Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

JESIEŃ 2025 - Rejs z Europy na Maderę >>> 1-szy ETAP - STAŻ MORSKI >100H Nr: MSZ-R/2025/11/328

GIBRALTAR - Barbate (ew. Kadyks) - Porto Santo - MADERA

Data rozpoczęcia:
18.11.2025 wtorek
Data zakończenia:
27.11.2025 czwartek
Ilość dni:
9 dni
Akwen:
Atlantyk
Trasa rejsu:
GIBRALTAR - Barbate (ew. Kadyks) - Porto Santo - MADERA Więcej informacji
Jacht:
Cyklades 50.5 - CP Więcej informacji

Cena: 500 € (2 156 zł)

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na oceaniczny rejsy odbywający się pomiędzy Wyspami Kanaryjskimi, Maderą a Europą. W zależności od pory roku płyniemy w jedną bądź druga stronę.

To szmat drogi na oceanie, więc dla wygody naszych załogantów trasę z Teneryfy na Gibraltar / z Gibraltaru na Teneryfę podzieliliśmy na dwa etapy:

Jesienią:
1. Etap I -> Gibraltar - Madera,
2. Etap II -> Madera - Teneryfa.

Wiosną:
1. Etap I -> Teneryfa - Madera,
2. Etap II -> Madera - Gibraltar.


Wyspą zmiany załogi jest Madera.

Cała trasa przebiega na wodach pływowych więc staramy się wykręcić 100 h. na każdym z etapów.

Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, i w każdym wieku. Gwarantujemy aktywny wypoczynek, nie tylko na wodzie.

Wyspy Kanaryjskie i Madera co roku przyciągają turystów, spragnionych słońca, ciepła i wiatru. Zwiedzanie z pokładu jachtu tych wysp, to szansa na odwiedzenie miejsc, których turyści przebywający tylko na lądzie nie będą mieli szansy poznać.

Każda odwiedzona przez nas wyspa jest niepowtarzalna i ma swój klimat, będący mieszanką kultur europejsko-afrykańskich. Na każdej z nich będzie okazja do różnych aktywności.

Wszyscy uczestnicy rejsu są zakwaterowani w dwuosobowych, wygodnych kabinach.

Po rejsie kapitan wystawia opinię z rejsu istotną przy ubieganiu się o wyższe stopnie PZŻ.

TEN REJS

Oceaniczna przygoda, kilka dni i nocy w otoczeniu wód Oceanu Atlantyckiego.
Na rejs wypłyniemy spod skały Gibraltarskiej. Po drodze zawiniemy do któregoś z portów pływowych: Barbate/Kadyks, Porto Santo. Rejs zakończymy na Maderze.

To będzie 8-dniowy rejs z możliwością uzyskania ponad 100 godzin do opinii stażowej na wodach pływowych!!!
Nasz SKIPPER postara się, aby przekroczyć magiczne 100 godzin i zwykle na tej trasie nie ma z tym problemu - jednak jest to rejs na oceanie, więc wszystko w rękach Neptuna i dobrych układów meteorologicznych!!!

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

W trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.

Zaokrętowanie: 18.11.2025 wto, godz. 17:00 Wyokrętowanie 27.11.2025 czw, godz. 09:00
Port: Gibraltar Port: Madera
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: ~100
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Atlantyk ‐ Kanary, Madera, Europa
Trasa rejsu: GIBRALTAR - Barbate (ew. Kadyks) - Porto Santo - MADERA

Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Pamiętajcie, to jest rejs po Oceanie Atlantyckim i warunki czasami dyktuje Neptun.

Ten ETAP rejsu rozpoczniemy w pobliżu skały Gibraltarskiej, w porcie La Linea de La Conception. Będzie więc okazja aby odwiedzić żyjące na Skale Gibraltarskiej mogoty i wypić Guinnessa w angielskim pubie.

Do Gibraltaru - brytyjskiego terytorium zamorskiego mamy tylko kilka kroków. Gibraltar to 7 km Anglii w sercu Hiszpanii. Obszar enklawy jest jednym z najgęściej zaludnionych regionów świata. Warto zobaczyć: rezerwat znajdujący się na szczycie skały z Magotami – jedynymi małpami występującymi w Europie na wolności, jaskinię St. Michael, w której mieści się sala koncertowa – na południe od rezerwatu, tunele – Upper Galeries – wydrążone w skale przez Anglików podczas francusko – hiszpańskiego oblężenia, Gibraltar Museum – muzeum, w którym zebrano eksponaty.

Zanim rozpoczniemy przygode oceaniczną, jeżeli warunki pozwolą, będziemy chcieli wpłynac do portu pływowego położonego na atlantyckim wybrzeżu Hiszpani.
Prawdopodobnie będzie to port Barbate lub ewentualnie Kadyks.

Dalej kilka dni i nocy oceanicznej żeglugi. Ile? a to zależy jak będzie wiało. Zwykle to około 4 doby żeglowania bez przystanków, okazja by spotkać liczne gatunki ssaków (delfiny, humbaki, grindwale) oraz ptaków i wspaniałe zachody słońca.

Zanim dotrzemy do Madery, mamy możliwość odwiedzić wyspę Porto Santo. Porto Santo, to wyspa słynącą z niezwykle długiej, pięknej piaszczystej plaży. Na miejscu warto wybrać się do naturalnych basenów „Salemas”, Parku Narodowego Terra Cha.
Dla żeglarzy zbierających staż, ważne, że jest tu oczywiście port pływowy.

I na koniec czeka nas sama Madera.
Madera (Zalesiona Wyspa). Portugalska wyspa, o łagodnym, podzwrotnikowym klimacie sprzyjającym wypoczynkowi, z panującą „wieczną wiosną”. Pełno tu kolorowych kwiatów, pnączy i krajobrazów obfitujących w urwiska i wodospady. Madera to raj dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku (trekking, nurkowanie i inne sporty wodne) oraz amatorów zabytków kultury. Zadowoleni będą również smakosze lokalnej kuchni i koneserzy wina.

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

______________________________________________

TRASA: TENERYFA - MADERA

TAM
Na rejs wyruszy z mariny w San Miguel na Teneryfie.
Na Teneryfę latają samoloty linii Wizzair i Ryanair, z lotnisk w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Marina znajduje się 8 km od lotniska Teneryfa Południowa (TFS). Autobus spod terminala jedzie do mariny 15 minut.
Ceny przelotu na Teneryfę kształtują się w granicach od 450 do 1000 zł w dwie strony w zależności od terminu zakupu biletów lotniczych.

POWRÓT
z Madery można dolecieć do większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).

Bezpośredni lot możliwy do Berlina linią Easy Jet.

______________________________________________

TRASA: MADERA - GIBRALTAR

TAM
Na Maderę można dolecieć z większych miast Polski z jedną przesiadką (najwięcej lotów dostępnych przez Lizbonę lub Londyn).

Bezpośredni lot możliwy z Berlina linią Easy Jet

POWRÓT/I>
Powrót z rejsu możliwy lotem do Polski z Gibraltaru z 1 przesiadką.

Alternatywnie przejazd lokalnym autobusem z Gibraltaru do Malagi, a z Malagi do Polski znaleźć można bezpośrednie loty.

Jacht do góry

Cyklades 50.5 - CP

Cyklades 50.5 (2009) - sprawdzona, bardzo śmiała konstrukcja przygotowana do rejsów po Atlantyku - jacht klasy SOLAS A - klasa oceaniczna.

Wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne takie jak profesjonalny AIS, Ploter GARMIN, NAVTEX, zestawy radia VHS oraz radio średniego zasięgu.

Na jacht zabieramy 10-cioro uczestników (jacht przystosowany jest do rejsów z 12 osobową załogą).

Na jachcie znajdziecie:
> 4 kajuty dwu osobowe z podwójną koją (płaską),
> 1 kabina dwuosobowa pojedyncze spanie (koje piętrowe),
> mesa ze stołem rozkładanym do spania 2 osoby.
> oddzielna kabina skipperska 1 osobowa.

Jacht posiada 3 łazienki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.

Parametry techniczne:

- długość: 15.65 m
- szerokość: 4.90 m
- zanurzenie: 2.10 m
- silnik: 100 Hp
- powierzchnia żagli: 110 m2
- zbiornik paliwa: 400 l
- zbiornik wody: 980 l

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,

Cena rejsu nie zawiera

1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta, zależnie od etapu rejsu wynosi:
- rejs wiosenny z Teneryfy na Maderę - ok. 150 EUR/osoba,
- rejs wiosenny z Madery do Gibraltaru - ok. 150 EUR/osoba,
- rejs jesienny z Gibraltaru na Maderę - ok. 170 EUR/osoba,
- rejs jesienny z Madery na Teneryfę - ok. 200 EUR/osoba,

W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, przygotowania pościeli i ręczników, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, sprzątanie końcowe jachtu*.
(* - Podczas rejsu, załoga wykonuje sprzątanie podstawowe jednostki, zgodnie z umową).

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 10-20 EUR/dzień/osoba

3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucję 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 500 € (2 156 zł)

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
27.11.2025 czw
06.12.2025 sob
9 Madera - Lanzarote - Teneryfa 550 € Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!