Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Norwegia na rejsie ALL INCLUSIVE >>> Trasa: Trondheim - Ålesund Nr: KBK-R/2026/07/1339

Trondheim - Kristiansund - Ona - Åndalsnes - Runde - Ålesund

Data rozpoczęcia:
05.09.2026 sobota
Data zakończenia:
12.09.2026 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Trondheim - Kristiansund - Ona - Åndalsnes - Runde - Ålesund Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 51 (Nor-IX) Więcej informacji

Cena: 3 496 zł 3 680 zł Promocja na 3 pierwsze miejsca!!!
do 11.12.2025

Wolne miejsca: 7

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy Was na piękne wody Norwegii. Ten rejs to okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.

Zobaczyć monumentalne fiordy, skalne pionowe ściany /wysokie na kilkaset metrów/ wpadające z nieba do wody, wodospady spływające wprost do morza, wystające z morza szkiery /są tam tysiące rozrzuconych wszędzie wysepek i skał, tworzących labirynty cieśnin i przesmyków/ - to MARZENIE wielu polskich żeglarzy.
A my jesteśmy od tego, aby pomóc Wam zrealizować wasze żeglarskie marzenia!!!

Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!

Wyżywienie
Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu - zapewniamy zróżnicowane i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty.
Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych.
Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.

W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę jachtu.
Członkowie załogi mają swoje obowiązki: pełnią wachty (również te nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki, przygotowują posiłki, utrzymują klar na jachcie.

(Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.)

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- sprawny, serwisowany, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2018 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- przejazd mikrobusem do portu rozpoczęcia/z portu zakończenia rejsu,
- niezmienną cenę rejsu (od momentu rezerwacji),
- maksymalną obsadę na poziomie 9 uczestników + kapitan,
- zakwaterowanie wszystkich uczestników w kabinach,
- wolne mesa przeznaczona na potrzeby załogi.

Na zakończenie rejsu, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 50-80 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.

TEN REJS

Rejs rozpoczynamy w Trondheim w sobotę 05.09.
Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień.

Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.

W planie na początek mamy zwiedzenie kolorowego Trondheim. Dalej, po żegludze posród niezliczonych szkierów - zajrzymy do ciekawego portu w Kristiansund. Dalej, trakcie rejsu odwiedzimy wyspy jak Ons czy Runde i fiord Romsdalsfjorden w którym zatrzymamy się w przepieknym miasteczku Andalsnes.

Wybierając się do krainy fiordów, warto zejść z pokładu i wypuścić się na trekking po okolicznych szlakach. Pozwoli to na idealne połączenie żeglarstwa i pieszych wędrówek pozwalające odkryć ten rejon z dwóch różnych perspektyw.

Kończąc rejs, do mariny w Alesund wpłyniemy w piątek 11.09 po południu. W sobotę w miarę spodziewanych wylotów, kończymy oficjalnie rejs.

___________

Dzień wymiany załogi w Alesund i Bergen wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Poszczególni uczestnicy docierają na jacht o różnych godzinach. Stara załoga opuszcza jacht również w różnym czasie. Zatem przez jakiś czas na pokładzie jest częściowo i stara i nowa załoga. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość.
___________

CHARAKTER REJSU

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się na akwenie pływowym.

Dla uczestników rejsu oznacza to, że są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego, praktycznego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-100 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.

TRANSPORT

Przelot do miejsca startu rejsu i powrót z miejsca zakończenia rejsu, nie jest wliczony w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie i na własny koszt.

Do Norwegii można również polecieć z innych lotnisk w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.

KIERUNEK: TRONDHEIM - ALESUND

POCZĄTEK REJSU

W Trondheim uczestnicy we własnym zakresie i na własny koszt przylatują do Trondheim i przejeżdżają z lotniska do mariny.

ZAKOŃCZENIE REJSU
Uczestnicy we własnym zakresie i na własny koszt przejeżdżają z mariny na lotnisko.
Z miasta na lotnisko Alesund/Vigra kursuje autobus FB65. Bilety można kupić przez internet lub u kierowcy. Koszt przejazdu 155 NOK.

Zaokrętowanie: 05.09.2026 sob, godz. 17:00 Wyokrętowanie 12.09.2026 sob, godz. 09:00
Port: Trondheim Port: Ålesund
Liczba godzin stażu: 50-80
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Trondheim - Kristiansund - Ona - Åndalsnes - Runde - Ålesund

Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan.

_________________________

Podczas rejsu staramy się wykorzystywać każdą nadarzającą się okazję do postawienia żagli, jednak specyfika wąskich i krętych fiordów jest taka, że często silnik jest jedynym rozwiązaniem.
_________________________

Rejs zaczynamy w barwnym Trondheim, trzecim co do wielkości mieście Norwegii. Założone w 997 r., długi czas było stolicą kraju, tutaj także zbierał się pierwszy norweski parlament. Przez wieki, niezliczone rzesze pielgrzymów odwiedzały Katedrę Nidaros, największą budowlę średniowieczną w Skandynawii.
Do dziś Katedra Nidarosdomen (narodowa świątynia zbudowana nad grobem św. Olafa) jest miejscem licznie odwiedzanym. Najstarsze jej zachowane fragmenty, pochodzą z połowy XII w.
Warto odwiedzić też Muzeum Sztuki i Pałac Arcybiskupi, albo współczesne i nietuzinkowe Muzeum Muzyki Popularnej.
W Trondheim można też zagubić się pośród uroczych uliczek gdzie znajdziecie mnóstwo restauracji i barów, serwujących wyśmienite miejscowe piwa, najczęściej razem z pasującymi do nich przysmakami.
Osobom poszukującym zbliżenia z naturą proponujemy odwiedziny w parku Bymarka, do którego z centrum dostać się można najbardziej oddaloną na północ linią tramwajową na świecie (Gråkallbanen).

Pewne jest na tym rejsie jedno - będziemy zachwycać się przyrodą z jachtu i lądu, odwiedzać małe norweskie wioski pełne uroku i chłonąc ich klimat. Pomiędzy Trondheim a Ålesun znajduje sie kilka z piękniejszych fiordów. Czy odwiedzimy wszystkie? W tydzień niestety nie damy rady. Do jednego z nich przed Alesund wpłyniemy jednak na pewno.

Wypływamy z Trondheimfjordu i kierujemy sie na południowy zachód wzdłuż usianego wyspami wybrzeża do Kristiansundu - miasta czterech wysp. Kristiansund zostało założone w 1742 roku. Dziś warto tu zobaczyć historyczne dzielnice z drewnianymi domami, takie jak Kirkelandet i Innlandet. W centrum miasta znajduje się także muzeum sztuki, Muzeum Ole Bulla, poświęcone życiu i twórczości słynnego norweskiego skrzypka Ole Bulla. W porcie Kristiansund jest ciekawy, stary, drewniany budynek, który był dawniej magazynem soli. Obecnie jest to jeden z najważniejszych obiektów kulturowych w mieście i służy jako centrum kulturalne i turystyczne.
W restauracjach warto spróbować lokalnych specjałów, takich jak krewetki, łosoś i dorsz.
Ciekawostka: Mieszkańcy Kristiansund są znani z tradycyjnego tańca ludowego, który nosi nazwę "klompendans". Tańczony jest on w specjalnych drewnianych butach, które wydają charakterystyczny dźwięk.

Z Krystiansundu kontynuujemy kurs, mając z jednej strony otwarte już morze, a z drugiej szkierowe, malownicze wybrzeże.

Nasz postój planujemy na wyspie Ona. Wyspa Ona, uznawana za jedną z piękniejszych wysp w okolicy. Mała, otwarta na morze wyspa, w której poczujecie klimat rybackiej wioski, wystawianej na kaprysy żywiołów. Na wyspie znajduje się latarnia morska, zapalona po raz pierwszy w 1867 roku i działająca do dziś jako ważny znak nawigacyjny. Wyspę na stałe zamieszkuje około 40 osób.

Odpoczniemy i dalej w drogę, tym razem, zachwycając się krajobrazami, fiordami, zielenią, wodospadami i typową norweską zabudową złożymy wizytę w Romsdalsfjorden, raju dla wędkarzy. Fiord ten ma 94 kilometry długości, co daje mu piąte miejsce wśród najdłuższych fiordów Norwegii. Jest też jednym z nielicznych fiordów posiadających wyspy. Zatrzymamy się w miasteczku Åndalsnes, gdzie warto wybrać się na trekking do Rampestreken – niezwykłego punktu widokowego, który zapewni oszałamiający widok na okolicę.

Po wypłynięciu z Romsdalsfjorden, popłyniemy na wyspę Runde.
Wyspa Runde - to ptasi raj!!! Jedno z najważniejszych miejsc ornitologicznych w Norwegii, znane z największej kolonii maskonurów w kraju oraz spektakularnych klifów i dzikiej przyrody. Na wyspie gniazduje łącznie ponad 220 gatunków ptaków morskich, w liczbie ponad 500 tysięcy, w tym:
◦ Maskonury – ponad 100 tysięcy par, gniazdujących w jamach i szczelinach.
◦ Mewa trójpalczasta – około 50 tysięcy par.
◦ Biały głuptak – największa i najstarsza kolonia w Norwegii (2500 par)...
Turystyka na wyspie i atrakcje:
• Szlaki piesze prowadzą przez klify, torfowiska i punkty widokowe z panoramą fiordów.
• Runde Miljøsenter – centrum badawcze i edukacyjne z wystawami o ekosystemie wyspy.
• Latarnia morska Runde – malowniczy punkt na południowym krańcu wyspy.
• Obserwacja fok i wielorybów – możliwa podczas rejsów wokół wyspy.

Z Runde, czując już bliski koniec rejsu, skierujemy się do ostatniej mariny w Ålesund.

Ålesund to miasto leżące na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę.
Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju, za sprawą niezwykle spójnej, secesyjnej architektury. Ta wyjątkowa jak na norweskie miasta zabudowa powstała w wyniku pożaru, który w 1904 r. strawił doszczętnie drewnianą osadę handlową (ogień zniszczył 850 domów i pozostawił tysiące mieszkańców bez dachu nad głową). Dzięki wsparciu płynącemu min. od niemieckiego cesarza Wilhelma II-go miasto udało się dość szybko odbudować. Na ulicach stanęły dopieszczone w każdym szczególe ceglane budynki w stylu art nouveau.
Latem, poza miastem można wędrować licznymi szlakami pieszymi i pooglądać maskonury na pobliskiej wyspie Runde.

Transport do góry

Transport na miejsce zaokrętowania /z miejsca wyokrętowania, uczestnik organizuje we własnym zakresie i na własny koszt

_ _ _ _ _

KIERUNEK: ALESUND - TRONDHEIM

KIERUNEK: TRONDHEIM - ALESUND

Jacht do góry

Bavaria Cruiser 51 (Nor-IX)

Zapraszamy na pokład naszej Bavarii Cruiser 51.

Choć to nie jacht regatowy, całkiem dobrze się na nim żegluje! Szybko, dzielnie i ostro do wiatru.

Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład jachtu jest zaskoczony przestrzenią i obszernością salonu oraz ilością światła, która wpada do niej przez liczne okna.

Tem ponad 15-to metrowy jacht mieści pod pokładem aż 5 dwuosobowych kabin.
Cztery kabiny mają podwójne, płaskie łóżko, natomiast jedna kabina ma dwie koje piętrowe. Jedną z nich zajmuje skipper.

Do dyzpozycji załogi są 3 wygodne toalety /kingston + umywalki + prysznic z ciepłą wodą/. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l).
Kambuz jest obszerny i dobrze skomponowany (lodówki, umywalka, mikrofalówka, dwupalnikowa kuchenka gazowa, piekarnik + garnki, patelnie, naczynia i sztućce dla całej ząłogi).

Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni.

Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem.

PODCZAS REJSU
Ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób. Czyli wszyscy uczestnicy śpią w dwuosobowych kabinach, łącznie ze skipperem. Messa będzie cały czas wolna. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

PARAMETRY

Rocznik: 2018
Długość: 15.54 m
Szerokość: 4.61 m
Ilość kabin: 5
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.25 m
Żagle: 135 m²
Grot: rolowany
Silnik: 75 KM

WYPOSAŻENIE

Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.

Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, odbiornik AIS, ręczne radio VHF, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.

Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, mikrofalówka, dwie lodówki, trzy toalety morskie, trzy prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie Webasto, osuszacz powietrza, radio z USB, CD, MP3 , świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL).

Zapraszamy na pokład!

______________________________________
* - zdjęcia poglądowe

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- koję na jachcie
- wyżywienie (posiłki przygotowuje załoga z dostarczonych produktów)
- opiekę doświadczonego skippera
- podstawowe szkolenie żeglarskie
- paliwo i gaz do jachtu
- opłaty portowe i administracyjne
- świeżą pościel
- możliwość wypożyczenia morskiego sztormiaka

Cena rejsu nie zawiera

- dojazdu na miejsce rozpoczęcia rejsu
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych
- ubezpieczenia KL i NNW
- korzystania z płatnych pryszniców (w niektórych portach)

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 3 496 zł 3 680 zł Promocja na 3 pierwsze miejsca!!!
do 11.12.2025

Wolne miejsca: 7

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
11.07.2026 sob
18.07.2026 sob
7 Ålesund - Runde - Åndalsnes - Ona - Kristiansund - Trondheim 3 496 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!