Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs oceaniczny - trasa: Cabo Verde - Brazylia Nr: TYA-R/2026/03/188

Praia (Ilha do Santiago) - ocean Atlantycki - Ilha de Noronha (Brazylia) - Reicife (Brazylia)

Data rozpoczęcia:
16.03.2026 poniedziałek
Data zakończenia:
12.04.2026 niedziela
Ilość dni:
28 dni
Akwen:
Atlantyk
Trasa rejsu:
Praia (Ilha do Santiago) - ocean Atlantycki - Ilha de Noronha (Brazylia) - Reicife (Brazylia) Więcej informacji
Jacht:
Beneteau 50 Więcej informacji

Cena: 2 500 € (10 779 zł)

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs oceaniczny z Wysp Zielonego Przylądka do Brazylii.

Trasa zapowiada się niezwykle atrakcyjnie. Popłyniemy z Ilha do Santiago - wyspy w archipelagu Cabo Verde - przez Atlantyk, rajską wyspę Ilha de Fernando de Noronha, na brazylijskie wybrzeże do Recife.

TEN REJS

To będzie niezwykła przygoda oceaniczna, a rejs będzie miał charakter "stażowo-turystyczny".

Trasa opiewa na dystans 1800nm, na który planujemy przeznaczyć 28 dni.

Należy zdawać sobie sprawę, iż żegluga po otwartym oceanie pełna jest wyzwań: bywają silne wiatry i duże fale, ale w słonecznej i ciepłej aurze.

Wyspy początku i w trakcie rejsu zróżnicowane przyrodniczo i zachęcające do lądowej eksploracji + brazylijskie Recife.

Uczestnicy stanowią załogę jachtu i uczestniczą we wszystkich aspektach prowadzenia i eksploatacji jachtu. Obowiązuje system wachtowy oraz dobra praktyka morska. Rejs po akwenie pływowym.

Do udziału w rejsie zapraszamy osoby z doświadczeniem w żegludze wielodniowej. Nie wykluczamy osób bez doświadczenia żeglarskiego, ale z pełną świadomością specyfiki rejsu np. brak możliwości przerwania rejsu.
Od uczestników wymagany jest hard ducha, umiejętność współpracy w grupie i pozytywne nastawienie do świata.


Start i meta rejsu:

Zaokrętowanie: 16 marca od godz. 12:00 w porcie Praia (Santiago)/ Wyspy Zielonego Przylądka

Wymustrowanie: 12 kwietnia do godz. 18:00 w marinie RECIFE w Brazylii.

MOŻLIWOŚC WCZEŚNIEJSZEGO WYMUSTROWANIA:
Jest możliwość wcześniejszego wymustrowania (od ok. 31 marca 2026) na wyspie Ilha de Noronha (Brazylia).

Tygodniowy postój (30/03-05/04/2026) na kotwicowisku przy wyspie Ilha de Noronha. Poza aspektem turystycznym tego miejsca jest to również założony bufor czasowy (rezerwa) na wypadek niekorzystnych warunków meteo.

RAMOWY PROGRAM REJSU:

Rekomendujemy przylot na CV parę dni przed rejsem aby dokonać aklimatyzacji, odpocząć oraz zwiedzić wyspę. Nie oferujemy zakwaterowania na łodzi przed rejsem.


  • 16 marca 2026- godz. 12:00 Port Praia/ Santiago. Mustrowanie, podział wacht i szkolenie intro , prowiantowanie i ształowanie, integracja
  • 17 marca 2026- Odprawa paszportowa i wyjście w morze.
    dwa tygodnie - żegluga otwartym oceanem przejście równika.
  • ok. 30-31 marca 2026- Kotwiczenie przy brazylijskiej wyspie Ilha de Fernando de Noronha. Odprawa graniczna. Uzupełnienie paliwa/wody.
  • Postój: 30 marca - 5 kwietnia 2026. Kotwiczenie przy FDN. Rekreacja, turystyka.
    Święta Wielkanocne (5 kwietnia) na jachcie.
  • 6 kwietnia, odprawa graniczna i wyjście w morze
  • 6 - 9 kwietnia żegluga po otwartym oceanie.
  • 9-10 kwietnia - cumowanie w marinie w Recife (Brazylia). Odprawa graniczna
  • 10-11 kwietnia - rekreacja i turystyka
  • 12 kwietnia - wymustrowanie z jachtu do godz. 12:00

Dlaczego warto wybrać ten rejs?


  • rejs oceaniczny przez Atlantyk, "non-stop";
  • przekroczenie równika i końskich szerokości (pas ciszy);
  • nocne wachty;
  • ogromny staż oceaniczny (pływowy) - ok 400 godzin;
  • ciepło i słonecznie (temperatura powietrza: 30 st. C. , oceanu 28 st. C);
  • dodatkowe aktywności: nurkowanie (opcja ), wędkarstwo oceaniczne.
  • płyniemy wygodnym, przestronnym i autonomicznym jachtem wyprawowym (kabiny z prywatnymi łazienkami);
  • kameralna załoga (maksymalnie 6 osób gości);
  • Kapitan oceanicznego jachtu znający akwen;
  • możliwość dostępu do internetu satelitarnego dla chętnych (odpłatnie).

Zaokrętowanie: 16.03.2026 pon, godz. 12:00 Wyokrętowanie 12.04.2026 nie, godz. 09:00
Port: Praia (Ilha do Santiago) Port: Reicife (Brazylia)
Liczba godzin stażu: 400
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Atlantyk ‐ Przez Atlantyk - rejs oceaniczny
Trasa rejsu: Praia (Ilha do Santiago) - ocean Atlantycki - Ilha de Noronha (Brazylia) - Reicife (Brazylia)

UWAGA. W zależności od warunków meteo, terminy oraz trasa rejsu może uleć zmianie. Rekomendujemy zakup powrotnych biletów lotniczych z odpowiednio dużym buforem czasowym lub zakup biletów w opcji z możliwością zmiany terminów.

Transport do góry

Transport na rejs/powrót z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Rekomendujemy zakup powrotnych biletów lotniczych z odpowiednio dużym buforem czasowym lub zakup biletów w opcji z możliwością zmiany terminów - i dopiero po potwierdzeniu rezerwacji miejsca na rejsie!

PRZELOT TAM - Praia na Ilha do Santiago

Należy polecieć samolotem na Wyspy Zielonego Przylądka, do Praia. Kod lotniska: RAI

Nie ma z Polski bezpośrednich połączeń na wyspę SANTIAGO. Jest natomiast sporo opcji przesiadkowych.

Z Polski są czarterowe loty bezpośrednie na wyspę SAL oraz BOAVISTĘ (z Warszawy i Katowic) w Archipelagu Wysp Zielonego Przylądka. Dalej należy kontynuować podróż lokalnymi liniami na wyspę Santiago. Szukaj biletów czarterowych w tui.pl czy r.pl

Zwykle najtańsze bilety lotnicze są dostępne z LIZBONY oraz PORTO. Do wyszukiwania cen polecamy np. www.kayak.pl

Bilety rekomendujemy do zakupu bezpośrednio w liniach lotniczych.

Najtańsze bilety lotnicze z Polski można złożyć już od 150 euro.

Line lotnicze operujące z Europy do Praia (RAI) (Santiago/Wyspy Zielonego Przylądka):
- Easyjet - z Lizbony i Porto;
- TAP - z Lizbony;
- RoyalAir Maroc - z Casablanki;
- Transavia - z Pryża (ORY), Lyonu i Marsylii;
- AzoresAirlines - z Ponta Delgada;
- LUXAIR – From Luxemburg (Luxemburg);
- CABO VERDE AIRLINES - Portugal (Lisbon).

POWRÓT Z REJSU

Z RECIFE (Brazylia) jest całkiem dużo lotów do Madrytu, Lizbony oraz Porto. Czas lotu ok 8,5h.
Ceny najtańszych biletów są od 300 euro.

Line lotnicze operujące z Recife do Europy:
- Azul - do Madrytu i Porto,
- TAP - do Lizbony,
- Iberia - do Madrytu.
Z tych lotnisk już bez problemu można dostać się do Polski.

ALTAERANTYWNY POWRÓT Z Ilha de Fernando de Noronha
Z wyspy Ilha de Fernando de Noronha są loty do Recife i Sao Paulo:
- Azul
- GOL
- LATAM
Do wyszukiwania połączeń polecamy Google Flight

Jacht do góry

Beneteau 50

Na rejs wyruszymy dużym jachtem Beneteau 50.
Został on stworzony przez najlepsze biuro projektowe: Farr Yacht Design Armel Briand do komfortowej, bezpiecznej i szybkiej żeglugi.

To oceaniczny cruiser zapewniający dużą autonomię. Jacht klasycznie zabudowany z wykorzystaniem naturalnych, wysokiej jakości materiałów.

Opis hotelowo-funkcjonalny:

Wnętrze jachtu jest doświetlone i wentylowane przez 11 otwieranych luków ,14 otwieranych bulaji oraz 4 wenylatory.
Do dyspozycji załogi są 4 kabiny dwu-osobowe, materac o wymiarze 2,05x1,80m, 4-ry łazienki z prysznicem, obszerna messa, przestronny kokpit oraz długi i szeroki pokład wyłożony szlachetnym drewnem tikowym.
Jednostka została zaprojektowana dla 12 osób jednak dla komfortu zazwyczaj w rejsy pływa 8 osób.
W przestronnym kambuzie znajduje się zamrażarka (frigo), lodówka, kuchenka 3 palnikowa, piekarnik gazowy dwu palnikowy, mikrofalówka, ekspres włoski, elektryczny sokownik do cytrusów, naczynia i akcesoria kuchenne. Do dyspozycji załogi jest również TV, DVD i CD oraz system nagłośnienia.

Jacht wyposażony jest w system klimatyzacji, agregat prądotwórczy (6KW) i odsalarkę.

Jacht posiada sprężarkę do nabijania butli nurkowych.

Na wyposażeniu jachtu jest RIB (dinghy ze sztywnym dnem) 3 m Zodiac z silnikiem przyczepnym 4KM.

DANE TECHNICZNE
- długość: 15 m,
- szerokość: 4,5m,
- zanurzenie: 2,4m,
- 4 kajuty 2 os., każda z prywatną łazienką (x4).
- rok produkcji: 1996,
- zbiornik na paliwo: 500l,
- zbiorniki na wodę: 1000l,
- silnik: Volvo TMD22 58KW/80HP.

Żagle:
- genua (130%) 65,30m2;
- grot (pełnolistwowy) 55,3m2;
- spinaker asymetryczny 158,25m2,
- fok sztormowy

Nawigacja:
plotter map, radio vhf, wiatromierz, autopilot, sonar ( w tym przedni), log.

Bezpieczeństwo:
Epirb, AIS, tratwa ratunkowa, pnumatyczne kamizelki asekuracyjne z life linką, koła, pławki, pirotechnika.

Osprzęt:
ster strumieniowy, winda kotwiczna, dwie kotwice (60/30m), RIB 15KM na żurawikach rufowych.

______________
* - zdjęcia poglądowe

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce w kabinie 2 osobowej z dostępem do prywatnej łazienki (przypadającej na kabinę),
- opiekę i prowadzenie rejsu przez doświadczonego kapitana,
- podstawowe szkolenie żeglarskie.

Cena rejsu nie zawiera

DODATKOWE płatności i wydatki nie ujęte w cenie rejsu:

1. Składka do kasy jachtowej - wnoszona do wyznaczonego pośród załogi skarbnika (intendenta). Jest to kwota zaliczkowa uzależniona od ilości osób w załodze, rodzaju zakupionego prowiantu i napojów oraz zużycia paliwa. Rozliczenie kasy następuje na koniec rejsu.

Kwota składki to ok. 250 - 300 euro/osobę obejmuje:
- zaopatrzenie w produkty żywnościowe (z wyłączeniem alk.) i środki czystości,
- paliwo do jachtu (zużyte w czasie rejsu),
- opłaty portowe, graniczne za łódź i załogę.

Kapitan zwyczajowo NIE uczestnicy we wpłacie do kasy jachtowej, pozostając na utrzymaniu załogi.

2. Transit log i opłaty związane: kwota 50 euro/osobę, wnoszona gotówką do kapitana.
Składka ryczałtowa obejmuje następujące świadczenia:
- używanie silnika przyczepnego do pontonu;
- końcowe sprzątanie jachtu po rejsie;
- butla z gazem;
- pościel z ręcznikiem dla każdego uczestnika;
- zniesienie udziału własnego w szkodach (powyżej kwoty 200 euro).

Harmonogram płatności:
  • 50% – w dniu rezerwacji online
  • 50% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 500 € (10 779 zł)

Wolne miejsca

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!