KAPITAŃSKI REJS STAŻOWY NA ŻAGLOWCU Nr: KYM-R/2025/03/3
Szczecin - porty Bałtyku /Bornholm lub Kopenhaga lub Stralsund lub Sassnitz / - Szczecin
- Data rozpoczęcia:
- 29.03.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 04.04.2025 piątek
- Ilość dni:
- 6 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Szczecin - porty Bałtyku /Bornholm lub Kopenhaga lub Stralsund lub Sassnitz / - Szczecin Więcej informacji
- Jacht:
- STS Kapitan Borchardt Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na bałtycki rejs stażowy, wczesną wiosną.
Z uwagi, że płyniemy na żaglowcu, rejs dedykowany jest osobom które zbieraja staż morski z myślą o uzyskaniu w przyszłości patentu KAPITANA JACHTOWEGO.
Pomyslicie, że o tej porze roku, nasz Bałtyk jest strasznie zimny? Nic się nie przejmujcie, gdyż żaglowiec oferuje załodze trzyosobowe kabiny z ogrzewaniem i łazienkami, a sterówka również zapewnia odpowiedni komfort podczas pełnienia wachty.
Żaden z polskich żaglowców szkolnych nie stwarza załodze takich wygód, jak nasz STS Kapitan Borchardt.
TEN REJS
Rejs stażowy na kapitana rozpocznie się w Szczecinie na Łasztowni. Reszta zależy od pogody - w zasięgu znajdują się duńskie Bornholm i Kopenhaga, niemieckie Stralsund i Sassnitz oraz kilka portów szwedzkich. Program turystyczny będzie więc z konieczności ograniczony do minimum - przecież naszym głównym celem będzie przecież wypływanie 100 h stażu!
Jak wygląda rejs stażowo-szkoleniowy na żaglowcu?
Poza stażem proponujemy również uczestnikom szkolenie z zakresu:
- manewrowania żaglowcem,
- organizacji i prowadzenia rejsów morskich,
- praktycznych ćwiczeń z MPZZM,
- nawigacji klasycznej i elektronicznej,
- elementów astronawigacji,
- warsztaty z zaawansowanej meteorologii dla żeglarzy,
- planowania podróży,
- pracy na mapie,
- identyfikacji świateł i znaków,
- radiokomunikacji morskiej: prowadzenia łączności przez radiotelefon VHF,
- wykorzystania systemu DSC, obsługi EPIRB, SART,
- wykorzystania radaru i AIS w nawigacji jachtowej,
- analizy wybranych wypadków jachtów,
towarzyskie na pokładzie oraz krótkie wyprawy w głąb lądu.
Szkolenie prowadzić będziemy tylko dla zainteresowanych żeglarzy, więc nie ma powodów, by obawiać się powrotu do szkoły. Poza pełnieniem wacht nawigacyjnych i kambuzowych, “oraniem morza”, znajdzie się z pewnością czas także na życie towarzyskie.
Kogo zainteresuje udział w kapitańskim rejsie stażowym?
Atrakcyjna trasa, piękny i wygodny żaglowiec sprawiają, że udział w rejsie zainteresuje:
- sterników morskich ubiegających się o patent kapitana jachtowego,
- żeglarzy morskich,
- wszystkich spragnionych morskiej przygody.
Tak naprawdę wystarczą dobre chęci i dobre zdrowie, żadne doświadczenie w żeglarstwie ani patent nie są potrzebne-zapraszamy na pokład!
Do czego jest potrzebny staż na żaglowcu?
Staż na żaglowcu jest jednym z warunków uzyskania patentu kapitana jachtowego.
Już w 2006 roku zniesiono w Polsce egzaminy na kapitana jachtowego. Patent otrzymuje się na podstawie stażu. Obecnie obowiązujące Rozporządzenie Ministra Sportu z 9 kwietnia 2013 roku stanowi, że warunkiem uzyskania patentu kapitana jachtowego jest:
-> posiadanie patentu jachtowego sternika morskiego
-> staż 1200 h w rejsach morskich o uzyskaniu patentu sternika morskiego, w tym:
- 100 h na żaglowcu o długości powyżej 20 m,
- 100 h żeglugi na wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych,
- 400 h samodzielnego prowadzenia jachtów o długości powyżej 7,5 m.
Z treści Rozporządzenia wynika, że rejs stażowy na żaglowcu musi trwać nie mniej niż 100 h.
Zaokrętowanie: | 29.03.2025 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 04.04.2025 pia, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Szczecin | Port: | Szczecin |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | >100 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Trasa rejsu: | Szczecin - porty Bałtyku /Bornholm lub Kopenhaga lub Stralsund lub Sassnitz / - Szczecin |
OSTATECZNY WYBÓR TRASY ZALE ZY OD POGODY
Jednak jako, że celem rejsu jest uzyskanie 100 godzin stażu morskiego na żaglowcu, i wizyta w któryms z bałtyckich portów, KAPITAN wyznaczy kurs pozwalający na realizację naszego głównego celu.
W zasięgu znajdują się duńskie: Bornholm i Kopenhaga, niemieckie: Stralsund i Sassnitz oraz kilka portów szwedzkich.
Program turystyczny będzie więc z konieczności ograniczony do minimum
Transport do góry
Transport do miejsca / z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Jacht do góry
STS Kapitan Borchardt
Na jakiej jednostce odbędzie się rejs?
Popłyniemy na pokładzie starego, pięknego żaglowca STS Kapitan Borchardt. Chociaż jest to najstarszy (chyba?) statek żaglowy pod polską banderą, to oferuje załodze coś, czego nie ma żadna inna jednostka tego typu:
zakwaterowanie w wygodnych 3 osobowych kabinach, a każda z nich wyposażona jest w łazienkę i ogrzewanie/klimatyzację,
dużą mesę z kambuzem, która ogniskuje życie towarzyskie załogi,
stosunkowo łatwy w obsłudze takielunek (bez konieczności wspinania się po rejach),
znakomitą kuchnię – na naszym rejsie na pewno nikt nie straci na wadze.
Kapitan Borchardt nie jest może szczególnie żwawy, ale za to wygodny, bezpieczny i piękny!
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- koję w kabinie z ogrzewaniem i łazienką,
- podstawowe szkolenie na początku rejsu,
- udział w zaawansowanym szkoleniu i materiały szkoleniowe,
- pełne wyżywienie,
- paliwo,
- opłaty portowe.
Cena rejsu nie zawiera
- dojadu TAM i Z POWROTEM,
- wydatków własnych,
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!