REJS - ONE-WAY >>> TRASA: Świnoujście - Kopenhaga - Göteborg Nr: MIM-R/2024/04/540
Świnoujście – Kopenhaga – Helsingor - Göteborg
- Data rozpoczęcia:
- 19.04.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 26.04.2025 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Świnoujście – Kopenhaga – Helsingor - Göteborg Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 38 (3 cab.) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na wiosenny rejs po Bałtyku.
W trakcie rejsu odwiedzimy kilka interesujących portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków Morza Bałtyckiego i Cieśnin Duńskich.
Płynąc na ten rejs, zyskacie sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego. Miejsca z dużym ruchem morskim, nocne przeloty - to dla żeglarzy cenna nauka i doświadczenie.
Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.
Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!
TEN REJS
Będzie to interesujący, wiosenny rejs, który zaczniemy płynąc ze Świnoujścia po zachodnim Bałtyku. Odwiedzimy Kopenhagę, Helsingor i wodami Kattegatu dotrzemy do Göteborga.
Podczas rejsu będziemy szlifować umiejętności żeglarskie, pracować z mapą, nawigować i delektować się otaczającym morzem.
CO NA REJSIE?
- dużo wymagającego żeglowania,
- nocne przeloty,
- zwiedzanie Kopenhagi,
- Szekspirowski zamek Hamleta w Helsingör,
- „The Bridge” dla wielbicieli kryminałów (most nad Sundem).
ROZPOCZĘCIE REJSU
Marina Świnoujście, Basen Północny
Zaokrętowanie: 19 kwietnia 2025 godz. 17:00-20:00
ZAKOŃCZENIE REJSU
Lilla Bommen Marina, Göteborg
Wyokrętowanie: 26 kwietnia 2025 do godz. 09:00
Zaokrętowanie: | 19.04.2025 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 26.04.2025 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Świnoujście | Port: | Göteborg |
Liczba godzin stażu: | 70-90 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Cieśniny Duńskie |
---|---|
Trasa rejsu: | Świnoujście – Kopenhaga – Helsingor - Göteborg |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Zaczynamy w Świnoujściu.
Świnoujście to wspaniałe miejsce do wypoczynku i relaksu, a dzięki klimatowi również pozytywnie wpływające na stan naszego zdrowia. Świnoujście z roku na rok staje się coraz bardziej znane jako jedno z atrakcyjniejszych miejsc do aktywnego wypoczynku w Polsce.
Do dyspozycji przyjezdnych są zabawy i ruch nad wodą, liczne ścieżki rowerowe i zwiedzanie wielu okolicznych atrakcji, np:
- Latarnia Morska z 1858 roku - najwyższa nad Bałtykiem (68 m);
- Park Zdrojowy z XIX w. według projektu architekta ogrodów królewskich m.in. w Berlinie i Poczdamie – Petera Josefa Lene – wyspa Uznam;
- Wieża widokowa po byłym kościele protestanckim Marcin Lutra;
- ostoja ptaków Karsiborska Kępa (wyspa Karsibór) enklawa dzikiego ptactwa, posiadająca rangę europejską, obserwuje się tu około 140 gatunków ptaków).
Po wypłynięciu ze Świnoujścia czeka nas skok po otwartym morzu do wysp duńskich. Pierwszym naszym celem jest Kopenhaga.
Dalej przepłyniemy pod jednym z najdłuższych mostów świata, który nie tylko łączy Danię ze Szwecją, ale jest też symbolem mrocznego skandynawskiego kryminału.
Opuścimy wody Morza Bałtyckiego i przez Cieśninę Kattegat popłyniemy do Göteborga.
Kopenhaga stolica Danii, to miasto malowniczo położone nad wielką cieśniną morską, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Można odwiedzić kilka znamienitych muzeów, zobaczyć wiele zabytków i miejsc z tradycjami, pobuszować po knajpkach czy pospacerować po zaułkach Strogetu i Nyhavn (najbardziej kolorowej części miasta).
Punktem obowiązkowym podczas odwiedzin Kopenhagi są m.in.:
- pomnik małej syrenki – symbol miasta znany na całym świecie. Jak głosi legenda jest siostrą naszej warszawskiej syrenki. Obie przypłynęły do wybrzeży Bałtyku. Jedna popłynęła wzdłuż Wisły, druga zachwycona duńskimi cieśninami wybrała Kopenhagę.
- zimowa rezydencja duńskiej rodziny królewskiej – Amalienborg,
– katedra luterańska Marii Panny, największy duński kościół; znajduje się tam rzeźba Chrystusa wykonana przez Bertela Thorvaldsena.
Podczas pobytu w Kopenhadze warto spróbować tradycyjnych duńskich kanapek smørrebrød, czyli kanapek z ciemnego żytniego pieczywa (rugbrød) posmarowanego masłem i podawanego z dodatkami: sałatką, tuńczykiem, kurczakiem lub wołowiną i pomidorem. Charakterystyczne dla Danii są też śledzie, które dostać można wszędzie, a przyrządzane są na niezliczone sposoby.
Helsingor. Z Kopenhagi popłyniemy dalej Sundem, na północ, aby dotrzeć do Helsingoru, gdzie znajduje się znany zamek - Kronborg Slot - czyli zamek szekspirowskiego Hamleta. Będziemy żeglowali wąskim przesmykiem, z dużym ruchem statków. To ważny pod względem edukacyjnym fragment rejsu.
Göteborg to drugie szwedzkie miasto pod względem wielkości i jednocześnie największy port. Miasto jest też największym centrum uniwersyteckim w całej Skandynawii.
Miasto fascynuje ciekawą architekturą i historią, ma też wiele muzeów.
Są też tu wspaniałe parki i ogrody botaniczne, które przyciągają zapalonych przyrodników. Z kolei olbrzymia ilość studentów sprawia, że Goteborg tętni życiem także nocą.
Za najważniejszą atrakcję turystyczną miasta uchodzi wielki park rozrywki Liseberg.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
START REJSU
Na rejs wypływamy z Mariny w Świnoujściu.
Z naszego doświadczenia, do Świnoujścia najłatwiej jest dostać się pociągiem lub samochodem.
POWRÓT Z REJSU
Rejs kończymy w Göteborgu, w marinie Lilla Bommen.
Jest kilka wariantów dobrego powrotu do Polski - najlepiej samolotem:
-> 26 kwietnia 7:35 Göteborg – Gdańsk, RYANAIR
-> 26 kwietnia 7:50 Göteborg – Warszawa, RYANAIR
-> 27 kwietnia , 20:30 Göteborg – Gdańsk, RYANAIR
-> 27 kwietnia, 8:00 Göteborg – Kraków, RYANAIR
Z mariny na lotnisko można dostać się:
- TAXI które z mariny na lotnisko jedzie 20 min,
- FLIXBUS (korzystniej cenowo) jedzie z marony na lotnisko jednak 30 min.
Jacht do góry
Bavaria 38 (3 cab.)
(2008)
Bavaria Yachts
Jacht posiada 3 kabiny dwuosobowe oraz łazienkę z prysznicem. Wszystkie kabiny są z podwójnymi kojami płaskimi. Na rejsach żeglujemy w 7 osób plus skipper.
Jachty są zarejestrowane na 8 osób każdy oraz posiadają stosowne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa dla 8 osób (tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne).
Jacht jest utrzymany w bardzo dobrym stanie technicznym i hotelowym, dzięki regularnemu, profesjonalnemu i kompleksowemu corocznemu serwisowi.
Na tym jachcie organizujemy rejsy po Morzu Bałtyckim, Północnym i Norweskim.
- Długość:
- 11,72 m
- Szerokość:
- 3,90 m
- Zanurzenie:
- 1,6 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 6 / 3
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 360 l
- Zbiornik paliwa:
- 150 l
- Silnik:
- 40 KM
Wyposażenie
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- 2 chartplottery Raymarine (jeden dotykowy w kokpicie, jeden w nawigacyjnej)
- radar
- autopilot
- navtex do odbioru prognoz pogody i ostrzeżeń nawigacyjnych
- AIS
- radio VHF z DSC
- kompas
- wiatromierz, log, echosonda
WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE:
- grot z listwami stawiany tradycyjnie, genua rolowana
- 6 dużych kabestanów Lewmar
- szprycbuda
- winda kotwiczna, kotwica Delta, łańcuch 50m
- dodatkowe akumulatory (łącznie 330Ah)
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- ogrzewanie
- lodówka w kambuzie
- 2-palnikowa kuchenka z piekarnikiem
- pełne oświetlenie wnętrza LED
- odtwarzacz muzyki
- 2 głośniki w mesie
- telewizor
- platforma na rufie
- pościel i ręcznik dla każdego uczestnika
- pełne wyposażenie kuchenne
- literatura żeglarska, gry
WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jacht został kompletnie wyposażony w tym zakresie.
Należy tu wymienić:
- oceaniczne tratwy ratunkowe dla 8 osób
- radiopławy EPIRB
- ratunkowe kamizelki pneumatyczne z szelkami
- 2 koła ratunkowe (jedno z linką, drugie z pławką świetlną)
- pirotechnika (rakiety spadochronowe i pławka dymna)
- apteczka wyposażona przez lekarza we wszystko co potrzebne
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- koję na jachcie,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- UKRiT (ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej),
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- końcowe sprzątanie,
- pościel i ręcznik.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: zwykle równowartość około 700 – 900 zł/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!