Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Kurs JSM >>> 6-cio dniowy kurs na patent Nr: KYM-S/2024/10/24

Data rozpoczęcia:
14.09.2024 sobota
Data zakończenia:
20.09.2024 piątek
Ilość dni:
6 dni
Akwen:
Bałtyk
Miejsce:
Gdańsk - Górki Zachodnie
Jacht:
EMKA 36 Więcej informacji

Cena: 1 490 zł 1 690 zł Last minute!!!

Zakończony

Rezerwuj

Opis szkolenia do góry

Zapraszamy na kurs żeglarski.

Będzie to intensywne szkolenie praktyczne i teoretyczne, przygotowujące uczestników do państwowego egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego oraz samodzielnego prowadzenia małych i średnich jachtów morskich.

Głównym miejscem szkolenia jest NCŻ w Górkach Zachodnich. Manewry portowe ćwiczymy w różnych miejscach, kilku pobliskich przystani. Wypływamy także na Zatokę Gdańską.
Przy sprzyjających warunkach odbywamy rejs nocny do Jastarni lub Helu.

Dla zapewnienia odpowiednio wysokiego poziomu szkolenia, zapraszamy na kurs maksymalnie 5 osób. Pozwala to na wielokrotne przećwiczenie manewrów, utrwalenie prawidłowych nawyków i szybkie postępy w nauce.

Kurs kończymy egzaminem państwowym na patent.

Państwowy patent jachtowy sternik morski uprawnia do prowadzenia:
- jachtów żaglowych na wodach śródlądowych bez ograniczeń,
- żaglowych jachtów morskich o długości do 18 metrów po wodach morskich całego świata bez ograniczeń.

UWAGA: po otrzymaniu patentu jachtowego sternika morskiego można wystąpić do Polskiego Związku
Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego i za niewielką opłata (50 zł) otrzymać patent motorowodnego sternika morskiego. W ten sposób uzyskuje się prawo prowadzenia także morskich jachtów motorowych o długości do 18 metrów bez żadnych innych ograniczeń!

Port: Górki Zachodnie Port: Górki Zachodnie
Certyfikaty i uprawnienia możliwe do uzyskania na szkoleniu: Jachtowy sternik morski
Wiek uczestników: od 18 lat
Wymagania wstępne:

Nasz kurs żeglarski, kierujemy do osób z patentem żeglarza* i sporym doświadczeniem w żeglarstwie morskim.

Osoby wybierające to szkolenie powinny wiedze teoretyczną opanować samodzielnie przed przyjazdem na kurs.

Oferujemy daleko idącą pomoc w przygotowaniu w postaci:
- podręcznika J. Evans, "Morskie żeglarstwo turystyczne",
- dostępu do webinarów i e-learningu,
- dostępu do bazy testów egzaminacyjnych.

Warunki przystąpienia do egzaminu na patent jachtowy sternik morski:

Rozporządzenie Ministra Sportu z 2013 roku stanowi, że do egzaminu na sternika morskiego może przystąpić osoba, która:
- ukończyła 18 lat,
- odbyła co najmniej dwa rejsy morskie o łącznym czasie pływania 200 h** (wymagane opinie z rejsów).

____________
* - Formalnie patent żeglarza jachtowego nie jest wymagany, ale bardzo mile widziany.
** - Podczas naszego kursu wypływamy ok. 40 godzin liczonych do stażu morskiego.

Program szkolenia:

Podczas kursu staramy się maksymalnie wykorzystać czas.
Główne posiłki spożywamy po zajęciach lub korzystamy z gastronomii dostępnej w pobliżu.

Zajęcia odbywają się codziennie od godz. 08:00 do 19:00 (z przerwami).

Szkolenie praktyczne obejmuje:
- manewrowanie jachtem na żaglach
- manewrowanie jachtem na silniku
- dowodzenie załogą
- obsługa stanowisk manewrowych

Nocleg na jachcie (wymagany własny śpiwór) wliczony jest cenę.

_________________________________________________________________

EGZAMIN

Tryb i zakres egzaminu określa wspomniane już Rozporządzenie z 2013 roku. Egzamin składa się z dwóch części:

- teoretycznej
- praktycznej

Kolejność zależy od decyzji Przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej, ale zwykle egzamin zaczyna się od teorii.

Sekretarz KE dokonuje czynności administracyjnych:
- sprawdza tożsamość kandydatów (dowód, paszport)
- pobiera opłaty egzaminacyjne
- uzupełnia dane do protokołu egzaminacyjnego

Następnie zaczyna się właściwy egzamin. Przewodniczący lub inny członek KE informuje kandydatów o zasadach egzaminu i rozdaje arkusze zadań.

Test 75 pytań jednokrotnego wyboru powinien dotyczyć wyłącznie zagadnień uwzględnionych w ministerialnym rozporządzeniu.
Zakres wymagań egzaminacyjnych potrzebnych do uzyskania patentu jachtowego sternika morskiego jest następujący:
- wiadomości o jachtach żaglowych
- silniki
- nawigacja
- locja
- przepisy
- meteorologia
- ratownictwo
- sygnalizacja i łączność
- planowanie rejsu
Warunkiem zaliczenia testu jest zdobycie co najmniej 65 punktów, czyli zdający nie może popełnić więcej niż 10 błędów.

Część teoretyczna egzaminu na sternika morskiego, to nie tylko test, ale także osobne zadanie z nawigacji. Najczęściej należy je rozwiązać na specjalnie przygotowanej mapce. Zadanie z nawigacji obejmuje zwykle:
- nanoszenie pozycji na mapę
- prowadzenie nakresu drogi
- określanie pozycji obserwowanej z namiarów
- nawigację czynną (zadany KD, obliczyć KK)
- nawigację bierną (podany KK, obliczyć KD)

Nawigacja na wodach pływowych może obejmować:
- obliczenie wysokości pływu w porcie zasadniczym (Standard Port)
- uwzględnienie prądu pływowego w nawigacji zliczeniowej.

Zadanie musi być proste i jasno sformułowane, ponieważ na jego rozwiązanie kandydat ma niewiele czasu. Cały egzamin teoretyczny (test i nawigacja) nie może trwać dłużej niż 120 minut.

Egzamin praktyczny: na jachtowego sternika morskiego obejmuje:
- kierowanie jachtem
- dowodzenie załogą
- pracę w charakterze członka załogi

Zadania wyznacza poszczególnym kandydatom Komisja Egzaminacyjna.

Manewry na żaglach:

- zwrot przez sztag
- zwrot przez rufę
- podejście/odejście do boi
- podejście/odejście do nabrzeża
- stawania w dryf
- manewr “Człowiek za burtą”

Manewry na silniku:

- podejście/odejście do nabrzeża
- kotwiczenie
- alarm “Człowiek za burtą”
- Wymagania ministerialne nie zawsze są jasne, więc KE może też wyznaczyć wykonanie takich zadań jak:
- refowanie żagli
- zacieśnianie cyrkulacji na żaglach i silniku

Warunkiem zdania egzaminu na sternika morskiego jest:
- zaliczenie testu (min. 65 punktów)
- poprawne rozwiązanie zadania z nawigacji
- prawidłowe wykonanie zadań na egzaminie praktycznym

Niezaliczenie testu, nierozwiązanie zadania z nawigacji albo niewykonanie zadania na egzaminie praktycznym oznacza wynik negatywny i konieczność powtórzenia całego egzaminu.

Miejsce szkolenia praktycznego:

Kurs najczęściej prowadzimy w Górkach Zachodnich koło Gdańska w marinie Narodowe Centrum Żeglarstwa (ul. Stogi 21).

Wypływamy także na Zatokę Gdańską, manewry portowe ćwiczymy w różnych miejscach kilku pobliskich przystani.

Przy sprzyjających warunkach odbywamy rejs nocny do Jastarni lub Helu. W ośrodku Narodowe Centrum Żeglarstwa istnieje możliwość wyżywienia. Restauracja i hotel znajdują się także w pobliskim AZS Hotel Galion. Pobliska plaża zachęca do kąpieli i wieczornych spacerów.

Zakwaterowanie: na jachcie
Egzamin: W ostatnim dniu szkolenia

Lokalizacja szkolenia do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Miejsce:

Transport do góry

Dojazd we własnym zakresie.

Jacht do góry

EMKA 36

Kurs odbędzie się na jachcie typu EMKA 36. To żaglowy, laminatowy slup regatowo-turystyczny.
Jednostka wyróżnia się rasową linią kadłuba i doskonałymi własnościami nautycznymi. Pod żaglami i na silniku manewruje tak, jak współczesne jachty turystyczne. Łódź jest szybka, zwrotna, a jednocześnie stateczna kursowo i bardzo bezpieczna.

Obszerny kokpit, duże koło sterowe, ergonomicznie umieszczona manetka silnika ułatwiają pracę skippera i załogi. Silnik Yanmar o mocy 29 kW pozwala rozpędzić jacht na spokojnej wodzie do prędkości prawie 6 węzłów. Przekładnia i dobrze dobrana śruba dwupłatowa zapewniają dobre własności manewrowe. Efektywne sterowanie zapewnia średnich rozmiarów koło sterowe połączone z płetwą sterową systemem sterociągów. Sama płetwa sterowa zawieszona jest na skegu. Kształt podwodnej części kadłuba, miejsce położenia śruby i steru zapewniają jednostce własności manewrowe typowe dla współczesnych jachtów czarterowych.

Jako jacht regatowo-turystyczny jednostka jest mocno dożaglowana. 60 m. kw. płótna w postaci genuy i grota pozwalają osiągać prędkość 7 w. już przy wietrze 4-5 B.

Wewnątrz znajduje się obszerna mesa ze składanym stołem, kambuz z kuchenką dwupalnikową i pełnym wyposażeniem, dwie kabiny dwuosobowe, stół nawigacyjny, kingston.

PARAMETRY
- Długość: 10,98 m,
- Szerokość: 3,40 m,
- Zanurzenie: 1.95 m,
- Wysokość sufitu: 1.85 m,
- Powierzchnia żagli: 60 m2,
- Silnik: Yanmar 29 KM,
- Liczba koi: 7.

Uzbrojenie podkładu:

- 4 kabestany samohamowne w kokpicie i dodatkowe na maszcie,
- solidne knagi w kopicie i cumownicze,
- knagi cumownicze na śródokręciu (brest holenderski),
- kluzy i półkluzy,
- windę kotwiczną,
- prowadnice szotów foka,
- grot refowany na refsejzingi wyposażony w lazy jack,
- dwa żagle przednie na rolerach,
- komplet cum i szpringów,
- komplet odbijaczy,
- wiadro,
- bosak.

Wyposażenie nawigacyjne i ratownicze:

- ploter z kompletem map elektronicznych,
- mapy papierowe,
- locje i spisy świateł,
- cyrkle, ekierki, przenośniki,
- radiostacja VHF DSC Icom421,
- radiopława EPIRB systemu SARSAT-COSPAS,
- odbiornik NAVTEX,
- radioodbiornik LW do odbioru prognoz pogody,
- wiatromierz elektroniczny,
- echosonda,
- log mechaniczny,
- autopilot,
- kompas sterowy,
- ręczny kompas namiarowy,
- tratwa ratunkowa,
- pneumatyczne pasy asekuracyjne dla całej załogi,
- pirotechnika.

Dobre własności nautyczne jachtu w połączeniu z kompletnym wyposażeniem sprawiają, że jest to doskonały jacht do szkoleń i rejsów na morskich wodach przybrzeżnych.

Cena i warunki płatności do góry

Cena szkolenia zawiera

- czarter jachtu,
- szkolenie,
- paliwo,
- opłaty portowe,
- podręcznik J. Evans, Morskie żeglarstwo turystyczne,
- mapę ćwiczebną,
- ekierkę nawigacyjną,
- kurs radiooperatora SRC w promocyjnej cenie,
- nocleg na jachcie (własny śpiwór),
- ubezpieczenie.

Cena szkolenia nie zawiera

- dojazdu,
- wyżywienia,
- opłat egzaminacyjnych (350 zł),
- opłaty za wydanie patentu (50 zł, płatne na konto PZŻ).

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 490 zł 1 690 zł Last minute!!!

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!