Kurs JSM >>> 6-cio dniowy kurs na patent Nr: KYM-S/2024/10/24
- Data rozpoczęcia:
- 14.09.2024 sobota
- Data zakończenia:
- 20.09.2024 piątek
- Ilość dni:
- 6 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Miejsce:
- Gdańsk - Górki Zachodnie
- Jacht:
- EMKA 36 Więcej informacji
Opis szkolenia do góry
Zapraszamy na kurs żeglarski.
Będzie to intensywne szkolenie praktyczne i teoretyczne, przygotowujące uczestników do państwowego egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego oraz samodzielnego prowadzenia małych i średnich jachtów morskich.
Głównym miejscem szkolenia jest NCŻ w Górkach Zachodnich. Manewry portowe ćwiczymy w różnych miejscach, kilku pobliskich przystani. Wypływamy także na Zatokę Gdańską.
Przy sprzyjających warunkach odbywamy rejs nocny do Jastarni lub Helu.
Dla zapewnienia odpowiednio wysokiego poziomu szkolenia, zapraszamy na kurs maksymalnie 5 osób. Pozwala to na wielokrotne przećwiczenie manewrów, utrwalenie prawidłowych nawyków i szybkie postępy w nauce.
Kurs kończymy egzaminem państwowym na patent.
Państwowy patent jachtowy sternik morski uprawnia do prowadzenia:
- jachtów żaglowych na wodach śródlądowych bez ograniczeń,
- żaglowych jachtów morskich o długości do 18 metrów po wodach morskich całego świata bez ograniczeń.
UWAGA: po otrzymaniu patentu jachtowego sternika morskiego można wystąpić do Polskiego Związku
Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego i za niewielką opłata (50 zł) otrzymać patent motorowodnego sternika morskiego. W ten sposób uzyskuje się prawo prowadzenia także morskich jachtów motorowych o długości do 18 metrów bez żadnych innych ograniczeń!
Port: | Górki Zachodnie | Port: | Górki Zachodnie |
---|
Certyfikaty i uprawnienia możliwe do uzyskania na szkoleniu: | Jachtowy sternik morski |
---|---|
Wiek uczestników: | od 18 lat |
Wymagania wstępne: |
Nasz kurs żeglarski, kierujemy do osób z patentem żeglarza* i sporym doświadczeniem w żeglarstwie morskim. Osoby wybierające to szkolenie powinny wiedze teoretyczną opanować samodzielnie przed przyjazdem na kurs. Oferujemy daleko idącą pomoc w przygotowaniu w postaci:
Warunki przystąpienia do egzaminu na patent jachtowy sternik morski: Rozporządzenie Ministra Sportu z 2013 roku stanowi, że do egzaminu na sternika morskiego może przystąpić osoba, która:
____________
|
Program szkolenia: |
Podczas kursu staramy się maksymalnie wykorzystać czas.
Zajęcia odbywają się codziennie od godz. 08:00 do 19:00 (z przerwami). Szkolenie praktyczne obejmuje:
Nocleg na jachcie (wymagany własny śpiwór) wliczony jest cenę. _________________________________________________________________ EGZAMIN Tryb i zakres egzaminu określa wspomniane już Rozporządzenie z 2013 roku. Egzamin składa się z dwóch części: - teoretycznej
Kolejność zależy od decyzji Przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej, ale zwykle egzamin zaczyna się od teorii. Sekretarz KE dokonuje czynności administracyjnych:
Następnie zaczyna się właściwy egzamin. Przewodniczący lub inny członek KE informuje kandydatów o zasadach egzaminu i rozdaje arkusze zadań. Test 75 pytań jednokrotnego wyboru powinien dotyczyć wyłącznie zagadnień uwzględnionych w ministerialnym rozporządzeniu.
Część teoretyczna egzaminu na sternika morskiego, to nie tylko test, ale także osobne zadanie z nawigacji. Najczęściej należy je rozwiązać na specjalnie przygotowanej mapce. Zadanie z nawigacji obejmuje zwykle:
Nawigacja na wodach pływowych może obejmować:
Zadanie musi być proste i jasno sformułowane, ponieważ na jego rozwiązanie kandydat ma niewiele czasu. Cały egzamin teoretyczny (test i nawigacja) nie może trwać dłużej niż 120 minut. Egzamin praktyczny: na jachtowego sternika morskiego obejmuje:
Zadania wyznacza poszczególnym kandydatom Komisja Egzaminacyjna. Manewry na żaglach: - zwrot przez sztag
Manewry na silniku: - podejście/odejście do nabrzeża
Warunkiem zdania egzaminu na sternika morskiego jest:
Niezaliczenie testu, nierozwiązanie zadania z nawigacji albo niewykonanie zadania na egzaminie praktycznym oznacza wynik negatywny i konieczność powtórzenia całego egzaminu. |
Miejsce szkolenia praktycznego: |
Kurs najczęściej prowadzimy w Górkach Zachodnich koło Gdańska w marinie Narodowe Centrum Żeglarstwa (ul. Stogi 21). Wypływamy także na Zatokę Gdańską, manewry portowe ćwiczymy w różnych miejscach kilku pobliskich przystani. Przy sprzyjających warunkach odbywamy rejs nocny do Jastarni lub Helu. W ośrodku Narodowe Centrum Żeglarstwa istnieje możliwość wyżywienia. Restauracja i hotel znajdują się także w pobliskim AZS Hotel Galion. Pobliska plaża zachęca do kąpieli i wieczornych spacerów. |
Zakwaterowanie: | na jachcie |
Egzamin: | W ostatnim dniu szkolenia |
Lokalizacja szkolenia do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Miejsce: |
Transport do góry
Dojazd we własnym zakresie.
Jacht do góry
EMKA 36
Kurs odbędzie się na jachcie typu EMKA 36. To żaglowy, laminatowy slup regatowo-turystyczny.
Jednostka wyróżnia się rasową linią kadłuba i doskonałymi własnościami nautycznymi. Pod żaglami i na silniku manewruje tak, jak współczesne jachty turystyczne. Łódź jest szybka, zwrotna, a jednocześnie stateczna kursowo i bardzo bezpieczna.
Obszerny kokpit, duże koło sterowe, ergonomicznie umieszczona manetka silnika ułatwiają pracę skippera i załogi. Silnik Yanmar o mocy 29 kW pozwala rozpędzić jacht na spokojnej wodzie do prędkości prawie 6 węzłów. Przekładnia i dobrze dobrana śruba dwupłatowa zapewniają dobre własności manewrowe. Efektywne sterowanie zapewnia średnich rozmiarów koło sterowe połączone z płetwą sterową systemem sterociągów. Sama płetwa sterowa zawieszona jest na skegu. Kształt podwodnej części kadłuba, miejsce położenia śruby i steru zapewniają jednostce własności manewrowe typowe dla współczesnych jachtów czarterowych.
Jako jacht regatowo-turystyczny jednostka jest mocno dożaglowana. 60 m. kw. płótna w postaci genuy i grota pozwalają osiągać prędkość 7 w. już przy wietrze 4-5 B.
Wewnątrz znajduje się obszerna mesa ze składanym stołem, kambuz z kuchenką dwupalnikową i pełnym wyposażeniem, dwie kabiny dwuosobowe, stół nawigacyjny, kingston.
PARAMETRY
- Długość: 10,98 m,
- Szerokość: 3,40 m,
- Zanurzenie: 1.95 m,
- Wysokość sufitu: 1.85 m,
- Powierzchnia żagli: 60 m2,
- Silnik: Yanmar 29 KM,
- Liczba koi: 7.
Uzbrojenie podkładu:
- 4 kabestany samohamowne w kokpicie i dodatkowe na maszcie,
- solidne knagi w kopicie i cumownicze,
- knagi cumownicze na śródokręciu (brest holenderski),
- kluzy i półkluzy,
- windę kotwiczną,
- prowadnice szotów foka,
- grot refowany na refsejzingi wyposażony w lazy jack,
- dwa żagle przednie na rolerach,
- komplet cum i szpringów,
- komplet odbijaczy,
- wiadro,
- bosak.
Wyposażenie nawigacyjne i ratownicze:
- ploter z kompletem map elektronicznych,
- mapy papierowe,
- locje i spisy świateł,
- cyrkle, ekierki, przenośniki,
- radiostacja VHF DSC Icom421,
- radiopława EPIRB systemu SARSAT-COSPAS,
- odbiornik NAVTEX,
- radioodbiornik LW do odbioru prognoz pogody,
- wiatromierz elektroniczny,
- echosonda,
- log mechaniczny,
- autopilot,
- kompas sterowy,
- ręczny kompas namiarowy,
- tratwa ratunkowa,
- pneumatyczne pasy asekuracyjne dla całej załogi,
- pirotechnika.
Dobre własności nautyczne jachtu w połączeniu z kompletnym wyposażeniem sprawiają, że jest to doskonały jacht do szkoleń i rejsów na morskich wodach przybrzeżnych.
Cena i warunki płatności do góry
Cena szkolenia zawiera
- czarter jachtu,
- szkolenie,
- paliwo,
- opłaty portowe,
- podręcznik J. Evans, Morskie żeglarstwo turystyczne,
- mapę ćwiczebną,
- ekierkę nawigacyjną,
- kurs radiooperatora SRC w promocyjnej cenie,
- nocleg na jachcie (własny śpiwór),
- ubezpieczenie.
Cena szkolenia nie zawiera
- dojazdu,
- wyżywienia,
- opłat egzaminacyjnych (350 zł),
- opłaty za wydanie patentu (50 zł, płatne na konto PZŻ).
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!