Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

JESIEŃ 2025 - Rejs z Madery na Teneryfę >>> 2-gi ETAP - STAŻ MORSKI >100H Nr: MSZ-R/2025/11/327

Madera - Lanzarote - Teneryfa

Data rozpoczęcia:
27.11.2025 czwartek
Data zakończenia:
06.12.2025 sobota
Ilość dni:
9 dni
Akwen:
Atlantyk
Trasa rejsu:
Madera - Lanzarote - Teneryfa Więcej informacji
Jacht:
Cyklades 50.5 - CP Więcej informacji

Cena: 550 € (2 371 zł)

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na oceaniczny rejsy odbywający się pomiędzy Wyspami Kanaryjskimi, Maderą a Europą. W zależności od pory roku płyniemy w jedną bądź druga stronę.

To szmat drogi na oceanie, więc dla wygody naszych załogantów trasę z Teneryfy na Gibraltar / z Gibraltaru na Teneryfę podzieliliśmy na dwa etapy:

Jesienią:
1. Etap I -> Gibraltar - Madera,
2. Etap II -> Madera - Teneryfa.

Wiosną:
1. Etap I -> Teneryfa - Madera,
2. Etap II -> Madera - Gibraltar.


Wyspą zmiany załogi jest Madera.

Cała trasa przebiega na wodach pływowych więc staramy się wykręcić 100 h. na każdym z etapów.

Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, i w każdym wieku. Gwarantujemy aktywny wypoczynek, nie tylko na wodzie.

Wyspy Kanaryjskie i Madera co roku przyciągają turystów, spragnionych słońca, ciepła i wiatru. Zwiedzanie z pokładu jachtu tych wysp, to szansa na odwiedzenie miejsc, których turyści przebywający tylko na lądzie nie będą mieli szansy poznać.

Każda odwiedzona przez nas wyspa jest niepowtarzalna i ma swój klimat, będący mieszanką kultur europejsko-afrykańskich. Na każdej z nich będzie okazja do różnych aktywności.

Wszyscy uczestnicy rejsu są zakwaterowani w dwuosobowych, wygodnych kabinach.

Po rejsie kapitan wystawia opinię z rejsu istotną przy ubieganiu się o wyższe stopnie PZŻ.

TEN REJS

Oceaniczna przygoda, kilka dni i nocy w otoczeniu wód Oceanu Atlantyckiego.
Zaczynamy na Maderze. Pierwszy kurs obierzemy na Lanzarote, a kolejny na Teneryfę, gdzie zakończymy rejs.

To będzie 9-dniowy rejs z możliwością uzyskania ponad 100 godzin do opinii stażowej na wodach pływowych!!!
Nasz SKIPPER postara się, aby przekroczyć magiczne 100 godzin i zwykle na tej trasie nie ma z tym problemu - jednak jest to rejs na oceanie, więc wszystko w rękach Neptuna i dobrych układów meteorologicznych!!!

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

W trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.

Zaokrętowanie: 27.11.2025 czw, godz. 17:00 Wyokrętowanie 06.12.2025 sob, godz. 09:00
Port: Madera Port: Teneryfa
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: ~100
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Atlantyk ‐ Kanary, Madera, Europa
Trasa rejsu: Madera - Lanzarote - Teneryfa

Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Pamiętajcie, to jest rejs po Oceanie Atlantyckim i warunki czasami dyktuje Neptun.

Reja zaczynamy na Maderze.

MADERA Wyspa jest zielonym, podzwrotnikowym rajem. Dzięki nieznacznym wahaniom temperatur nazywana jest krainą wiecznej wiosny i cały rok stanowi niezwykłą atrakcję turystyczną. Pełno tu kolorowych kwiatów, pnączy i krajobrazów obfitujących w urwiska i wodospady. Madera leży ok. 500 km od wybrzeża Afryki i prawie drugie tyle od Europy. Tak naprawdę nie jest to jedna wyspa lecz archipelag kilku. Pod koniec XIX wieku rejon ten został ulubionym miejscem spędzania zimowych wakacji głównie ludzi dobrze sytuowanych, a w drugiej połowie XX wieku połączenie lotnicze z krajami Europy pozwoliło na jeszcze szybszy rozwój wyspy. Dziś jest to miejsce przyciągające zarówno zapalonych piechurów jak też wielbicieli słońca. Wybrzeże jest dobrze zagospodarowane i znajdziemy tu typowo turystyczne kurorty czy nowoczesne centra handlowe. Atutem Madery jest na pewno jej położenie w niewielkiej odległości od Porto Santo - wyspy, gdzie znajdują się najpiękniejsze i najdłuższe piaszczyste plaże archipelagu. Na samej Maderze, w miejscowości Calheta dostępna jest niewielka, piaszczysta plaża, lecz jest ona sztucznie przygotowana. Madera to raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku (trekking, nurkowanie i inne sporty wodne) oraz amatorów zabytków kultury. Zadowoleni będą również smakosze lokalnej kuchni i koneserzy wina.

Planujemy z Madery udać się na Lanzarote. Jeżeli prognozowane warunki meteorologiczne będą trudne zastrzegamy zmianę kursu pośredniego na np. Fuerteventurę / Gran Canarię.

Lanzarote nazywane jest "wyspą księżycowych krajobrazów". Wszystko za sprawą 300 wulkanicznych stożków tworzących wyjątkową scenerię tego miejsca. Niektóre czarne inne ceglaste, a to nagie a to porośnięte skalną roślinnością – w blasku słońca mienią się różnymi kolorami. Zatem największą atrakcją jest tu Park Narodowy Timanfaya z imponującymi, zmieniającymi kolor Górami Ognistymi. Oprócz wulkanicznych pejzaży znajdziemy tutaj niemal 30 km plaż, tętniące życiem kurorty oraz fascynującą architekturę, harmonizującą z otoczeniem za sprawą prostych tradycyjnych białych domków z niebieską i zielona stolarką. Wyspie, dzięki działalności tutejszego architekta Cerasa Manrique, prawie udało się uniknąć niekontrolowanego rozwoju wielkich ośrodków wypoczynkowych i intensywnej, wysokiej zabudowy. Przejawem dbałości o krajobraz jest podziemna elektryfikacja i zakaz umieszczania tablic reklamowych.


OPCJONALNIE Fuerteventura to druga co do wielkości wyspa archipelagu, zawdzięczająca swą nazwę silnemu wiatrowi. Dla żeglarzy to zapowiedź świetnych warunków i solidnego pływania pod żaglami.
Fuerteventura przede wszystkich ujawni nam swoje suche oblicze z pustynnym terenem przypominającym saharyjską scenerię. Na zachodzie dominują zatoki z wulkanicznym, czarnym piaskiem, na wschodzie rozległe, niesamowite plaże z jasnym, wręcz złotym piaskiem. Perełką wyspy, a zarazem jej symbolem, są imponujące wydmy Corralejo – ruchome piaski, które przywiał wiatr z Afryki, zajmujące powierzchnię 2600 ha.

OPCJONALNIE Gran Canaria często nazywana jest „kontynentem w miniaturze”. Wszystko dlatego, że charakteryzuje się oszałamiającą różnorodnością. Można tu znaleźć bogactwo przyrody: piękne długie piaszczyste plaże z jednej strony a z drugiej urwiste wybrzeże, palmowe oazy i sosnowe lasy kontrastujące z poszarpanymi i suchymi wąwozami. Dzięki temu można tu uprawiać wszelkie sporty wodne a także rozkoszować się trekkingiem i wędrówkami górskimi (na wyspie dostępne jest około 2000 km szlaków o różnych stopniach trudności, przykładowo udać można się do Caldera de Bandama - krateru o średnicy około 1000 metrów, czy do wąwozu Guayadeque).
Uroku wyspie dodają wypielęgnowane wioski nad którymi dominują wysokie masywy górskie.
Nie brakuje tu też kurortów w których gwar nigdy nie cichnie z bogatą infrastrukturą turystyczną i ofertą kulturalną.

Rejs kończymy na Teneryfie

Teneryfa jest największą wyspą archipelagu Wysp Kanaryjskich i jest najgęściej zaludnioną wyspą Hiszpanii. Na wyspie znajduje się najwyższa góra Hiszpanii – Teide (wygasły wulkan o wysokości 3718 m n.p.m.).
Łańcuch górski dzieli Teneryfę na dwie części zarówno pod względem krajobrazowym, jak i klimatycznym. Południe jest bardziej suche, cieplejsze i piaszczyste, a północ bardziej deszczowa, chłodniejsza, ze skalistym wybrzeżem i niezwykłą tropikalną roślinnością.
Na wyspie panuje przyjazny klimat z dużą liczbą słonecznych dni (na południu wyspy ponad 300) i ze średnią temperaturą 20° - 22°C zimą i 26° - 28°C latem.

Na wyspie znajdziecie idealne warunki do uprawiania sportów wodnych, masywy górskie zachęcają do dłuższych trekkingów i spacerów. Są też liczne trasy dobre do jazdy rowerem.

Polecane miejsca: Park Narodowy Canadas del Teide, Park Karaiobrazowy Teno, Góry Anaga.

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

______________________________________________

TRASA: TENERYFA - MADERA

TAM
Na rejs wyruszy z mariny w San Miguel na Teneryfie.
Na Teneryfę latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska Teneryfa Południowa (TFS). Autobus spod terminala jedzie do mariny 15 minut.
Ceny przelotu na Teneryfę kształtują się w granicach od 450 do 1000 zł w dwie strony w zależności od terminu zakupu biletów lotniczych.

POWRÓT
z Madery można dolecieć do większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).

Bezpośredni lot możliwy do Berlina linią Easy Jet.

______________________________________________

TRASA: MADERA - GIBRALTAR

TAM
Na Maderę można dolecieć z większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).

Bezpośredni lot możliwy z Berlina linią Easy Jet

POWRÓT/I>
Powrót z rejsu możliwy lotem do Polski z Gibraltaru z 1 przesiadką.

Alternatywnie przejazd lokalnym autobusem z Gibraltaru do Malagi, a z Malagi do Polski znaleźć można bezpośrednie loty.

Jacht do góry

Cyklades 50.5 - CP

Cyklades 50.5 (2009) - sprawdzona, bardzo śmiała konstrukcja przygotowana do rejsów po Atlantyku - jacht klasy SOLAS A - klasa oceaniczna.

Wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne takie jak profesjonalny AIS, Ploter GARMIN, NAVTEX, zestawy radia VHS oraz radio średniego zasięgu.

Na jacht zabieramy 10-cioro uczestników (jacht przystosowany jest do rejsów z 12 osobową załogą).

Na jachcie znajdziecie:
> 4 kajuty dwu osobowe z podwójną koją (płaską),
> 1 kabina dwuosobowa pojedyncze spanie (koje piętrowe),
> mesa ze stołem rozkładanym do spania 2 osoby.
> oddzielna kabina skipperska 1 osobowa.

Jacht posiada 3 łazienki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.

Parametry techniczne:

- długość: 15.65 m
- szerokość: 4.90 m
- zanurzenie: 2.10 m
- silnik: 100 Hp
- powierzchnia żagli: 110 m2
- zbiornik paliwa: 400 l
- zbiornik wody: 980 l

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,

Cena rejsu nie zawiera

1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta, zależnie od etapu rejsu wynosi:
- rejs wiosenny z Teneryfy na Maderę - ok. 150 EUR/osoba,
- rejs wiosenny z Madery do Gibraltaru - ok. 150 EUR/osoba,
- rejs jesienny z Gibraltaru na Maderę - ok. 170 EUR/osoba,
- rejs jesienny z Madery na Teneryfę - ok. 200 EUR/osoba,

W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, przygotowania pościeli i ręczników, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, sprzątanie końcowe jachtu*.
(* - Podczas rejsu, załoga wykonuje sprzątanie podstawowe jednostki, zgodnie z umową).

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 10-20 EUR/dzień/osoba

3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucję 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 550 € (2 371 zł)

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
18.11.2025 wto
27.11.2025 czw
9 GIBRALTAR - Barbate (ew. Kadyks) - Porto Santo - MADERA 500 € Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!