ARKTYKA >>> Polskie stacje badawcze i arktyczne osady Nr: NYC-R/2025/06/209
Longyearbyen – Trygghamna – Magdalenefjorden – Kobbefjorden – Virgohamna – Smeerenburg Ytre Norskøya – Bruceneset – Moffen – 80°N – Liefdefjorden – Monacobreen – Texas Bar – Kongsfjorden – Longyearbyen
- Data rozpoczęcia:
- 01.08.2025 piątek
- Data zakończenia:
- 10.08.2025 niedziela
- Ilość dni:
- 10 dni
- Akwen:
- Ekstremalnie
- Trasa rejsu:
- Longyearbyen – Trygghamna – Magdalenefjorden – Kobbefjorden – Virgohamna – Smeerenburg Ytre Norskøya – Bruceneset – Moffen – 80°N – Liefdefjorden – Monacobreen – Texas Bar – Kongsfjorden – Longyearbyen Więcej informacji
- Jacht:
- KUTER BERMUDZKI Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na niezwykłe rejsy na DALEKIEJ PÓŁNOCY w ARKTYCE*.
Nasz cykl rejsów to tygodniowe i 10-cio dniowe ekspedycje po wodach wokół Spitsbergenu (największej wyspy Svalbardu) znajdującego się na wodach Oceanu Arktycznego.
Żeglarstwo polarne oferuje bliski kontakt z naturą w najczystszej postaci: bezkresne odcienie bieli, przejrzyste powietrze, granatowe, krystaliczne morze…
Arktyka to miejsce pełne nieodkrytych tajemnic, które zachwycają każdego podróżnika.
Rejsy po tych wodach to spotkanie z dziką naturą w najczystszej postaci. Spędzając czas na pokładzie naszego dzielnego jachtu, będziesz mieć okazję podziwiać majestatyczne szczyty obsypane śniegiem oraz lodowce, które zanurzają swoje jęzory w słonej wodzie.
Warto tu teraz zajrzeć, by zdążyć!
Arktyka topnieje w zastraszającym tempie i proces ten stale pogłębia się. Ocieplenie klimatu dotyka już nawet tak odległe rubieże, jak północny Svalbard. Według analiz naukowych globalne ocieplenie w Arktyce postępuje dwukrotnie szybciej niż gdziekolwiek indziej na Ziemi – sam Lodowiec Austfonna płynie 10 razy szybciej niż sądzili naukowcy, a w rejonie Spitsbergenu rozmarza wieczna zmarzlina.
UWAGA, udział w rejsie, na jachcie o długości kadłuba 23 m – daje godziny stażowe potrzebne do uzyskania patentu kapitana jachtowego!
Po rejsie kapitan wystawi uczestnikom opinie zgodne ze standardami PZŻ.
________________________
* - Arktyka – obszar Ziemi otaczający biegun północny. Jej granice określa się na różne sposoby -
według definicji klimatyczno-ekologicznej wyznacza ją lipcowa izoterma +10 °C, która w przybliżeniu pokrywa się również z północną granicą wegetacji drzew.
Rejs zaczniemy i zakończymy w Longyearbyen, na Spitsbergenie (największej i jedynej zamieszkałej wyspie w archipelagu Svalbard).
Tu na DALEKIEJ PÓŁNOCY wychodząc na pokład widzisz rysujące się na horyzoncie szczyty, wszystkie obsypane śniegiem. Pomiędzy nimi kolejne lodowce zanurzają swoje jęzory w słonej wodzie…
Zapytasz o atrakcje? Tu dla miłośników polarnego klimatu jest ich wiele:
- polarne stacje badawcze;
- fiordy i lodowce;
- flora i fauna Arktyki: wieloryby, kolonie morsów, niedźwiedzie polarne, kolonie ptaków, renifery, foki, orki;
- rosyjskie osady górnicze;
- trekkingi;
- połowy dorsza i halibuta,
- kajaki.
Przygotowując się do rejsu, trzeba brać pod uwagę to, że żeglowanie po wodach północy, nawet w czerwcu, lipcu i sierpniu, wiąże się z niskimi (i bardzo niskimi) temperaturami i zmiennymi warunkami atmosferycznymi.
To, co można jednak zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu w bliskiej okolicy postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu. W okresie od 20 kwietnia do 26 sierpnia na Svalbardzie występują dni polarne.
Wybierzemy dla Was rejony, w których przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia wspomnienia na długie lata. Czekają tu na Was malownicze góry, przepiękne lodowe fiordy, dzika arktyczna przyroda.
Tak więc niezależnie od trasy, w trakcie każdego rejsu nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia ryb, podziwiania przyrody i podglądania życia twardych ludzi osiadłych za kołem podbiegunowym.
TEN REJSU
Nie wiemy dokładnie, który z Polaków po raz pierwszy dotarł na Spitsbergen.
Wśród uczestników szwedzko-rosyjskiej wyprawy na Spitsbergen w latach 1899-1900, zimującej w Hornsundzie był Polak, astronom, o nazwisku Sikora. Pamiątką po jego pobycie jest nazwa lodowca na północno-wschodnim wybrzeżu Sorkapp – Sykorabreen.
Pierwsza Polska Wyprawa na Spitsbergen miała miejsce w 1934 roku na prawie nieznanym wówczas obszarze Ziemi Torella (pomiędzy fiordami van Keulen i Hornsund). Największymi jej osiągnięciami było wykonanie dokładnych map: topograficznej i geologicznej niezbadanego dotychczas terenu, a także naniesienie na nie wielu polskich nazw zatwierdzonych następnie przez Norweski Instytut Polarny, stosowanych i używanych do dziś.
PROGRAM REJSU
Dzień 1-2: Longyearbyen – Powitanie Arktyki
Rejs zaczyna się w Longyearbyen, stolicy Svalbardu, która jest jednym z najdalej na północ wysuniętych osad na świecie.
Miasto, w którym żyje więcej niedźwiedzi niż ludzi. Niegdyś osada myśliwych i wielorybników, obecnie zaludniona głównie przez pracowników naukowych oraz górników pracujących w przemyśle węglowym. Nasza baza wypadowa w świat arktycznej tundry i polarnego morza.
Pierwsze popołudnie i wieczór poświęcimy na zwiedzanie miasta. Kolorowe domy otoczone aurą surowej natury, kontrastują z majestatem gór i ośnieżonych szczytów w tle. Czasami spotkamy tu renifery i bernikle białolice, swobodnie przechadzające się między budynkami, co jest niezwykłym widokiem, który przypomina, że jesteśmy w sercu Arktyki.
Odwiedzimy również jeden z pubów, gdzie będziemy mogli skosztować lokalnego piwa. Poczujemy atmosferę społeczności, która łączy pasjonatów przygód z różnych zakątków globu. Będzie to okazja do wymiany doświadczeń oraz poznania innych uczestników naszej wyprawy, którzy tak jak my, pragną odkryć tajemnice Arktyki.
Dzień 2-4: Calypsobyen, Baranówka, Horsund
Horsund
W ramach udziału polskich uczonych w pracach II Międzynarodowego Roku Geofizycznego (1957-1958) zorganizowano w 1957 roku złożoną z 37 osób wyprawę w okolice fiordu Hornsund na południowo-zachodnim Spitsbergenie. Kierownikiem tej ekspedycji był prof. Stanisław Siedlecki znany badacz obszarów polarnych, geolog i taternik. W ciągu sezonu letniego w Zatoce Białego Niedźwiedzia (norweska nazwa Isbjörnhamna), została zbudowana baza stwarzająca dobre warunki pracy zarówno dla grupy zimującej, jak i grup letnich.
Majestatyczne szczyty i malownicze fiordy sprawiają, że wizyta w Hornsundzie jest wyjątkowa. Najwyższe szczyty są często spowite mgłą, ale przy odrobinie szczęścia, można dostrzec Hornsundtind, który góruje wysokości 1431 m n.p.m.
Hornsund jest najbardziej wysuniętym na południe fiordem na Svalbardzie, położonym w Parku Narodowym Sør-Spitsbergen.
Hornsund to najdalej na północ wysunięta całoroczna polska placówka naukowa.
Baranówka
Wypływając z Hornsundu w kierunku północnym, u stóp lodowca Werenskiolda możemy zobaczyć Stację Polarną Uniwersytetu Wrocławskiego, potocznie nazywaną „Baranówką”.
Stacja Polarna im. Stanisława Baranowskiego (nor. Werenhus) jest odrębną jednostką organizacyjną wchodzącą w skład Instytutu Geografii i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Wrocławskiego.
Stacja położona jest na przedpolu lodowca Werenskiolda (Ziemia Wedel-Jarlsberga, Spitsbergen Zachodni) i istnieje od 1971 roku. Stanowi bazę wypraw geograficznych Uniwersytetu Wrocławskiego.
W oparciu o Stację prowadzone są badania klimatologiczne, glacjologiczne, geomorfologiczne i geologiczne na lodowcu Werenskiolda i w jego otoczeniu rozpoczęte w 1957 r. w ramach Międzynarodowego Roku Geofizycznego.
Calypsobyen
Bellsund wcina się w Spitsbergen na północ od Hornsundu i dzieli się na dwie odnogi: Van Mijenfjorden i Van Keulenfjorden. Krajobraz w tym miejscu charakteryzuje się wysokimi górami, gdzie wyraźnie widać różne struktury geologiczne, w tym imponujące fałdy.
W tym obszarze obserwujemy duże kolonie ptaków; nawożenie odchodami ptaków morskich odpowiada za zaskakująco bujną roślinność w niektórych obszarach.
Obszar ten zawiera pozostałości kulturowe z kilku okresów historii Svalbardu, z których najbardziej znaczący jest okres eksploracji minerałów i górnictwa w początkach XX wieku. Znajduje się tu Stacja Polarna UMCS w Calypsobyen.
Na mocy pozwolenia Gubernatora Svalbardu bazą wypraw polarnych UMCS stały się zabudowania starej osady górniczej Calypsobyen, usytuowanej na południowo-wschodnim brzegu Bellsundu, istniejącej tu od początku XX wieku.
Zgodnie z obowiązującym w Norwegii prawem, w myśl którego chronione są wszelkie ślady działalności człowieka na Spitsbergenie sprzed roku 1946, osada ta, składająca się z kilku drewnianych budynków, zachowanych w różnym stopniu ma status skansenu budownictwa przemysłowego.
Nazwa osady pochodzi o statku HMS “Calypso”, który w 1895 roku wizytował i eksplorował rejon Bellsundu w ramach Brytyjskiej Eskadry Szkoleniowej Marynarki Wojennej.
Najstarszym obiektem jest budynek, zwany „Camp Jacobsen” oraz „domek przy Wydrzycy”, położony na uboczu od strony południowowschodniej, pierwotnie pokryty korą brzozową i darnią. Został on zbudowany w 1901 roku przez uczestników ekspedycji, wysłanej przez biznesmena i polityka Christiana Michelsena, późniejszego premiera Norwegii. Budynek ten uważany jest również za jeden z najstarszych obiektów, związanych z historią wydobywania minerałów na Svalbardzie. Na początku XX wieku był używany przez traperów w określonych porach roku, jako baza.
Obok zabudowań, na terenie osady znajdują się resztki urządzeń górniczych (odcinki torów kolejki, wagonik, kotły, taczki, wiele różnych elementów metalowych) oraz barka transportowa (G) o nazwie „Maria Theresia” i kilka zniszczonych łodzi, zaś sztolnia kopalni jest obecnie zawalony.
Petuniabukta
Od 1984 roku Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu prowadzi badania w rejonie Petuniabukta na Svalbardzie. Do 2009 roku przeprowadzono 14 ekspedycji, a ich członkowie znajdowali schronienie w Skottehytta – starej drewnianej chacie traperskiej położonej na wschodnim wybrzeżu Petuniabukta w Billefjorden.
Od 2009 roku podjęto wiele działań w celu utworzenia własnej stacji badawczej. Ostatecznie UAM oraz władze norweskie zgodziły się na budowę dwóch domków o powierzchni 10 m² każdy, na północ od Skottehytta.
W 2012 roku stacja stała się formalną jednostką w strukturze organizacyjnej UAM.
Podczas 20. Polskiej Ekspedycji Polarnej UAM, latem 2015 roku, stacja została przeniesiona na zachodnie wybrzeże Zatoki Petunia (78°41’09.1”N, 16°27’25.6”E). Jednocześnie powierzchnia użytkowa AMUPS podwoiła się, co było możliwe dzięki budowie trzeciego domku.
Płynąc dalej na północ, w cieśninie Forlandsundet, na tle lodowca Aavatsmarka mieści się Stacja Polarna UMK z Torunia.
Kaffioyra
Kaffiøyra to nizina nadmorska, położona w północno-zachodniej części Spitsbergenu, największej wyspy Archipelagu Svalbard. Równina Kawowa zajmuje powierzchnię około 310 km2, co odpowiada 12% powierzchni Ziemi Oskara II
Stacja polarna UMK, usytuowana jest w zachodniej części Ziemi Oskara II, w północnej części nadmorskiej Kaffiøyry, graniczącej od zachodu z cieśniną Forland. Zlokalizowano ją w rejonie Heggodden, około 150 m od brzegu morskiego, u podstawy moren czołowych Lodowca Aavatsmarka.
Stacja Polarna UMK może przyjąć jednorazowo piętnaście osób. Nowa część Stacji to 32 m2 powierzchni na parterze i 24 m2 na piętrze. Składa się z pomieszczenia głównego, warsztatu, pokoju i dwóch antresol sypialnych. Połączona jest ze starą częścią (kuchnia z pełnym wyposażeniem + pokój), choć posiada oddzielne wejście. Istnieją również dodatkowe pomieszczenia magazynowe, laboratorium, łaźnia, toaleta oraz garaże na łodzie, skutery i silniki.
Aktualna powierzchnia pomieszczeń wynosi ponad 100 m2.
W regionie Stacji Polarnej UMK badaniami objęto prawie wszystkie komponenty środowiska geograficznego, przy czym największy nacisk położono na badania w zakresie glacjologii, geomorfologii glacjalnej, wieloletniej zmarzliny (sezonowego odmarzania różnych rodzajów gruntu) i procesów peryglacjalnych oraz na badania klimatologiczne i biologiczne. Jednym z głównym celów działań jest poznanie zmian kriosfery, które są bardzo ważnym wskaźnikiem współczesnych przemian środowiska polarnego i zmian klimatu.
Dominującym elementem środowiska regionu Kaffiøyry są lodowce. Od XIX wieku ich powierzchnia uległa zmniejszeniu o blisko połowę. Określenie przebiegu i przyczyn zmian zasięgu lodowców jest aktualnie jednym z głównych problemów badawczych.
Dzień 5-8: Ny-Alesund i Ny-London
Ny-Alesund
Kongsfjorden i okoliczne tereny są znane jako jeden z najpiękniejszych obszarów fiordów na Svalbardzie. W tym obszarze znajduje się dawna osada górnicza Ny-Ålesund, obecnie międzynarodowe centrum badawcze, z malowniczą mieszanką starych i nowych budynków.
Wyspy i wysepki w wewnętrznej części Kongsfjorden roją się od ptaków. W głębi fiordu potężne lodowce cielą się do morza. Wszystko to jest ujęte w charakterystyczne formacje górskie.
Położona na północnym brzegu fiordu nieczynna kopalnia London jest pomnikiem dawnych optymistycznych oczekiwań na duże pieniądze z dostaw marmuru na rynek światowy. Dalej na północny zachód leży Krossfjorden z pozostałościami kulturowymi z okresu wielorybnictwa, zimowania Rosjan i Norwegów oraz II wojny światowej. Znajdują się tu również duże kolonie ptaków.
Ny-London
Po południowej stronie Kongsfjorden znajduje się Ny-London. Są to pozostałości po zakładzie górniczym założonym w 1911 roku przez Northern Exploration Company. Na początku XX wieku wydobywano tu przez krótki czas marmur. Sprowadzono maszyny, tory kolejowe, wagony, dźwigi, wciągarki, ciężkie maszyny parowe, narzędzia oraz sprzęt do pracy. Wybudowano domy mieszkalne dla około 70 osób, budynki warsztatowe i magazyny.
Zakład jest doskonałym przykładem atmosfery gorączki złota w stylu Klondike, która panowała w tamtym czasie na Svalbardzie. Według ówczesnego geologa Adolfa Hoela, obok wydobycia węgla, była to największa inicjatywa gospodarcza rozpoczęta na Spitsbergenie. Ilość jednak wydobywanego marmuru nigdy nie osiągnęła poziomu komercyjnie znaczącego. W latach wojny 1914-1918 wydobycie w kamieniołomie zostało wstrzymane, a cała przygoda zakończyła się w 1920 roku.
Marmur okazał się bezużyteczny, a bloki kruszyły się pod wpływem mrozu. Zakład został opuszczony, a w 1933 roku London było już określane jako miasto duchów. Wiele maszyn i materiałów budowlanych zostało wtedy usuniętych i wykorzystanych w innych miejscach. Jeszcze w latach 50. większość prywatnych domów została przeniesiona do Ny-Ålesund. Pozostały ruiny zakładu, który kiedyś uważano za najpiękniejszy kamieniołom marmuru na świecie.
Dzień 9-10: Barentsburg, Pyramiden, Longyearbyen
Barentsburg
Barentsburg to „kawałek Rosji na norweskiej ziemi”.
Barentsburg to radziecka osada wydobywcza, w której obecnie zagościli w większości Ukraińcy z okręgu Doniecka, szukający pracy w Arktyce w obliczu kryzysu w ojczystym kraju. Wśród pozostałych zabudowań można znaleźć szereg pamiątek po dawnych mieszkańcach.
Barenstburg to miejsce pełne sprzeczności: Toyoty Trust Arktikugol i pomnik Lenina, porzucone domy i obiekty zaprzecza socjalnego, a w głębi nowy hotel i mini browar. Osada stanowiła niegdyś zapowiedź radzieckiej propagandy w najlepszym wydaniu. Obecnie miasto jest systematycznie odbudowywane, z daleka można dostrzec nowoczesne budynki powstałe na bazie starych.
W mieście znajdziemy klimatyczny Bar, gdzie sprzedawane jest piwo z najdalej na północ wysuniętego browaru
Pyramiden
W Billefiordzie odwiedzimy górniczą osadę – muzeum, Pyramiden, gdzie mieszkają już tylko maskonury i inne ptactwo oraz kilku opiekunów osady.
Pyramiden była radziecką osadą górniczą, założoną przez Szwedów w 1910 roku, w 1927 roku sprzedana ZSRR. W czasach świetności mieszkało tu ponad 1000 osób.
Był tu szpital, dwupiętrowy basen, kryte boisko, kino, biblioteka, sala koncertowa, hotel i helipad.
Kiedy przestano wydobywać węgiel w 1998 roku, miasto ewakuowano w pośpiechu, bez zbędnego bagażu… w biurach walają się notatki, w magazynach części zapasowe, a na stołach stoją butelki po wódce i paczki papierosów, uschły kwiaty w doniczkach i tylko nadal stoi głowa Lenina zwrócona w kierunku lodowca Nordenskiöld.
TRANSPORT
Skąd - Dokąd - Data Godzina - Przewoźnik
Zaokrętowanie: | 01.08.2025 pia, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 10.08.2025 nie, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Longyearbyen | Port: | Longyearbyen |
Liczba godzin stażu: | 80-120 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Ekstremalnie ‐ Na północ: Svarbald, Spitsbergen |
---|---|
Trasa rejsu: | Longyearbyen – Trygghamna – Magdalenefjorden – Kobbefjorden – Virgohamna – Smeerenburg Ytre Norskøya – Bruceneset – Moffen – 80°N – Liefdefjorden – Monacobreen – Texas Bar – Kongsfjorden – Longyearbyen |
Realizacja trasy jest całkowicie zależna od pogody i warunków lodowych. O programie trasy decyduje kapitan. Wszystkie rejsy zaczynamy i kończymy w Longyearbyen.
Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania.
Rejs spełnia kryteria żeglugi po wodach pływowych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 09 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej ora spełnia kryteria żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m – potrzebne do uzyskania patentu kapitana jachtowego
Transport do góry
Rejsy (w większości) zaczynają się kończą na Spitsbergenie w miejscowości Longyearbyen.
Do Longyearbyen z Polski nie ma bezpośrednich lotów. Należy najpierw dolecieć do Oslo lub Tromso, skąd odbywają się regularne połączenia lotnicze do Longyearbyen.
Trasy obsługują linie lotnicze: SAS i Norvegian.
Ceny biletów lotniczych z Oslo na Spitsbergen kształtują się na poziomie 600 - 900 PLN.
Powrót z Longyearbyen do Polski odbywa się analogicznie tyle, że w odwrotnej kolejności.
Jacht do góry
KUTER BERMUDZKI
Na rejs płyniemy 23 metrowym kutrem bermudzkim. Jednostka spędziła w Arktyce 21 sezonów żeglarskich, odbyła 17 potężnych wypraw polarnych, m.in. dwa razy pokonując North West Passage.
Zaokrętowanie odbywa się w dwuosobowych ogrzewanych kabinach.
PARAMATRY
- Długość: 23.70 m
- Szerokość : 5.60m
- Zanurzenie : 2.40 – 4.20 m. ( z opuszczonym mieczem podczas żeglugi na wiatr)
- Wysokość masztu: 33 m.
- Wyporność 44 t
- Silnik Volvo Penta 165 KM
- Powierzchnia ożaglowania : 340m2
- Zbiorniki na wodę : 2000 litrów
- Zbiorniki na paliwo: 2000 litrów
Wyposażenie radiokomunikacyjne:
- Transponder SART,
- Navtex,
- InReach,
- Telefon IRIDIUM,
- Radar,
- EPIRB AIS,
- Transponder AIS,
- Radiostacja VHF z DSC,
- 6 ręcznych radiotelefonów VHF.
Wyposażenie hotelowe:
- 7 kabin dla 15 osób,
- Obszerna mesa,
- „Miękka” szprycbuda zabudowująca kokpit z każdej strony,
- Mokre ogrzewanie – kaloryfery,
- Instalacja elektryczna : 12, 24, 220 v,
- 3 WC, 2 prysznice,
- Generator : 230 V 7 KW.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
• rejs wyprawowym, w pełni wyposażonym jachtem,
• noclegi w komfortowych 2 os. kajutach,
• całodzienne wyżywienie,
• prowadzenie jachtu i opieka doświadczonego kapitana i załogi,
• podstawowe przeszkolenie żeglarskie,
• ubezpieczenie jachtu oraz kosztów ratownictwa morskiego,
• ubezpieczenie KL i NNW,
• opłaty portowe, paliwo do jachtu, gaz, woda,
• wynajęcie broni niezbędnej na Archipelagu Svalbard.
Cena rejsu nie zawiera
• kosztów transporu: lotu i transferu do miejsca zaokrętowania / transferu z miejsca wyokrętowania i lotu powrotnego,
• wydatków własnych.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
16.06.2025 pon
22.06.2025 nie |
6 | Longyearbyen - Spitsbergen - Longyearbyen | 2 500 € | Więcej o rejsie |
15.07.2025 wto
22.07.2025 wto |
7 | Longyearbyen - Svalbard Zachodni - Longyearbyen | 2 500 € | Więcej o rejsie |
20.08.2025 śro
31.08.2025 nie |
12 | Longyearbyen – Poolepynten – Ny-Ålesund – Ny-London – Isfjorden – Longyearbyen | 2 900 € | Więcej o rejsie |
01.09.2025 pon
14.09.2025 nie |
14 | Longyearbyen – Heleysund - Barentsøya - Freemansundet - Edgeøya - Pd–Zach Svalbard – Longyearbyen | 3 000 € | Więcej o rejsie |
15.09.2025 pon
30.09.2025 wto |
14 | Longyearbyen – Heleysund - Barentsøya - Freemansundet - Edgeøya - Pd–Zach Svalbard – Longyearbyen | 3 000 € | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!