Norwegia >>> Trasa: Bergen - Alesund : Etap I Nr: MSZ-R/2025/05/353
Bergen - fiordy - Alesund
- Data rozpoczęcia:
- 31.05.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 07.06.2025 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Bergen - fiordy - Alesund Więcej informacji
- Jacht:
- JV 40 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejsy do Norwegii.
Odkryjcie z nami magiczną Norwegię, świat fiordów, szkierów, pasm górskich i naturalnej przyrody.
Naszą wyprawę podzieliliśmy dla Waszej wygody na etapy - od malowniczego Stavanger, przez najpiękniejsze fiordy i urzekające archipelagi aż po czarujące Tromsø i surowy NordKaap.
Każdy etap naszego rejsu, łączy w sobie przygodę i komfort. Podróżujemy w pełnym komforcie na 12-metrowym jachcie, gdzie zaledwie 6 miejsc gwarantuje kameralną atmosferę i indywidualne podejście do każdego uczestnika rejsu.
Podczas rejsu odwiedzamy urokliwe porty: Bergen, Ålesund, Trondheim, Bodo i Tromso. W każdym z nich następuje zmiana załogi, co sprawia, że każda część podróży oferuje nowe, fascynujące spojrzenie na norweską przyrodę oraz lokalne tradycje. Nasza załoga zadba o każdy detal, abyś mógł w pełni cieszyć się niezapomnianymi widokami, świeżym powietrzem i luksusem na najwyższym poziomie.
Specjalnie dla Was, zorganizowaliśmy też kilka etapów wokół miejscowości Bodo, którego głownym celem są zjawiskowe Lofoty, od lat zachwycające każdego podróżnika.
Pozwól sobie na chwilę wytchnienia, relaksu i prawdziwej przygody. Zarezerwuj miejsce na naszej kameralnej wyprawie i przekonaj się, że podróżowanie może stać się wyjątkowym doświadczeniem, pozostającym w pamięci na zawsze!
TEN ETAP REJSU
Wypływamy z Bergen, wkaraczając do krainy najwspanialszych fiordów, tajemniczych zatoczek i malowniczych wysepek. To na tej trasie, wpłyniemy do najdłuższego fiordu w Norwegii - Sognefjordu.
Po drodze zawiniemy do kilku portów i porcików. Najpewniej odwiedzimy historyczne Florø, gdzie tradycja rybacka splata się z nowoczesnym stylem życia.
Każdy dzień rejsu odkryje przed nami zachwycające pejzaże: od złocistych zachodów słońca odbijających się w lśniących wodach, po majestatyczne, skaliste klify, które zdają się opowiadać historie dawnych żeglarzy.
Przez siedem dni, z wiatrem jako wiernym towarzyszem i morskim szumem w tle, porusać będziemy się po krętych, bajkowych, wodnych szlakach, aż w końcu dotrzemy do Ålesund – miasta, gdzie architektura secesyjna splata się z dziką naturą.
ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU
Załogę obowiązuje system wachtowy - w trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.
Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.
Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.
Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.
Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.
W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.
Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.
START REJSU
Do Bergen z Polski, można dostać się bezpośrednim lotem WizzAir z Gdańska.
Można również polecieć z innych lotnisk w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.
Z lotniska do centrum Bergen uczestnicy dostają się we własnym zakresie i na własny koszt.
Z lotniska kursuje bezpośredni tramwaj numer 1 i 2. Czas przejazdu 40 minut, koszt biletu 115 NOK.
POWRÓT Z REJSU
Powrót z Alesund do Polski, możliwy jest bezposrednim lotem WizzAir do Gdańska.
Można również polecieć na inne lotniska w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.
Z miasta na lotnisko Alesund/Vigra kursuje autobus FB65. Bilety można kupić przez internet lub u kierowcy.
Koszt przejazdu 155 NOK.
Zaokrętowanie: | 31.05.2025 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 07.06.2025 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Bergen | Port: | Alesund |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 50-80 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Bergen - fiordy - Alesund |
Powyższa trasa jest przykładem możliwego przebiegu rejsu. Ostateczny wybór trasy, uzależniony jest od warunków atmosferycznych, i kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą. Faktyczna trasa może więc przebiegać inaczej niż w opisie.
Zaczynamy w Bergen, nazywanym miastem siedmiu wzgórz. Malownicze położenie pomiędzy górami a morzem sprawia, że w Bergen można zakochać się od pierwszego wejrzenia. Jachtem stoi się tuż przy zabytkowych domkach Bryggen. Bryggen od setek lat było gwarnym nabrzeżem zajmowanym przez hanzeatyckich kupców i prawie nic się nie zmieniło. Nadal nabrzeże tętni życiem jest pełne sklepów, kawiarni i straganów, a wieczorem tętni życiem, a zwłaszcza w weekendy gdy do Bergen ściąga „kto żyw” z całej okolicy. Miejscowi zamiast przyjeżdżać samochodami - przypływają jachtami, a port tętni wtedy życiem. O historii Bergen więcej dowiedzieć można się podczas wizyty w Muzeum Hanzeatyckim czy twierdzy Bergenhus. To czego w Bergen pominąć nie można, to wjazd kolejką na wzgórze Floyen, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasteczko, jak i otaczające je morze i pasma górskie.
Popłyniemy do krainy fiordów. Pomiędzy Bergen a Alesund, leży ogromy Sognefjord. Sognefjord to drugi pod względem wielkości fiord na Ziemi, tuż po grenlandzkim Scoresby Sund. Norweski gigant leży dwie i pół godziny jazdy od portu w Bergen i wcina się w ląd na długości 204 kilometrów, niemal przecinając Norwegię na pół. W głębi lądu „zatrzymują” go góry Jotunheimen. Jego głębokość też jest imponująca, w najbardziej głębokim miejscu wynosi 1 303 metry. Dla porównania średnia głębokość Bałtyku to… 55 metrów. Ogromne wrażenie robią strzeliste, kilkusetmetrowe ściany fiordu, które w najwęższym miejscu zbliżają się do siebie na odległość 240 metrów! Wysokie zbocza porośnięte bujną zielenią łagodnie wchodzą w znajdującą się u ich podnóża krystalicznie czystą i przejrzystą wodę. Niezwykłą atmosferę tego miejsca tworzy piękna i dziewicza przyroda. Można by tu spędzić godziny na wędkowaniu czy spacerach po specjalnie wyznaczonych trasach wijących się pomiędzy małymi i uroczymi norweskimi miasteczkami.
Nie dopłyniemy co prawda do końca fiordu oddalonego o ponad 200 km od morza, jednak zawiniemy do niewielkiego miasteczka Fjærland (w odnodze zwanej Fjærlandsfjord), aby zobaczyć kolejną z atrakcji: jęzory lodowcowe.
...a gdzie możemy się zatrzymać:...
-> np. we Floro. Florø to miasto, które słynie jest z pięknych krajobrazów, wspaniałych plaż oraz bogatej historii i kultury.
Historia miasta Florø sięga XVII wieku, kiedy to osadnicy zaczęli osiedlać się w tej okolicy. W XIX wieku Florø stało się ważnym ośrodkiem rybackim, a także portem, z którego eksportowano wiele produktów rybnych. W czasie II wojny światowej miasto zostało zniszczone, ale udało się je odbudować i dzisiaj jest jednym z najważniejszych ośrodków turystycznych w Norwegii.
We Florø warto odwiedzić Muzeum Rybołówstwa, które prezentuje historię rybołówstwa w Norwegii oraz tradycyjne narzędzia i sprzęt używany do połowu ryb. Inną atrakcją jest kościół we Florø, który został zbudowany w stylu barokowym i jest jednym z najważniejszych zabytków miasta.
Ciekawą ulicą w Florø jest Strandgata, która jest jedną z głównych ulic miasta. To miejsce, w którym można zobaczyć wiele pięknych, zabytkowych kamienic, kawiarni i sklepów. Inną ciekawą ulicą jest Rådhusgata, gdzie znajduje się wiele sklepów z tradycyjnymi norweskimi wyrobami rzemieślniczymi.
Mieszkańcy Florø są znani z produkcji tradycyjnego norweskiego sernika oraz kiełbasy z jelenia. Koneserzy smaków będą mogli spróbować również innych specjałów kuchni norweskiej, takich jak zupa z dorsza czy krewetki.
W okolicy miasta znajdują się również liczne szlaki turystyczne, które prowadzą przez piękne krajobrazy i góry.
-> czy w Måløy, miaście położonym na wyspie Vågsøy, nad cieśniną Ulvesundet. Wyspa połączona jest ze stałym lądem mostem. Miejscowość pełni niezwykle ważną funkcję jako port rybacki w najbliższym regionie. Måløy ma długą, naznaczoną trudami wojny, historię, która jednak nie zahamowała bujnego rozwoju miasta.
Od tysięcy lat fale morskie uderzają w norweską linię brzegową, kształtując wiele dziwnych formacji. Jedną z najlepiej rozpoznawanych jest skała Kannestein („Końskie siodło”).
Rejs zakończymy w Alesund, mieście leżącym na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę. Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju, za sprawą niezwykle spójnej, secesyjnej architektury. Ta wyjątkowa jak na norweskie miasta zabudowa powstała w wyniku pożaru, który w 1904 r. strawił doszczętnie drewnianą osadę handlową (ogień zniszczył 850 domów i pozostawił tysiące mieszkańców bez dachu nad głową). Dzięki wsparciu płynącemu min. od niemieckiego cesarza Wilhelma II-go miasto udało się dość szybko odbudować. Na ulicach stanęły dopieszczone w każdym szczególe ceglane budynki w stylu art nouveau. Latem, poza miastem można wędrować licznymi szlakami pieszymi i pooglądać maskonury na pobliskiej wyspie Runde.
Transport do góry
Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Jacht do góry
JV 40
judel/vrolijk & co.
Rejs będzie prowadzony na żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji jachtów komercyjnych.
Jacht oferuje przestronne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.
Do celów naszej wyprawy przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie nasz nowy nabytek. Jest to jacht klasy Na pokład zabieramy tylko sześciu załogantów oraz kapitana. Do dyspozycji są trzy przestronne kabiny dwuosobowe z Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.
Ten wyjątkowy jacht to:
• komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
• w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
• ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
• komfortowa łazienka,
• nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.
Jacht jest przeznaczony dla 8 osobowej załogi. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu ustalamy maksymalną liczbę załogi (wraz z kapitanem) na 7 osób.
Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.
O firmie
Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.
- Długość:
- 11,98 m
- Szerokość:
- 3,85 m
- Zanurzenie:
- 1,9 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 8 / 3
- Liczba WC:
- 1
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
Cena rejsu nie zawiera
1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:
- ETAP I: Bergen - Alesund -> 165 EUR/osoba,
- ETAP II: Alesun - Bodo -> 240 EUR/osoba,
- ETAP III: Bodo - Tromso -> 190 EUR/osoba.
- ETAP IV: Tromso - Tromso -> 250 EUR/osoba.
- ETAP V: Tromso - Bodo -> 190 EUR/osoba.
- ETAP VI: Bodo - Bodo -> 170 EUR/osoba.
- ETAP VII: Bodo - Bodo -> 170 EUR/osoba.
- ETAP VIII: Bodo - Bodo -> 170 EUR/osoba.
- ETAP IX: Bodo - Alesund -> 170 EUR/osoba.
- ETAP X: Alesund - Stavanger -> 220 EUR/osoba.
- ETAP XI: Stavanger - Goteborg -> 170 EUR/osoba.
- ETAP XII: Goteborg - Kanał Gota - Nykoping -> 250 EUR/osoba.
W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 15 EUR/dzień/osoba (proponujemy częściowe zabranie jedzenia z Polski).
3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)
4. Składka na sprzatanie jachtu.
__________
* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
07.06.2025 sob
17.06.2025 wto |
10 | Alesund - fiordy - Bodo | 3 950 zł | Więcej o rejsie |
17.06.2025 wto
26.06.2025 czw |
9 | Bodo - Lofoty - Narvik - Tromso | 3 700 zł | Więcej o rejsie |
26.06.2025 czw
05.07.2025 sob |
9 | Tromso - NordKapp - Tromso | 4 000 zł | Więcej o rejsie |
05.07.2025 sob
13.07.2025 nie |
8 | Tromso - Lofoty - Bodo | 3 400 zł | Więcej o rejsie |
13.07.2025 nie
20.07.2025 nie |
7 | Bodo - Lofoty - Bodo | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
20.07.2025 nie
27.07.2025 nie |
7 | Bodo - Lofoty - Bodo | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
27.07.2025 nie
03.08.2025 nie |
7 | Bodo - Lofoty - Bodo | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
03.08.2025 nie
12.08.2025 wto |
9 | Bodo - fiordy - Alesund | 3 300 zł | Więcej o rejsie |
12.08.2025 wto
22.08.2025 pia |
10 | Alesund - fiordy - Stavanger | 3 600 zł | Więcej o rejsie |
30.08.2025 sob
08.09.2025 pon |
9 | Goteborg - Kanał Gota - Nykoping | 3 900 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!