Norwegia >>> Trasa: Bodo - Lofoty - Bodo : Etap VIII Nr: MSZ-R/2025/07/360
Bodo - Lofoty - Bodo
- Data rozpoczęcia:
- 27.07.2025 niedziela
- Data zakończenia:
- 03.08.2025 niedziela
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Bodo - Lofoty - Bodo Więcej informacji
- Jacht:
- JV 40 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejsy do Norwegii.
Odkryjcie z nami magiczną Norwegię, świat fiordów, szkierów, pasm górskich i naturalnej przyrody.
Naszą wyprawę podzieliliśmy dla Waszej wygody na etapy - od malowniczego Stavanger, przez najpiękniejsze fiordy i urzekające archipelagi aż po czarujące Tromsø i surowy NordKaap.
Każdy etap naszego rejsu, łączy w sobie przygodę i komfort. Podróżujemy w pełnym komforcie na 12-metrowym jachcie, gdzie zaledwie 6 miejsc gwarantuje kameralną atmosferę i indywidualne podejście do każdego uczestnika rejsu.
Podczas rejsu odwiedzamy urokliwe porty: Bergen, Ålesund, Trondheim, Bodo i Tromso. W każdym z nich następuje zmiana załogi, co sprawia, że każda część podróży oferuje nowe, fascynujące spojrzenie na norweską przyrodę oraz lokalne tradycje. Nasza załoga zadba o każdy detal, abyś mógł w pełni cieszyć się niezapomnianymi widokami, świeżym powietrzem i luksusem na najwyższym poziomie.
Specjalnie dla Was, zorganizowaliśmy też kilka etapów wokół miejscowości Bodo, którego głownym celem są zjawiskowe Lofoty, od lat zachwycające każdego podróżnika.
Pozwól sobie na chwilę wytchnienia, relaksu i prawdziwej przygody. Zarezerwuj miejsce na naszej kameralnej wyprawie i przekonaj się, że podróżowanie może stać się wyjątkowym doświadczeniem, pozostającym w pamięci na zawsze!
TEN ETAP REJSU
Rozpoczynamy naszą przygodę w Bodø, skąd wyruszamy w kierunku serca osławionych Lofotów.
Pierwszym przystankiem będzie Svolvær – tętniąca życiem stolica archipelagu, słynąca z imponujących widoków na fiordy i malownicze wysepki.
Następnie zanurzymy się w klimacie Henningsvær, uroczego miasteczka rybackiego, gdzie tradycja splata się z nowoczesną kulturą, a lokalne galerie sztuki i kawiarnie tworzą niepowtarzalny nastrój.
Kolejnym etapem naszej wyprawy jest Reine – miejsce, które zachwyca kontrastem kolorowych domków i surowych, górskich krajobrazów.
Nie zabraknie również wizyty w Å, miasteczku o najkrótszej nazwie na świecie, gdzie historia lokalnego rybołówstwa ożywa w opowieściach miejscowych mieszkańców.
Podczas rejsu będziemy podziwiać spektakularne fiordy, krystalicznie czyste wody oraz majestatyczne góry, które tworzą tło dla dzikiej norweskiej przyrody. Spotkamy tu również fascynującą faunę – od morskich ptaków sunących nad falami, po tajemnicze ssaki morskie, które dodadzą naszej podróży magii i niezapomnianych emocji.
Naszą wyprawę kończymy ponownie w Bodø, bogaci o wspomnienia i inspiracje, które na długo pozostaną w pamięci.
ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU
Załogę obowiązuje system wachtowy - w trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.
Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.
Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.
Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.
Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.
W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.
Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
TRANSPORT
START REJSU
Do Bodo polecimy z Polski z 1-dną przesiadką w Oslo, z takich miast jak: Warszawa, Gdańsk, Kraków czy Szczecin.
Port w którym czeka jacht, znajduje się blisko lotniska w Bodo (BOO) – w odległości 30 minut piechotą od lotniska. Można także dotrzeć do niego autobusem w cenie kilkudziesięciu koron norweskich.
POWRÓT Z REJSU
Lotnisko w Bodo (BOO), znajduje się nieopodal portu – w odległości 30 minut piechotą od lotniska. Można także dotrzeć do niego autobusem w cenie kilkudziesięciu koron norweskich.
Z Bodo polecimy z 1-dną przesiadką w Oslo do Warszawy, Gdańska, Krakowa czy Szczecina.
Zaokrętowanie: | 27.07.2025 nie, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 03.08.2025 nie, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Bodo | Port: | Bodo |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 50-80 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Bodo - Lofoty - Bodo |
Powyższa trasa jest przykładem możliwego przebiegu rejsu. Ostateczny wybór trasy, uzależniony jest od warunków atmosferycznych, i kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą. Faktyczna trasa może więc przebiegać inaczej niż w opisie.
Zaczynamy w Bodo.
Bodo największe miasto w okręgu Nordland, będzie portem zakończenia naszego rejsu.
Miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki.
Kultura jest bardzo ceniona w życiu każdego Norwega, szczególnie w Nordland. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę. Na każdym kroku spotkacie tu rzeźby, statuły, malowidła i pomniki. W mieście wyznaczona jest trasa szlakiem lokalnych artystów.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na długie spacery w okresie letnim. Na krtórki trekking (lub komunikacją miejską dla leniwych), można wybrać się na Keiservarden (366 m ), najbliżej położony szczyt. Taka wycieczka to sposób na idealnie spędzony wieczór, skąd zobaczyć można spektakularny panoramiczny widok na całe miasto i okolicę, ukoronowany północnym słońcem.
A słyszeliście o Saltstraumen. To największy pływ na świecie. Dokładnie co sześć godzin 400 milionów metrów sześciennych wody z szybkością 20 węzłów, przepływa pod mostem Saltstraumen przez cieśninę o szerokości 150 metrów i długości 3 kilometrów. Woda tworzy niesamowicie silne i spektakularne wiry o średnicy ponad 12 metrów i 5 metrów głębokich! Wiry można obserwować z samego mostu lub z brzegu.
Pożeglujemy na Lofoty – niesamowite krajobrazy, liczne zatoki i zatoczki z ukrytymi porcikami, czerwone domki położone pośród wysokich gór i majestatycznych fiordów…
Svolvaer to stolica Lofotów otoczona górami. Duży ośrodek handlowy od XVII w. Obecnie także siedziba Północnonorweskiego Ośrodka Artystycznego.
Ta piękna stara wioska rybacka urzeka pastelową mozaiką tradycyjnych drewnianych domów zbudowanych na skałach.
Miłośnicy historii na pewno odwiedzą Muzeum Wojny, gdzie znajdą informacje o działaniach wojennych prowadzonych na Lofotach. W tym rejonie 14 maja 1940 r. zatonął polski statek MS „Chrobry”.
Można również odwiedzić Lofote Temagalleri, muzeum w całości poświęcone sztuce połowu dorszy i wielorybów, bądź Muzeum Lofotów (Lofotr Viking Museum), które skupia się na historii wikingów.
Nadmiaru kalorii będzie można się pozbyć, wdrapując się na Svolvargeita, wznoszącą się za miastem górę o rozdwojonym szczycie. Miłośnicy przyrody wybiorą się nad malowniczy Trollfjord.
Trollfjord to maleńka, długa na 2 km odnoga cieśniny Raftsundet między Lofotami a archipelagiem Vesteralen. Za sprawą wąskiego wejścia i stromych ścian skalnych opadających pionowo do wody jest fiordem naprawdę spektakularnym. Wąskie ujście Trollfjordu ma tylko 100 metrów szerokości i rozszerza się do maksymalnej szerokości 800 metrów. Strome góry otaczające fiord mają od 600 do 1100 metrów wysokości. Orły bieliki krążące wokół górskich szczytów to dość powszechny widok. Można tu dotrzeć tylko łodzią, ponieważ wzdłuż stromych zboczy nie ma dróg.
Henningsvær nazywane „Wenecją Północy”, to niezwykłe miasteczko rozciągające się na kilku malowniczych wyspach, połączonych siecią mostów. Jest to największy port rybacki na Lofotach, tętniący życiem i otoczony (co nie dziwi) zapierającymi dech w piersiach pejzażami.
Nad miasteczkiem wznosi się majestatyczny szczyt Festvågtind, osiągający wysokość 541 m n.p.m. To idealny cel dla miłośników przyrody i pieszych wędrówek.
Nie można pominąć wizyty w Trevarefabrikken, niezwykłym miejscu, które łączy w sobie historię i nowoczesność. Dawny zakład przemysłowy został przekształcony w stylowy bar, restaurację i hotel, w którym można poczuć klimat dawnych czasów. To idealne miejsce, aby spróbować lokalnych specjałów kulinarnych, delektując się smakiem świeżych owoców morza.
Odwiedzimy też pocztówkowe Reine, wizytówkę archipelagu. To małe miasteczko rybackie położone na wyspie Moskenesøya. Część zabudowań miasteczka rozrzucona jest na kilku wysepkach, które w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia połączone zostały mostami.
Reine uznać można za symbol archipelagu, pojawia się na setkach pocztówek i katalogów, a Moskenesøy stanowi jedną z najbardziej górzystych wysp Lofotów. Jeżeli wybierzecie się na spacer po okolicy, wszędzie czekać będą na Was „widoki”: ze strzelistymi górami, małymi kolorowymi domkami i stojakami z suszonym dorszem.
Dla osób ceniących górski trekking, proponujemy szlak na szczyt Reinebringen, wznoszący się na wysokość 670 metrów n.p.m. , skąd możemy podziwiać zachwycającą panoramę Lofotów, która pozostaje w pamięci na długo.
Widoki z tego miejsca nie jeden żeglarz ustawił sobie jako tapetę w telefonie.
Å to niewielkia, tradycyjna wioska rybacka, znana jako miejsce o najkrótszej nazwie na świecie. Tradycją rybacka i w sezonie porty pełne życia, przyciągając turystów. Jak wszystkie porciki na lofotach, otoczona spektakularnymi krajobrazami gór i oceanu.
Transport do góry
Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Jacht do góry
JV 40
judel/vrolijk & co.
Rejs będzie prowadzony na żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji jachtów komercyjnych.
Jacht oferuje przestronne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.
Do celów naszej wyprawy przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie nasz nowy nabytek. Jest to jacht klasy Na pokład zabieramy tylko sześciu załogantów oraz kapitana. Do dyspozycji są trzy przestronne kabiny dwuosobowe z Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.
Ten wyjątkowy jacht to:
• komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
• w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
• ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
• komfortowa łazienka,
• nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.
Jacht jest przeznaczony dla 8 osobowej załogi. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu ustalamy maksymalną liczbę załogi (wraz z kapitanem) na 7 osób.
Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.
O firmie
Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.
- Długość:
- 11,98 m
- Szerokość:
- 3,85 m
- Zanurzenie:
- 1,9 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 8 / 3
- Liczba WC:
- 1
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
Cena rejsu nie zawiera
1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:
- ETAP I: Bergen - Alesund -> 165 EUR/osoba,
- ETAP II: Alesun - Bodo -> 240 EUR/osoba,
- ETAP III: Bodo - Tromso -> 190 EUR/osoba.
- ETAP IV: Tromso - Tromso -> 250 EUR/osoba.
- ETAP V: Tromso - Bodo -> 190 EUR/osoba.
- ETAP VI: Bodo - Bodo -> 170 EUR/osoba.
- ETAP VII: Bodo - Bodo -> 170 EUR/osoba.
- ETAP VIII: Bodo - Bodo -> 170 EUR/osoba.
- ETAP IX: Bodo - Alesund -> 170 EUR/osoba.
- ETAP X: Alesund - Stavanger -> 220 EUR/osoba.
- ETAP XI: Stavanger - Goteborg -> 170 EUR/osoba.
- ETAP XII: Goteborg - Kanał Gota - Nykoping -> 250 EUR/osoba.
W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 15 EUR/dzień/osoba (proponujemy częściowe zabranie jedzenia z Polski).
3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)
4. Składka na sprzatanie jachtu.
__________
* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
31.05.2025 sob
07.06.2025 sob |
7 | Bergen - fiordy - Alesund | 3 000 zł | Więcej o rejsie |
07.06.2025 sob
17.06.2025 wto |
10 | Alesund - fiordy - Bodo | 3 950 zł | Więcej o rejsie |
17.06.2025 wto
26.06.2025 czw |
9 | Bodo - Lofoty - Narvik - Tromso | 3 700 zł | Więcej o rejsie |
26.06.2025 czw
05.07.2025 sob |
9 | Tromso - NordKapp - Tromso | 4 000 zł | Więcej o rejsie |
05.07.2025 sob
13.07.2025 nie |
8 | Tromso - Lofoty - Bodo | 3 400 zł | Więcej o rejsie |
13.07.2025 nie
20.07.2025 nie |
7 | Bodo - Lofoty - Bodo | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
20.07.2025 nie
27.07.2025 nie |
7 | Bodo - Lofoty - Bodo | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
03.08.2025 nie
12.08.2025 wto |
9 | Bodo - fiordy - Alesund | 3 300 zł | Więcej o rejsie |
12.08.2025 wto
22.08.2025 pia |
10 | Alesund - fiordy - Stavanger | 3 600 zł | Więcej o rejsie |
30.08.2025 sob
08.09.2025 pon |
9 | Goteborg - Kanał Gota - Nykoping | 3 900 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!