Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

NORWEGIA - REJS NA KONIEC WAKACJI >>> Płyniemy z Bodo do Alesund Nr: BRG-R/2025/08/146

Bodo - Svartisen - Rorvik - Kistiansand - Bud - Alesund

Data rozpoczęcia:
23.08.2025 sobota
Data zakończenia:
01.09.2025 poniedziałek
Ilość dni:
9 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Bodo - Svartisen - Rorvik - Kistiansand - Bud - Alesund Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 Więcej informacji

Cena: 2 800 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Piękna, malownicza, monumentalna!!!

O którym państwie mówimy? Oczywiście o Norwegii, gdzie zapraszamy Was na jeden z naszych rejsów.
Podczas rejsu, czeka na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.

Norweskie wybrzeże żeglarskie jest uznawane za jedno z najpiękniejszych i najbardziej urozmaiconych na świecie. Charakteryzuje się wysokimi i stromymi skałami, fiordami, zatokami i wysepkami, a także czystymi i krystalicznymi wodami. Region jest również domem dla wielu różnorodnych gatunków zwierząt i roślin, w tym orłów morskich, delfinów i wielu gatunków ryb. W okolicach wybrzeża znajdują się również historyczne miasta rybackie i wioski, które zachowały swój tradycyjny styl i kulturę. Wszystko to razem tworzy niezapomniane doświadczenie dla żeglarzy i turystów.

Małe norweskie miasteczka i przystanie położone na wybrzeżu i w fiordach to niezwykle urokliwe i autentyczne miejsca, które łączą tradycję i historię z nowoczesnym komfortem. Te niewielkie osady oferują gościom szansę na bliższe poznanie lokalnej kultury i stylu życia, a także dostęp do pięknych krajobrazów i przyrody. Wiele z tych przystani i miasteczek posiada bazy nurkowe, trasy trekkingowe i możliwości wędkowania, co sprawia, że są one idealnym miejscem dla osób szukających aktywnego wypoczynku. Warto wspomnieć, że niektóre z nich są dostępne tylko dla jednostek pływających, co dodaje im niezwykłego uroku i tajemniczości.

Każdy rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.

Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
W przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro

TEN REJS

Ten rejs na zakończenie wakacji zaczynamy w Bodo.
Koniec sierpnia w Bodø charakteryzuje się umiarkowanymi temperaturami, zazwyczaj wynoszącymi od 12°C do 17°C. Dni są jeszcze długie, choć stopniowo zaczynają się skracać. Można liczyć na zarówno słoneczne, jak i deszczowe dni, co sprawia, że należy być przygotowanym na zmienną pogodę.
Przybywając do Bodo, warto mieć na uwadze walory samego miasta i jego otoczenia. Przekonajcie się na własne oczy co to jest Saltstraumen. Zobaczcie okolice Bodø, które oferują liczne szlaki turystyczne, które prowadzą przez piękne góry i wzdłuż wybrzeża, takie jak np. Dronningruta (Szlak Królowej).

Rejs zapowiada się i na żeglarski i widokowy. Trasa przebiega po mniejszych fiordach i szkierach. Do przepłynięcia mamy około 400 Mm – będzie zarówno otwarte morze jak i spokojne pływanie w szkierach.

Na początek popłyniemy w kierunku słynnego lodowca Svarttsen. Dla ceniących trekking, będzie to możliwość wybrania się na wycieczkę do czoła lodowca Swaritsen.

Kiedy popłyniemy dalej, będą nam towarzyszyć norweskie widoki skalistych wysepek i małych miejscowości z charakterystycznymi kolorowymi domkami.

Z pewnością uda się nałowić ryb, które urozmaicą jachtowe menu.

Rejs kończymy w Alesund, gdzie koniecznie trzeba wejść na punkt widokowy na górze Aksla – widok na miasto i okoliczne wyspy jest niesamowity.

.
JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.

START REJSU

Do Bodo polecimy z Polski z 1-dną przesiadką w Oslo, z takich miast jak: Warszawa, Gdańsk, Kraków czy Szczecin.

Port w którym czeka jacht, znajduje się blisko lotniska w Bodo (BOO) – w odległości 30 minut piechotą od lotniska. Można także dotrzeć do niego autobusem w cenie kilkudziesięciu koron norweskich.

POWRÓT Z REJSU

Powrót z Alesund do Polski, możliwy jest bezposrednim lotem WizzAir do Gdańska.
Można również polecieć na inne lotniska w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.

Z miasta na lotnisko Alesund/Vigra kursuje autobus FB65. Bilety można kupić przez internet lub u kierowcy.
Koszt przejazdu 155 NOK.

Zaokrętowanie: 23.08.2025 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 01.09.2025 pon, godz. 09:00
Port: Bodo Port: Alesund
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 80-120
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Bodo - Svartisen - Rorvik - Kistiansand - Bud - Alesund

Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Naszą wyprawę zaczynamy w Bodo.
Bodo to największe miasto w okręgu Nordland. Miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki. Kultura jest bardzo ceniona w życiu każdego Norwega, szczególnie w Nordland. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę. Na każdym kroku spotkacie tu rzeźby, statuły, malowidła i pomniki. W mieście wyznaczona jest trasa szlakiem lokalnych artystów. Zajrzyjcie koniecznie do kulturalnej dzielnicy Stromen, znajdującej się przy porcie (Stormen, Kulturkvarteret).
W Bodø znajdziecie też kilka interesujących muzeów, takich jak choćby Norweskie Muzeum Lotnictwa, które przyciąga miłośników historii i technologii.
Urok tego miasta tworzą również odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na długie spacery w okresie letnim. Na krtórki trekking (lub komunikacją miejską dla leniwych), można wybrać się na Keiservarden (366 m), najbliżej położony szczyt. Taka wycieczka to sposób na idealnie spędzony wieczór, skąd zobaczyć można spektakularny panoramiczny widok na całe miasto i okolicę, ukoronowany północnym słońcem.

A słyszeliście o Saltstraumen. To największy pływ na świecie. Dokładnie co sześć godzin 400 milionów metrów sześciennych wody z szybkością 20 węzłów, przepływa pod mostem Saltstraumen przez cieśninę o szerokości 150 metrów i długości 3 kilometrów. Woda tworzy niesamowicie silne i spektakularne wiry o średnicy ponad 12 metrów i 5 metrów głębokich! Wiry można obserwować z samego mostu lub z brzegu.

My z Bodo udamy się na początek pod lodowiec Svaritsen.
Svartisen. To drugi co do wielkości norweski lodowiec. Będzie możliwość wybrania się na wycieczkę do lodowca – na lodowiec można wejść z przewodnikiem (około 600 NOK z zapewnieniem sprzętu) lub samodzielnie podejść do czoła lodowca.
Gdy dotrzecie do celu zachwytom nie będzie końca. Żadne zdjęcie tego nie pokaże, to trzeba po prostu zobaczyć na własne oczy. UWAGA! Z lodowcem nie ma żartów - trzeba być na prawdę ostrożnym, ponieważ w sezonie letnim on się rozpada na kawałki.

Kiedy nacieszymy się lodowcem, ruszamy dalej. Przed nami szkiery i fiordy. Po drodze odwiedzimy też kilka portów i porcików, np.:

Rørvik to portowa miejscowość, której mieszkańcy zajmują się przede wszystkim rybołówstwem. Nadzwyczajną funkcję miasteczka podkreśla obecność muzeum będącego Centrum Kultury Przybrzeżnej, w którym dowiemy się więcej o kulturze i historii wybrzeża. Okres prezentowany przez muzealne wystawy obejmuje aż 10 tysięcy lat. Równie ciekawy co ekspozycje, jest też budynek muzeum, który jest dziełem nowoczesnej sztuki.

Dalej sporo szkierów do Kristiansund.
Kristiansund zostało założone w 1742 roku. Dziś warto tu zobaczyć historyczne dzielnice z drewnianymi domami, takie jak Kirkelandet i Innlandet. W centrum miasta znajduje się także muzeum sztuki, Muzeum Ole Bulla, poświęcone życiu i twórczości słynnego norweskiego skrzypka Ole Bulla. W porcie Kristiansund jest ciekawy, stary, drewniany budynek, który był dawniej magazynem soli. Obecnie jest to jeden z najważniejszych obiektów kulturowych w mieście i służy jako centrum kulturalne i turystyczne.

Bud? to urocze miasteczko położone na zachodnim wybrzeżu Norwegii, w regionie Møre og Romsdal. Znane jest przede wszystkim z pięknych krajobrazów, bogatej historii i spokojnej atmosfery. Oto kilka kluczowych cech Bud:
Bud jest wioską rybacką na wybrzeżu Romsdal. Roztacza się stąd przepiękny widok na skaliste wybrzeże, malownicze wyspy i morze. Miasteczko ma bogatą historię związaną z rybołówstwem i handlem. W czasie II wojny światowej było ważnym punktem strategicznym, o czym świadczą pozostałości niemieckich umocnień, bunkrów i wież obserwacyjnych, które można zwiedzać w ramach muzeum Ergan Coastal Fort. Warto zwrócić uwagę na piękny drewniany kościół, który jest jednym z najstarszych zabytków miasteczka.

W okolicy Bud i Kristainsund, znajduje się kilka mniejszych, uroczych fiordów, a my wpłyniemy na ich wody aby podziwiać miejscową naturę.

... przychodzi czas na koniec rejsu, płyniemy do Alesund.
Alesund to urocze miasto leżące na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę. Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju, za sprawą niezwykle spójnej, secesyjnej architektury. Ta wyjątkowa jak na norweskie miasta zabudowa powstała w wyniku pożaru, który w 1904 r. strawił doszczętnie drewnianą osadę handlową (ogień zniszczył 850 domów i pozostawił tysiące mieszkańców bez dachu nad głową). Dzięki wsparciu płynącemu min. od niemieckiego cesarza Wilhelma II-go miasto udało się dość szybko odbudować. Na ulicach stanęły dopieszczone w każdym szczególe ceglane budynki w stylu art nouveau.
Na szczególną uwagę zasługuje główna ulica – Kongens Gate, na której w pubach, tawernach i klubach toczy się nocne życie miasta.
W Alesund znajdziecie też jedno z największych w Europie Północnej słonowodnych akwariów – Atlanterhavsparken, w którym zgromadzono tysiące gatunków zwierząt.

Transport do góry

Dojazd do miejsca startu rejsu i powrót z miejsca jego zakończenia - uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Jacht do góry

Roberts 44 (2003)
Bruceo

Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Stalowy jacht, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach.
I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie priorytetem.

Jacht ma prostą, tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli: dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami (jedną z nich na stałe zajmuje kapitan). Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest też doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne.
Jest też rzecz jasna - morska toaleta.
Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Ten jacht swoją dzielność potwierdził wielokrotnie w wyprawach oceanicznych na:
- Islandię i daleką Norwegię.
- Grenlandię,
- Svalbard,
a nawet na Przylądek Horn!

Długość:
13,50 m
Szerokość:
3,88 m
Zanurzenie:
2,2 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
7 / 2
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
500 l
Zbiornik paliwa:
400 l
Silnik:
66 KM
Wyposażenie

nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie i pobyt na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- gaz do kuchenku,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników.

Cena rejsu nie zawiera

1. Wyżywienia, opłat portowych, paliwa - SKŁADKA JACHTOWA*
2. Dojazdu na rejs i powrotu z rejsu;
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL;
4. Korzystania z płatnych natrysków w marinach;
5. Zwiedzania i biletów wstępu;
6. Jakichkolwiek wydatków własnych.

___________________________
* - na pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości ~25 EUR za osobę na dzień. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Co ważne - przy rejsie na który zgłosi się 1-2 osoby, składka jachtowa nie przekroczy wskazanej kwoty.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 800 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
03.06.2025 wto
12.06.2025 czw
9 Alesund - Bud - Kistiansand - Rorvik - Svartisen - Bodo 2 800 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!