Geirangerfjord - REJS W NORWEGII >>> Płyniemy z Alesund do Bergen Nr: BRG-R/2025/09/148
Alesund - Geirangerfjord - Bergen
- Data rozpoczęcia:
- 01.09.2025 poniedziałek
- Data zakończenia:
- 08.09.2025 poniedziałek
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Alesund - Geirangerfjord - Bergen Więcej informacji
- Jacht:
- Roberts 44 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Norwegia, chcesz tam spędzić czas? Rezerwuj miejsce, pakuj torbę żeglarską i ogarnij samoloty! To marzenie wielu polskich żeglarzy i jest w zasięgu ręki.
Norwegia jest piękna, malownicza, monumentalna. Czeka tam na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.
Wybraliśmy dla Was na ten rejs rejon, w którym przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia kolorowe wspomnienia na długie lata. Na rejsie nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia dorodnych dorszy, podziwiania przyrody i podglądania życia ludzi osiadłych tam na stałe.
Rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu - na tym rejsie, doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane.
Choć na pokład zabieramy 6 uczestników, rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
Uspokajamy, w przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby, składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro.
TEN REJS
Ten rejs w większości przebiegał będzie po osłoniętych wodach, gdzie jest wszystko co cieszy: żagle i piękne widoki.
Zaczniemy w Alesund - mieście zwanym perełką secesji. To urocze miasto najlepiej zobaczyć z punktu widokowego na górze Aksla – widok na miasto i okoliczne wyspy jest zachwycający.
Najpier popłyniemy do Geirangerfjord. Został on okrzyknięty przez wielu, najpiękniejszym fiordem w Norwegii. Postaramy się dopłynąć do jego samego końca, bo warto.
Dalej skierujemy jacht na południe do Bergen. Po drodze zawiniemy zapewne do jednego z portów tego wybrzeża.
Rejs zakończymy w Bergen, mieście pięknie położonym i tętniącym życiem.
.
JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.
START REJSU
Do Ålesund można dolecieć bezpośrednio i tanio z Gdańska:
Można również dolecieć z innych lotnisk w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.
Z lotniska Alesund/Vigra do miata kursuje autobus FB65. Bilety można kupić przez internet lub u kierowcy.
Koszt przejazdu 155 NOK.
POWRÓT Z REJSU
Powrót z Bergen do Polski, możliwy jest bezpośrednim lotem WizzAir do Gdańska.
Można również polecieć na inne lotniska w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.
Po rejsie, z centrum Bergen uczestnicy we własnym zakresie i na własny koszt przejeżdżają na lotnisko.
Z centrum na lotnisko kursuje bezpośredni tramwaj numer 1 i 2. Czas przejazdu 40 minut, koszt biletu 115 NOK.
Zaokrętowanie: | 01.09.2025 pon, godz. 00:00 | Wyokrętowanie | 08.09.2025 pon, godz. 00:00 |
---|---|---|---|
Port: | Alesund | Port: | Bergen |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 60-90 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Alesund - Geirangerfjord - Bergen |
Realizacja planowanej trasy rejsu, odbędzie się z uwzględnieniem warunków meteorologicznych i kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie wyboru trasy, po konsultacji podejmuje kapitan.
Rejs rozpoczynamy w Alesund.
Alesund to urocze miasto leżące na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę. Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju, za sprawą niezwykle spójnej, secesyjnej architektury. Ta wyjątkowa jak na norweskie miasta zabudowa powstała w wyniku pożaru, który w 1904 r. strawił doszczętnie drewnianą osadę handlową (ogień zniszczył 850 domów i pozostawił tysiące mieszkańców bez dachu nad głową). Dzięki wsparciu płynącemu min. od niemieckiego cesarza Wilhelma II-go miasto udało się dość szybko odbudować. Na ulicach stanęły dopieszczone w każdym szczególe ceglane budynki w stylu art nouveau.
Na szczególną uwagę zasługuje główna ulica – Kongens Gate, na której w pubach, tawernach i klubach toczy się nocne życie miasta.
W Alesund znajdziecie też jedno z największych w Europie Północnej słonowodnych akwariów – Atlanterhavsparken, w którym zgromadzono tysiące gatunków zwierząt.
Na początek popłyniemy zobaczyć cud natury. Geirangerfiord bo to o nim mowa, jest nazywany królem fiordów i stanowi prawdziwą wizytówkę Norwegii. Pojawia się w większości folderów reklamowych i w katalogach biur podróży. Ciągnie się na przestrzeni 15 km, i jest otoczony bardzo stromymi i trudnymi do zdobycia górami z których spływają przepiękne wodospady.
Z uwagi na swoje walory, został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Sama droga do końca fiordu jest piękna. Za każdym zakrętem piękne widoki, góry, wodospady.
Jedyną osadą nad nim jest miejscowość Geiranger mieszcząca się na końcu fiordu. Znajduje się tu kilka hoteli i lokai gastronomicznych. Miasteczko tętni życiem, ale wystarczy odejść nieco poza jego granice, aby być sam na sam z potężną naturą.
Wypływamy z fiordu i płyniem na południe, do Bergen. Po drodze zatrzymamy się w którymś z portów na wybrzeżu. Być może będa to Floro lub Maloy.
Måløy miasto położone na wyspie Vågsøy, nad cieśniną Ulvesundet. Wyspa połączona jest ze stałym lądem mostem. Miejscowość pełni niezwykle ważną funkcję jako port rybacki w najbliższym regionie. Måløy ma długą, naznaczoną trudami wojny, historię, która jednak nie zahamowała bujnego rozwoju miasta.
Od tysięcy lat fale morskie uderzają w norweską linię brzegową, kształtując wiele dziwnych formacji. Jedną z najlepiej rozpoznawanych jest skała Kannestein („Końskie siodło”).
Florø to miasto na wybrzeżu Oceanu Atlantyckiego. Słynie z pięknych krajobrazów, wspaniałych plaż oraz bogatej historii i kultury.
Historia miasta Florø sięga XVII wieku, kiedy to osadnicy zaczęli osiedlać się w tej okolicy. W XIX wieku Florø stało się ważnym ośrodkiem rybackim, a także portem, z którego eksportowano wiele produktów rybnych.
A na koniec naszego rejsu, wpływamy Bergen.
Bergen, miasto nazywanym miastem siedmiu wzgórz. Malownicze położenie pomiędzy górami a morzem sprawia, że w Bergen można zakochać się od pierwszego wejrzenia. Jachtem stoi się tuż przy zabytkowych domkach Bryggen. Bryggen od kilkuset lat jest gwarnym nabrzeżem, dawniej zajmowanym przez hanzeatyckich kupców. Dziś nadal nabrzeże tętni życiem, jest pełne sklepów, kawiarni i straganów – szczególnie wieczorem, jak i w weekendy gdy do Bergen ściąga „kto żyw” z całej okolicy. Miejscowi zamiast przyjeżdżać samochodami - przypływają jachtami, a port pełen jest ruchu. O historii Bergen więcej dowiedzieć można się podczas wizyty w Muzeum Hanzeatyckim czy twierdzy Bergenhus. To czego w Bergen pominąć nie można, to wjazd kolejką na wzgórze Floyen, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasteczko, jak i otaczające je morze i pasma górskie. Można śmiało powiedzieć, że miasto jest kulturalnym centrum Norwegii. Można je również nazwać stolicą krainy fiordów, z uwagi na lokalizację między najdłuższymi fiordami Norwegii: Sognefjordem i Hardangerfjordem.
Transport do góry
Dojazd i powrót z rejsu uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.
Jacht do góry
Roberts 44
(2003)
Bruceo
Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Stalowy jacht, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach.
I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie priorytetem.
Jacht ma prostą, tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli: dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami (jedną z nich na stałe zajmuje kapitan). Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest też doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne.
Jest też rzecz jasna - morska toaleta.
Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Ten jacht swoją dzielność potwierdził wielokrotnie w wyprawach oceanicznych na:
- Islandię i daleką Norwegię.
- Grenlandię,
- Svalbard,
a nawet na Przylądek Horn!
- Długość:
- 13,50 m
- Szerokość:
- 3,88 m
- Zanurzenie:
- 2,2 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 7 / 2
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 500 l
- Zbiornik paliwa:
- 400 l
- Silnik:
- 66 KM
Wyposażenie
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie i pobyt na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- gaz do kuchenku,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników.
Cena rejsu nie zawiera
1. Wyżywienia, opłat portowych, paliwa - SKŁADKA JACHTOWA*
2. Dojazdu na rejs i powrotu z rejsu;
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL;
4. Korzystania z płatnych natrysków w marinach;
5. Zwiedzania i biletów wstępu;
6. Jakichkolwiek wydatków własnych.
___________________________
* - na pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości ~25 EUR za osobę na dzień. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Co ważne - przy rejsie na który zgłosi się 1-2 osoby, składka jachtowa nie przekroczy wskazanej kwoty.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
26.05.2025 pon
02.06.2025 pon |
7 | Bergen - Geirangerfjord - Alesund | 2 240 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!