Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Norwegia >>> Trasa: Alesund - Stavanger : Etap X Nr: MSZ-R/2025/08/359

Alesund - fiordy - Stavanger

Data rozpoczęcia:
12.08.2025 wtorek
Data zakończenia:
22.08.2025 piątek
Ilość dni:
10 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Alesund - fiordy - Stavanger Więcej informacji
Jacht:
JV 40 Więcej informacji

Cena: 3 600 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejsy do Norwegii.

Odkryjcie z nami magiczną Norwegię, świat fiordów, szkierów, pasm górskich i naturalnej przyrody.
Naszą wyprawę podzieliliśmy dla Waszej wygody na etapy - od malowniczego Stavanger, przez najpiękniejsze fiordy i urzekające archipelagi aż po czarujące Tromsø i surowy NordKaap.

Każdy etap naszego rejsu, łączy w sobie przygodę i komfort. Podróżujemy w pełnym komforcie na 12-metrowym jachcie, gdzie zaledwie 6 miejsc gwarantuje kameralną atmosferę i indywidualne podejście do każdego uczestnika rejsu.

Podczas rejsu odwiedzamy urokliwe porty: Bergen, Ålesund, Trondheim, Bodo i Tromso. W każdym z nich następuje zmiana załogi, co sprawia, że każda część podróży oferuje nowe, fascynujące spojrzenie na norweską przyrodę oraz lokalne tradycje. Nasza załoga zadba o każdy detal, abyś mógł w pełni cieszyć się niezapomnianymi widokami, świeżym powietrzem i luksusem na najwyższym poziomie.

Specjalnie dla Was, zorganizowaliśmy też kilka etapów wokół miejscowości Bodo, którego głownym celem są zjawiskowe Lofoty, od lat zachwycające każdego podróżnika.

Pozwól sobie na chwilę wytchnienia, relaksu i prawdziwej przygody. Zarezerwuj miejsce na naszej kameralnej wyprawie i przekonaj się, że podróżowanie może stać się wyjątkowym doświadczeniem, pozostającym w pamięci na zawsze!

TEN ETAP REJSU

Popłyniemy z Ålesund do Stavanger, a to bedzie prawdziwe wyzwanie dla żeglarzy.

Podczas tego rejsu musimy zmierzyć się z kapryśnymi wiatrami i zmienną, często trudną pogodą, co sprawia, że żeglugę określić można mianem wymagającej.

Mimo to, prawdziwy żeglaż zawsze da radę – z determinacją, precyzją i pasją pokonamy każdą falę. To etap, w którym trudności stają się źródłem satysfakcji, a każdy przełom umacnia ducha żeglarstwa, prowadząc nas do malowniczego Stavanger.

Dodatkowo na trasie znajdują się cudowne, monumentalne i piekne fiordy, w które warto wpłynąć, choc czasu tak mało, a ciekawych miejs naprawdę wiele.

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

Załogę obowiązuje system wachtowy - w trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.

TRANSPORT

DO MIEJSCA STARTU REJSU

Do Ålesund można dolecieć bezpośrednio i tanio z Gdańska:
Można również dolecieć z innych lotnisk w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.

Z lotniska Alesund/Vigra do miata kursuje autobus FB65. Bilety można kupić przez internet lub u kierowcy.
Koszt przejazdu 155 NOK.

POWRÓT

Rejs kończymy w Stavanger.
Najłatwiej ze Stavanger do Polski, będzie polecieć samolotem. Bezpośrednio do Gdańska lata WizzAir.

Z przesiadką w Oslo lub Kopenhadze, można dolecieć na inne lotniska w Polsce.

Zaokrętowanie: 12.08.2025 wto, godz. 17:00 Wyokrętowanie 22.08.2025 pia, godz. 09:00
Port: Alesund Port: Stavanger
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 50-80
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Alesund - fiordy - Stavanger

Powyższa trasa jest przykładem możliwego przebiegu rejsu. Ostateczny wybór trasy, uzależniony jest od warunków atmosferycznych, i kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą. Faktyczna trasa może więc przebiegać inaczej niż w opisie.

Alesund to urocze miasto leżące na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę. Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju, za sprawą niezwykle spójnej, secesyjnej architektury. Ta wyjątkowa jak na norweskie miasta zabudowa powstała w wyniku pożaru, który w 1904 r. strawił doszczętnie drewnianą osadę handlową (ogień zniszczył 850 domów i pozostawił tysiące mieszkańców bez dachu nad głową). Dzięki wsparciu płynącemu min. od niemieckiego cesarza Wilhelma II-go miasto udało się dość szybko odbudować. Na ulicach stanęły dopieszczone w każdym szczególe ceglane budynki w stylu art nouveau.
Na szczególną uwagę zasługuje główna ulica – Kongens Gate, na której w pubach, tawernach i klubach toczy się nocne życie miasta.
W Alesund znajdziecie też jedno z największych w Europie Północnej słonowodnych akwariów – Atlanterhavsparken, w którym zgromadzono tysiące gatunków zwierząt.

Na początek możemy popłyniemy zobaczyć cud natury. Geirangerfiord bo to o nim mowa, jest nazywany królem fiordów i stanowi prawdziwą wizytówkę Norwegii. Pojawia się w większości folderów reklamowych i w katalogach biur podróży. Ciągnie się na przestrzeni 15 km, i jest otoczony bardzo stromymi i trudnymi do zdobycia górami z których spływają przepiękne wodospady.
Z uwagi na swoje walory, został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Sama droga do końca fiordu jest piękna. Za każdym zakrętem piękne widoki, góry, wodospady.
Jedyną osadą nad nim jest miejscowość Geiranger mieszcząca się na końcu fiordu. Znajduje się tu kilka hoteli i lokai gastronomicznych. Miasteczko tętni życiem, ale wystarczy odejść nieco poza jego granice, aby być sam na sam z potężną naturą.

Wypływamy z fiordu i płyniem na południe.

Może odwiedzimy któryś z portów na wybrzeżu. Być może będa to Floro lub Maloy.
Måløy miasto położone na wyspie Vågsøy, nad cieśniną Ulvesundet. Wyspa połączona jest ze stałym lądem mostem. Miejscowość pełni niezwykle ważną funkcję jako port rybacki w najbliższym regionie. Måløy ma długą, naznaczoną trudami wojny, historię, która jednak nie zahamowała bujnego rozwoju miasta.
Od tysięcy lat fale morskie uderzają w norweską linię brzegową, kształtując wiele dziwnych formacji. Jedną z najlepiej rozpoznawanych jest skała Kannestein („Końskie siodło”).
Florø to miasto na wybrzeżu Oceanu Atlantyckiego. Słynie z pięknych krajobrazów, wspaniałych plaż oraz bogatej historii i kultury.
Historia miasta Florø sięga XVII wieku, kiedy to osadnicy zaczęli osiedlać się w tej okolicy. W XIX wieku Florø stało się ważnym ośrodkiem rybackim, a także portem, z którego eksportowano wiele produktów rybnych.

Dalej, miastem do którego warto wpłynąć jest Bergen.
Bergen nazywane jest miastem siedmiu wzgórz. Malownicze położenie pomiędzy górami a morzem sprawia, że w Bergen można zakochać się od pierwszego wejrzenia. Jachtem stoi się tuż przy zabytkowych domkach Bryggen. Bryggen od kilkuset lat jest gwarnym nabrzeżem, dawniej zajmowanym przez hanzeatyckich kupców. Dziś nadal nabrzeże tętni życiem, jest pełne sklepów, kawiarni i straganów – szczególnie wieczorem, jak i w weekendy gdy do Bergen ściąga „kto żyw” z całej okolicy. Miejscowi zamiast przyjeżdżać samochodami - przypływają jachtami, a port pełen jest ruchu. O historii Bergen więcej dowiedzieć można się podczas wizyty w Muzeum Hanzeatyckim czy twierdzy Bergenhus. To czego w Bergen pominąć nie można, to wjazd kolejką na wzgórze Floyen, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasteczko, jak i otaczające je morze i pasma górskie. Można śmiało powiedzieć, że miasto jest kulturalnym centrum Norwegii. Można je również nazwać stolicą krainy fiordów, z uwagi na lokalizację między najdłuższymi fiordami Norwegii: Sognefjordem i Hardangerfjordem.

Pomiędzy Bergen a Stavanger, znaleźć mozna kolejne przepiękne fiordy.
Przykładowo Hardangerfjord i Lysefjord, gdzie natura stworzyła prawdziwe cuda. W tych fiordach zobaczyć można wodospady, wąskie przesmyki, sąsiedztwo skał sięgających na kilkaset metrów do góry i przejrzyste morze.

Hardangerfjord, to miejsce gdzie odkryć można wodospady i wichrowe wzgórza pokryte niebieskim lodowcem Folgefonna /Aby zobaczyć jęzory lodowe trzeba zejść z jachtu, ale warto/.

Nie mozna nie wspomnieć o Lysefjord, gdzie znajduje się słynna półka skalna Prekestolen. To cud natury i jedna z największych atrakcji w tej części Norwegii. Klif o wysokości ponad 600 m z przepięknym widokiem na fiord. A w dole przepaść! Ech, warto tam się wybrać. Bezpośrednio na szczyt wiedzie pagórkowata droga o różnicy poziomu 350 m. Piesza wycieczka zajmuje około 4 godziny w obie strony i jest niesamowicie widokowa.

W okolicy równie interesująca - jednak bardzo wymagająca - jest wspinaczka na Kjerag, górę mającą 1100 m wysokości, z bardzo charakterystycznym uskokiem skalnym z przepaścią sięgającą 984 m.

Rejs zakończymy Stavanger mieście mogącym się poszczycić długą historią, ciekawymi muzeami i średniowieczną katedrą.
Warto zobaczyć:
- Katedrę św. Swituna - najstarsza z norweskich katedr wzniesiona została w stylu romańskim w około 1125 roku;
- "Gamle Stavanger" - stare miasto, w którego skład wchodzą niewielkie drewniane domy z początku XIX wieku. Na liście zabytków figuruje prawie dwieście drewnianych budowli;
- Norweskie Muzeum Ropy Naftowej (Norsk Oljemuseum) - miasto to w końcu norweskie centrum wydobycia ropy. Multimedialna ekspozycja pokazuje historię i współczesność przemysłu naftowego.

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

JV 40
judel/vrolijk & co.

Rejs będzie prowadzony na żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji jachtów komercyjnych.
Jacht oferuje przestronne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.
Do celów naszej wyprawy przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie nasz nowy nabytek. Jest to jacht klasy Na pokład zabieramy tylko sześciu załogantów oraz kapitana. Do dyspozycji są trzy przestronne kabiny dwuosobowe z Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.

Ten wyjątkowy jacht to:
• komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
• w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
• ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
• komfortowa łazienka,
• nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.

Jacht jest przeznaczony dla 8 osobowej załogi. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu ustalamy maksymalną liczbę załogi (wraz z kapitanem) na 7 osób.

Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.

O firmie
Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.

Długość:
11,98 m
Szerokość:
3,85 m
Zanurzenie:
1,9 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
8 / 3
Liczba WC:
1

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,

Cena rejsu nie zawiera

1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:
- ETAP I: Bergen - Alesund -> 165 EUR/osoba,
- ETAP II: Alesun - Bodo -> 240 EUR/osoba,
- ETAP III: Bodo - Tromso -> 190 EUR/osoba.
- ETAP IV: Tromso - Tromso -> 250 EUR/osoba.
- ETAP V: Tromso - Bodo -> 190 EUR/osoba.
- ETAP VI: Bodo - Bodo -> 170 EUR/osoba.
- ETAP VII: Bodo - Bodo -> 170 EUR/osoba.
- ETAP VIII: Bodo - Bodo -> 170 EUR/osoba.
- ETAP IX: Bodo - Alesund -> 170 EUR/osoba.
- ETAP X: Alesund - Stavanger -> 220 EUR/osoba.
- ETAP XI: Stavanger - Goteborg -> 170 EUR/osoba.
- ETAP XII: Goteborg - Kanał Gota - Nykoping -> 250 EUR/osoba.
W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 15 EUR/dzień/osoba (proponujemy częściowe zabranie jedzenia z Polski).

3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

4. Składka na sprzatanie jachtu.

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 3 600 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
31.05.2025 sob
07.06.2025 sob
7 Bergen - fiordy - Alesund 3 000 zł Więcej o rejsie
07.06.2025 sob
17.06.2025 wto
10 Alesund - fiordy - Bodo 3 950 zł Więcej o rejsie
17.06.2025 wto
26.06.2025 czw
9 Bodo - Lofoty - Narvik - Tromso 3 700 zł Więcej o rejsie
26.06.2025 czw
05.07.2025 sob
9 Tromso - NordKapp - Tromso 4 000 zł Więcej o rejsie
05.07.2025 sob
13.07.2025 nie
8 Tromso - Lofoty - Bodo 3 400 zł Więcej o rejsie
13.07.2025 nie
20.07.2025 nie
7 Bodo - Lofoty - Bodo 3 200 zł Więcej o rejsie
20.07.2025 nie
27.07.2025 nie
7 Bodo - Lofoty - Bodo 3 200 zł Więcej o rejsie
27.07.2025 nie
03.08.2025 nie
7 Bodo - Lofoty - Bodo 3 200 zł Więcej o rejsie
03.08.2025 nie
12.08.2025 wto
9 Bodo - fiordy - Alesund 3 300 zł Więcej o rejsie
30.08.2025 sob
08.09.2025 pon
9 Goteborg - Kanał Gota - Nykoping 3 900 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!