeźby, statuły, malowidła i pomniki. W mieście wyznaczona jest trasa szlakiem lokalnych artystów.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na długie spacery w okresie letnim. Na krtórki trekking (lub komunikacją miejską dla leniwych), można wybrać się na Keiservarden (366 m ), najbliżej położony szczyt. Taka wycieczka to sposób na idealnie spędzony wieczór, skąd zobaczyć można spektakularny panoramiczny widok na całe miasto i okolicę, ukoronowany północnym słońcem.
A słyszeliście o Saltstraumen. To największy pływ na świecie. Dokładnie co sześć godzin 400 milionów metrów sześciennych wody z szybkością 20 węzłów, przepływa pod mostem Saltstraumen przez cieśninę o szerokości 150 metrów i długości 3 kilometrów. Woda tworzy niesamowicie silne i spektakularne wiry o średnicy ponad 12 metrów i 5 metrów głębokich! Wiry można obserwować z samego mostu lub z brzegu.
Transport do góry
Dojazd do miejsca startu rejsu i powrót z miejsca jego zakończenia - uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.
Jacht do góry
Roberts 44
(2003)
Bruceo
Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Stalowy jacht, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach.
I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie priorytetem.
Jacht ma prostą, tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli: dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami (jedną z nich na stałe zajmuje kapitan). Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest też doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne.
Jest też rzecz jasna - morska toaleta.
Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Ten jacht swoją dzielność potwierdził wielokrotnie w wyprawach oceanicznych na:
- Islandię i daleką Norwegię.
- Grenlandię,
- Svalbard,
a nawet na Przylądek Horn!
- Długość:
- 13,50 m
- Szerokość:
- 3,88 m
- Zanurzenie:
- 2,2 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 7 / 2
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 500 l
- Zbiornik paliwa:
- 400 l
- Silnik:
- 66 KM
Wyposażenie
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie i pobyt na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- gaz do kuchenku,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników.
Cena rejsu nie zawiera
1. Wyżywienia, opłat portowych, paliwa - SKŁADKA JACHTOWA*
2. Dojazdu na rejs i powrotu z rejsu;
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL;
4. Korzystania z płatnych natrysków w marinach;
5. Zwiedzania i biletów wstępu;
6. Jakichkolwiek wydatków własnych.
___________________________
* - na pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości ~25 EUR za osobę na dzień. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Co ważne - przy rejsie na który zgłosi się 1-2 osoby, składka jachtowa nie przekroczy wskazanej kwoty.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
23.08.2025 sob
01.09.2025 pon |
9 | Bodo - Svartisen - Rorvik - Kistiansand - Bud - Alesund | 2 800 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!