Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

ALL INCLUSIVE - rejs po Morzu Północnym >>> Zachodnia Szkocja i Orkady - staż na pływach - No.1 Nr: KBK-R/2026/05/1264

Inverness - Pentland Firth - Stormness - Kirkwall - Edynburg

Data rozpoczęcia:
16.08.2026 niedziela
Data zakończenia:
23.08.2026 niedziela
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Inverness - Pentland Firth - Stormness - Kirkwall - Edynburg Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 51 (MP-EDIN) Więcej informacji

Cena: 3 401 zł 3 580 zł Promocja na 3 pierwsze miejsca!!!
do 31.12.2025

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs stażowo-szkoleniowy po Morzu Północnym.

Przeżyj niezapomnianą żeglarską przygodę, która łączy praktykę żeglarską, staż morski i eksplorację jednych z najbardziej fascynujących zakątków północnej Europy.
Nasze rejsy odbędą się pomiędzy klimatycznym Edynburgiem, a sercem szkockich Highlands – Inverness (lub na odwrotnej trasie).

Po drodze odwiedzimy tajemnicze Orkady, a na wybranych rejsach nawet magiczne Szetlandy.

Dlaczego warto wybrać się na ten rejs?

To rejs stażowo-szkoleniowy, który pozwala zdobyć cenne doświadczenie i zaliczyć staż na wyższe stopnie żeglarskie.

Morze Północne od wiosny do jesieni jest łagodniejsze niż Bałtyk – cieplejsze, mniej deszczowe, z dłuższą i spokojniejszą falą, która nie męczy błędnika.

Nauczysz się żeglować w warunkach pływów i prądów pływowych, które w tym regionie są wyraźne i dynamiczne – to doskonała okazja do praktycznej nauki nawigacji z uwzględnieniem tych zjawisk.

Poznasz niezwykłe miejsca – od historyczne zabytki Orkadów, po dzikie krajobrazy Szetlandów /na wybranych rejsach/.

Spotkasz pasjonatów żeglarstwa, z którymi połączy Cię wspólna przygoda i wymiana doświadczeń.

⛵ Dla kogo? Dla każdego, kto chce połączyć przygodę z nauką. Niezależnie, czy dopiero zaczynasz swoją żeglarską drogę, czy zbierasz staż na kolejne stopnie – ten rejs da Ci wiedzę, praktykę i niezapomniane wspomnienia.

Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest pyszne wyżywienie (zapewniamy smaczne i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty), opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!

W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę jachtu.
Członkowie załogi mają swoje obowiązki: pełnią wachty (również te nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki, przygotowują posiłki, utrzymują klar na jachcie.

(Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.)

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- zakwaterowanie uczestników w kabinach,
- sprawny, serwisowany, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2018 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu (od momentu rezerwacji),
- maksymalną obsadę na poziomie 9 uczestników + kapitan.

⚓ Ten rejs

Rejs zaczniemy w Iverness, skąd wypłyniemy aby przepłynąć przez osławioną cieśninę Pentland Firth. Dalej będziemy penetrować wyspy Orkady i na koniec zameldujemy się w stolicy Szkocji Edynburgu.

Ten rejs to doskonała okazja na uzyskanie godzin stażowe na pływach, przydatnych osobom zbierającym staż na patent Kapitana Jachtowego. Uzyskana wiedza i umiejętności, przydadzą się także osobom planującym samodzielny rejs na wodach pływowych.

🎓 Czego się nauczysz podczas rejsu?

  • specyfiki żeglugi na pływach i pracy z prądami morskimi,
  • planowania trasy z uwzględnieniem cykli wodnych,
  • nawigacji w trudniejszych warunkach,
  • pracy zespołowej i życia na jachcie.

    CHARAKTER REJSU

    Nasz rejs będzie miał charakter stażowo-szkoleniowy. Odbędzie się na akwenie pływowym. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią przydzielone przez Kapitana wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki.

    Taki rejs, to doskonała okazja do intensywnego, praktycznego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego.

    UWAGA: rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.

    Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.

    Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać zgodnie z założeniami 70-90 godzin stażu, w zależności od pogody i intensywności rejsu.

    TRANSPORT

    początek rejsu

    Rejs ten rozpoczyna się 16.08.2026 r. w Inverness.
    Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień. Jacht będzie zacumowany w marinie.

    Dzień wymiany załogi w Inverness wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Poszczególni uczestnicy docierają na jacht o różnych godzinach. Stara załoga opuszcza jacht również w różnym czasie. Zatem przez jakiś czas na pokładzie jest częściowo i stara i nowa załoga. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość.

    Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.

    zakończenie rejsu

    Do Edynburga wpłyniemy w sobotę 22.08.2026 r.

    Z portu uczestnicy we własnym zakresie i na własny koszt wracają do domów.

    Podobnie jak na początku rejsu, dzień wymiany załogi w Inverness wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość.

    Zaokrętowanie: 16.08.2026 nie, godz. 16:00 Wyokrętowanie 23.08.2026 nie, godz. 09:00
    Port: Inverness Port: Edynburg
    Liczba godzin stażu: 70-90
    Staż na wodach pływowych: NIE

    Trasa rejsu do góry

    Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Szetlandy, Orkady, Hebrydy
    Trasa rejsu: Inverness - Pentland Firth - Stormness - Kirkwall - Edynburg

    Wskazana trasa jest propozycją, którą chcemy w pełni zrealizować. Jednak przygoda na morzu zależna jest również od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję co do przebiegu trasy podejmuje doświadczony kapitan.

    Rejs zaczynamy w Inverness.

    Inverness – to szkockie miasto portowe, położone przy ujściu rzeki Ness do zatoki Moray Firth. Początki miasta sięgają setek lat wstecz. Jednym z ciekawszych jego zabytków jest usytuowany w samym sercu miasta nad brzegiem rzeki okazały zamek (jego początki sięgają drugiej polowy XI wieku, kiedy to wzniesiona została tu pierwsza warownia). Godne uwagi są też, założony przez św. Kolumbana w 1171 roku kościół Old High Church (najstarsza budowla w miasta) oraz wybudowany w 1878 roku budynek ratusza miejskiego.
    Inverness to także baza wypadowa nad jezioro Loch Ness, na które dostaniemy się płynąc Kanałem Kaledońskim. Może poszczęści się nam i w toniach jeziora zobaczymy słynnego potwora?

    W drodze przepłyniemy słynną cieśninę Pentland Firth:

    Pentland Firth to miejsce wyjątkowe, stanowiące wąski przesmyk między wyspami a lądem, łącząc dwa bardzo rozległe akweny: Atlantyk i Morze Północne. Na skutek oddziaływania grawitacyjnego Słońca i Księżyca, regularnie co sześć godzin przelewają się to w prawo, to w lewo gigantyczne masy wody, które wtłaczane są w przesmyk o szerokości zaledwie pięciu mil morskich upstrzony naturalnymi przeszkodami w postaci wysp: Stromy, Swony i Pentland Skerries. Ta swoista „hydrodysza” sprawia, że woda w cieśninie przyspiesza do prędkości rzadko spotykanych na naszej planecie. Są momenty w ciągu miesiąca, w tak zwanej syzygii (wtedy gdy Ziemia, Słońce i Księżyc znajdują się w jednej linii, a ich grawitacyjne oddziaływania się sumują), że woda potrafi płynąć tam z prędkością nawet dwunastu węzłów (ca. 22 km/h).

    ... a dalej przed nami ...

    Szkockie Orkady to archipelag wysp, który składa się z około 70 wysp, z czego 20 jest zamieszkanych. Wyspy te były zamieszkane przez Piktów, a później przez Celtów i Wikingów. W 1468 roku Orkady zostały przekazane Szkocji przez Norwegię.
    Orkady są znane ze swojej pięknej przyrody i dzikiego życia. Można tam spotkać wiele gatunków ptaków morskich, takich jak maskonury i alki. Wyspy te są również domem dla wielu innych zwierząt, takich jak foki i delfiny.
    Na Orkadach znajduje się wiele interesujących miejsc do odwiedzenia. Jednym z nich jest Skara Brae prehistoryczne osiedle z kamienia, które jest starsze niż piramidy w Egipcie. Inne popularne atrakcje to Ring of Brodgar, starożytny krąg kamieni, oraz Maeshowe, grobowiec z epoki neolitu.
    Wyspy te mają również wiele uroczych miasteczek i wiosek. Jednym z najbardziej znanych miast na Orkadach jest Kirkwall, które słynie ze swojej katedry św. Magnusa i zamku Biskupiego Pałacu. Inne ciekawe miejsca to Stromness - malownicze miasteczko portowe, oraz St. Margaret’s Hope urocza wioska rybacka.

    ... i na koniec docieramy o Edynburga.

    Edynburg stolica Szkocji, to piękne miasto pełne atrakcji turystycznych i zabytków. Na jego architekturę składają się piękne budynki w stylu gotyckim, renesansowym i neoklasycznym. Warto zwiedzić takie miejsca jak Greyfriars Kirkyard czy Scott Monument.
    Jednym z popularniejszych miejsc jest Royal Mile, czyli deptak, który biegnie od zamku Edynburga aż do Holyroodhouse, rezydencji królewskiej. Jest to popularne miejsce dla turystów, gdzie można kupić pamiątki i skosztować tradycyjnych potraw szkockich.
    Zamek Edynburga - imponujący zamek zbudowany na wzgórzu Castle Rock, który jest jednym z największych zamków w Europie. Można tam zwiedzać wnętrza zamku, które są bogato zdobione i zawierają cenne eksponaty z historii Szkocji.
    Holyroodhouse - rezydencja królewska położona na końcu Royal Mile. Można tam zwiedzać zabytkowe wnętrza i ogrody.
    W Edynburgu znajdziecie też wiele ciekawych muzeów, takich jak National Museum of Scotland, czy Royal Yacht Britannia.

    Transport do góry

    1. Rejs na trasie: Edynburg - Inverness

    Uczestnicy samodzielnie i na własny koszt organizują przejazd/przelot do portu zamustrowania - Edynburga.
    Do Edynburga można znaleźć bezpośrednie loty z Polski.

    Powrót, przejazd/przelot do domu z portu zakończenia rejsu w Inverness, uczestnicy również organizują
    samodzielnie i na własny koszt. W Inverness jest lotnisko, jednak do Polski można dostać się lotem z przesiadką.

    2. Rejs na trasie: Inverness - Edynburg

    Uczestnicy samodzielnie i na własny koszt organizują przejazd/przelot do portu zamustrowania - Inverness. Na lotnisko w Inverness z Polski, można dostać się lotem z przesiadką.

    Powrót, przejazd/przelot do domu z portu zakończenia rejsu w Edynburgu, uczestnicy również organizują
    samodzielnie i na własny koszt. Można znaleźć bezpośrednie loty do Polski.
    _ _ _ _ _
    Loty polecamy wyszukiwać na popularnych wyszukiwarkach internetowych: sky-scanner, esky, fly, latamy, kayak i bezpośrednio na stronach przewoźników. Zakup biletów, dopiero po potwierdzeniu e-mailem rezerwacji miejsca na rejsie.

    Jacht do góry

    Bavaria Cruiser 51 (MP-EDIN)

    Zapraszamy na pokład naszej Bavarii Cruiser 51!!!

    Choć to nie jacht regatowy, całkiem dobrze się na nim żegluje! Szybko, dzielnie i ostro do wiatru.

    Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład jachtu jest zaskoczony przestrzenią i obszernością salonu oraz ilością światła, która wpada do niej przez liczne okna.

    Tem ponad 15-to metrowy jacht mieści pod pokładem aż 5 dwuosobowych kabin.
    Cztery kabiny mają podwójne, płaskie łóżko, natomiast jedna kabina ma dwie koje piętrowe. Jedną z nich zajmuje skipper.

    Do dyzpozycji załogi są 3 wygodne toalety /kingston + umywalki + prysznic z ciepłą wodą/. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l).
    Kambuz jest obszerny i dobrze skomponowany (lodówki, umywalka, mikrofalówka, dwupalnikowa kuchenka gazowa, piekarnik + garnki, patelnie, naczynia i sztućce dla całej ząłogi).

    Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni.

    Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem.

    PODCZAS REJSU
    Ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób. Czyli wszyscy uczestnicy śpią w dwuosobowych kabinach, łącznie ze skipperem. Messa będzie cały czas wolna. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

    PARAMETRY

    Rocznik: 2018
    Długość: 15.54 m
    Szerokość: 4.61 m
    Ilość kabin: 5
    Ilość WC: 3
    Zanurzenie: 2.25 m
    Żagle: 135 m²
    Grot: rolowany
    Silnik: 75 KM

    WYPOSAŻENIE

    Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.

    Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, odbiornik AIS, ręczne radio VHF, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.

    Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, mikrofalówka, dwie lodówki, trzy toalety morskie, trzy prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie Webasto, osuszacz powietrza, radio z USB, CD, MP3 , świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL).

    Zapraszamy na pokład!

    ______________________________________
    * - zdjęcia poglądowe

    Cena i warunki płatności do góry

    Cena rejsu zawiera

    - jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie,
    - opiekę doświadczonego skippera,
    - podstawowe szkolenie żeglarskie,
    - produkty na smaczne i pełne wyżywienie (posiłki przygotowuje załoga z dostarczonych produktów),
    - napoje bezalkoholowe,
    - opłaty portowe,
    - paliwo do jachtu,
    - gaz do kuchenki,
    - świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
    - końcowe sprzątanie jachtu,
    - możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
    - podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

    ________________
    * - Polecamy wykupienie pakietu ubezpieczenia rozszerzonego!

    Cena rejsu nie zawiera

    1. W rejsach z Edynburga do Inverness / z Inverness do Edynburga - cena nie zawiera żadnych przejazdów czy lotów, na miejsce rozpoczęcia/zakończenia rejsu.
    2. Ręcznika.
    3. Wydatków własnych.
    4. Ubezpieczenia rozszerzonego;
    5. Biletów wstępu do atrakcji turystycznych.

    Harmonogram płatności:
    • 30% – w dniu rezerwacji online
    • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

    Cena: 3 401 zł 3 580 zł Promocja na 3 pierwsze miejsca!!!
    do 31.12.2025

    Wolne miejsca

    Rezerwuj

    Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

    Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

    Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

    Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

    Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
    e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
    telefon: 724 724 744

    Do usłyszenia!