Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

DALEKA PÓŁNOC >>> EKSPEDYCJA PO ZACHODNIM SVALBARDZIE No.1 Nr: NYC-R/2024/05/180

Longyearbyen - Svalbard Zachodni - Longyearbyen

Data rozpoczęcia:
03.06.2024 poniedziałek
Data zakończenia:
10.06.2024 poniedziałek
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Ekstremalnie
Trasa rejsu:
Longyearbyen - Svalbard Zachodni - Longyearbyen Więcej informacji
Jacht:
KUTER BERMUDZKI Więcej informacji

Cena: 2 300 € (9 917 zł)

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na niezwykłe rejsy na DALEKIEJ PÓŁNOCY w ARKTYCE*.

Nasz cykl rejsów to tygodniowe i 10-cio dniowe ekspedycje po wodach wokół Spitsbergenu (największej wyspy Svalbardu) znajdującego się na wodach Oceanu Arktycznego.

Żeglarstwo polarne oferuje bliski kontakt z naturą w najczystszej postaci: bezkresne odcienie bieli, przejrzyste powietrze, granatowe, krystaliczne morze…

Arktyka to miejsce pełne nieodkrytych tajemnic, które zachwycają każdego podróżnika.
Rejsy po tych wodach to spotkanie z dziką naturą w najczystszej postaci. Spędzając czas na pokładzie naszego dzielnego jachtu, będziesz mieć okazję podziwiać majestatyczne szczyty obsypane śniegiem oraz lodowce, które zanurzają swoje jęzory w słonej wodzie.

Warto tu teraz zajrzeć, by zdążyć!
Arktyka topnieje w zastraszającym tempie i proces ten stale pogłębia się. Ocieplenie klimatu dotyka już nawet tak odległe rubieże, jak północny Svalbard. Według analiz naukowych globalne ocieplenie w Arktyce postępuje dwukrotnie szybciej niż gdziekolwiek indziej na Ziemi – sam Lodowiec Austfonna płynie 10 razy szybciej niż sądzili naukowcy, a w rejonie Spitsbergenu rozmarza wieczna zmarzlina.

UWAGA, udział w rejsie, na jachcie o długości kadłuba 23 m – daje godziny stażowe potrzebne do uzyskania patentu kapitana jachtowego!

Po rejsie kapitan wystawi uczestnikom opinie zgodne ze standardami PZŻ.

________________________
* - Arktyka – obszar Ziemi otaczający biegun północny. Jej granice określa się na różne sposoby -
według definicji klimatyczno-ekologicznej wyznacza ją lipcowa izoterma +10 °C, która w przybliżeniu pokrywa się również z północną granicą wegetacji drzew.

TEN REJSU

Rejs zaczniemy i zakończymy w Longyearbyen. o Nazwa Svalbard określa archipelag wysp, a największą i jedyną w jakiejkolwiek części zamieszkałą jest Spitsbergen.

Tu na DALEKIEJ PÓŁNOCY wychodząc na pokład widzisz rysujące się na horyzoncie szczyty, wszystkie obsypane śniegiem. Pomiędzy nimi kolejne lodowce zanurzają swoje jęzory w słonej wodzie…

Zapytasz o atrakcje? Do zobaczenia podczas rejsu:
- polarne stacje badawcze;
- fiordy i lodowce;
- flora i fauna Arktyki: wieloryby, kolonie morsów, niedźwiedzie polarne, kolonie ptaków, renifery, foki, orki;
- rosyjskie osady górnicze; -
- trekkingi;
- połowy dorsza i halibuta,
- kajaki.

Przygotowując się do rejsu, trzeba brać pod uwagę to, że żeglowanie po wodach północy, nawet w czerwcu, lipcu i sierpniu, wiąże się z niskimi temperaturami i zmiennymi warunkami atmosferycznymi.
To, co można jednak zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu w bliskiej okolicy postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.

Wybierzemy dla Was rejony, w których przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia wspomnienia na długie lata. Czekają tu na Was malownicze góry, przepiękne lodowe fiordy, dzika arktyczna przyroda.
Tak więc niezależnie od trasy, w trakcie każdego rejsu nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia ryb, podziwiania przyrody i podglądania życia twardych ludzi osiadłych za kołem podbiegunowym.

UWAGI

+ Udział w rejsie może odbywać się w funkcji pasażera lub załoganta. Załoganci włączeni są w system wacht i realizują założenia szkolenia żeglarskiego, dostają potwierdzenie wypływanych godzin stażowych.

+ Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania.

+ Rejs spełnia kryteria żeglugi po wodach pływowych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 09 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej ora spełnia kryteria żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m – potrzebne do uzyskania patentu kapitana jachtowego

Zaokrętowanie: 03.06.2024 pon, godz. 16:00 Wyokrętowanie 10.06.2024 pon, godz. 09:00
Port: Longyearbyen Port: Longyearbyen
Liczba godzin stażu: 70-110
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Ekstremalnie ‐ Na północ: Svarbald, Spitsbergen
Trasa rejsu: Longyearbyen - Svalbard Zachodni - Longyearbyen


Realizacja trasy jest całkowicie zależna od pogody i warunków lodowych. O programie trasy decyduje kapitan.

Rejsy zaczynamy i kończymy w Longyearbyen stolicy największej wyspy.
Nazwa Svalbard określa archipelag wysp, a największą i jedyną w jakiejkolwiek części zamieszkałą jest Spitsbergen.

Longyearbyen założył w 1906 r. John Munroe Longyear, właściciel firmy wydobywającej tu węgiel. Po roku 1990 wydobycie węgla przeniesiono do pobliskiej osady Sveagruva, a Longyearbyen zaczęło pełnić funkcje turystyczne i naukowe z działającym tu Uniwersytetem Svalbardzkim. Longyearbyen zamieszkuje na stałe około 2500 ludzi.

Spitsbergen to pokryta lodowcami górzysta wyspa w północnej Norwegii, położona w rejonie Arktyki około 800 km od brzegu kontynentu i 1100 km od bieguna północnego. Stanowi ona największy kawałek lądu w archipelagu wysp Savalbard. Jest więc Spitsbergen krainą lodowców, niedźwiedzi polarnych (których żyje tam więcej niż ludzi), reniferów, lisów polarnych, morsów, fok.

W lecie kiedy tam płyniemy panuje dzień polarny a temperatury wahają się zwykle między +2 °C a +18 °C. Najwyższa średnia dobowa temperatura wynosi +4,4 °C i występuje w lipcu.

To jedno z niewielu już miejsc na świecie, w którym ciągle rządzi przyroda i to jest najbardziej niesamowite. Schodząc na ląd cały czas musimy czuć respekt do mieszkańców tego lądu i mieć się na baczności. Wychodzenie poza osady ludzkie jest zabronione bez broni.

Niekończący się dzień, to też jest atrakcja, bo czasem naprawdę można zapomnieć czy jest południe czy północ.

Zapewne zobaczymy też:

Pyramiden to opuszczona rosyjska osada, gdzie poczuć można „widmo komunizmu”gdyż na środku dzielnie trzyma się pomnik Lenina. Są tu kino, basen, sala gimnastyczna, przedszkole i plac zabaw… tylko mieszkańców brakuje. To niesamowte, chodzić z bronią na ramieniu po chodniku gdzieś na końcu świata pomiędzy zupełnie opuszczonymi domami...

Jest jeszcze jedna osada rosyjska na wyspie i w dodatku nadal zamieszkana przez społeczność liczącą ok. 500 osób. Barentsburg w Isfjordzie – jest tu nadal drugą co do wielkości osadą, powstałą przy rosyjskiej kopalni, która zapewne w najbliższej przyszłości zapewne podzieli losy innych już zamkniętych.

Odwiedzając fiord Horsund znajdujący się w południowo-zachodniej części wyspy Spitsbergen, trafić możemy do zlokalizowanej tam Polskiej Stacji Polarnej. W stacji od 1978 roku nieprzerwanie prowadzone są całoroczne prace badawcze.

Transport do góry

Rejsy (w większości) zaczynają się kończą na Spitsbergenie w miejscowości Longyearbyen.

Do Longyearbyen z Polski nie ma bezpośrednich lotów. Należy najpierw dolecieć do Oslo lub Tromso, skąd odbywają się regularne połączenia lotnicze do Longyearbyen.

Trasy obsługują linie lotnicze: SAS i Norvegian.

Ceny biletów lotniczych z Oslo na Spitsbergen kształtują się na poziomie 600 - 900 PLN.

Powrót z Longyearbyen do Polski odbywa się analogicznie tyle, że w odwrotnej kolejności.

Jacht do góry

KUTER BERMUDZKI

Na rejs płyniemy 23 metrowym kutrem bermudzkim. Jednostka spędziła w Arktyce 21 sezonów żeglarskich, odbyła 17 potężnych wypraw polarnych, m.in. dwa razy pokonując North West Passage.

Zaokrętowanie odbywa się w dwuosobowych ogrzewanych kabinach.

PARAMATRY
- Długość: 23.70 m
- Szerokość : 5.60m
- Zanurzenie : 2.40 – 4.20 m. ( z opuszczonym mieczem podczas żeglugi na wiatr)
- Wysokość masztu: 33 m.
- Wyporność 44 t
- Silnik Volvo Penta 165 KM
- Powierzchnia ożaglowania : 340m2
- Zbiorniki na wodę : 2000 litrów
- Zbiorniki na paliwo: 2000 litrów

Wyposażenie radiokomunikacyjne:
- Transponder SART,
- Navtex,
- InReach,
- Telefon IRIDIUM,
- Radar,
- EPIRB AIS,
- Transponder AIS,
- Radiostacja VHF z DSC,
- 6 ręcznych radiotelefonów VHF.


Wyposażenie hotelowe:
- 7 kabin dla 15 osób,
- Obszerna mesa,
- „Miękka” szprycbuda zabudowująca kokpit z każdej strony,
- Mokre ogrzewanie – kaloryfery,
- Instalacja elektryczna : 12, 24, 220 v,
- 3 WC, 2 prysznice,
- Generator : 230 V 7 KW.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

• rejs wyprawowym, w pełni wyposażonym jachtem,
• noclegi w komfortowych 2 os. kajutach,
• całodzienne wyżywienie,
• prowadzenie jachtu i opieka doświadczonego kapitana i załogi,
• podstawowe przeszkolenie żeglarskie,
• ubezpieczenie jachtu oraz kosztów ratownictwa morskiego,
• ubezpieczenie KL i NNW,
• opłaty portowe, paliwo do jachtu, gaz, woda,
• wynajęcie broni niezbędnej na Archipelagu Svalbard.

Cena rejsu nie zawiera

• kosztów transporu: lotu i transferu do miejsca zaokrętowania / transferu z miejsca wyokrętowania i lotu powrotnego,
• wydatków własnych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 2 300 € (9 917 zł)

Zakończony

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
16.06.2025 pon
22.06.2025 nie
6 Longyearbyen - Spitsbergen - Longyearbyen 2 500 € Więcej o rejsie
15.07.2025 wto
22.07.2025 wto
7 Longyearbyen - Svalbard Zachodni - Longyearbyen 2 500 € Więcej o rejsie
20.08.2025 śro
31.08.2025 nie
12 Longyearbyen – Poolepynten – Ny-Ålesund – Ny-London – Isfjorden – Longyearbyen 2 900 € Więcej o rejsie
01.09.2025 pon
14.09.2025 nie
14 Longyearbyen – Heleysund - Barentsøya - Freemansundet - Edgeøya - Pd–Zach Svalbard – Longyearbyen 3 000 € Więcej o rejsie
15.09.2025 pon
30.09.2025 wto
14 Longyearbyen – Heleysund - Barentsøya - Freemansundet - Edgeøya - Pd–Zach Svalbard – Longyearbyen 3 000 € Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!