Norwegia >>> Trasa: Trondheim - Bodo : Etap II Nr: MSZ-R/2025/06/354
Trondheim - fiordy - Bodo
- Data rozpoczęcia:
- 07.06.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 17.06.2025 wtorek
- Ilość dni:
- 10 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Trondheim - fiordy - Bodo Więcej informacji
- Jacht:
- JV 40 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejsy do Norwegii.
Odkryjcie z nami magiczną Norwegię, świat fiordów, szkierów, pasm górskich i naturalnej przyrody.
Naszą wyprawę podzieliliśmy dla Waszej wygody na etapy - od malowniczego Stavanger, przez najpiękniejsze fiordy i urzekające archipelagi aż po czarujące Tromsø i surowy NordKaap.
Każdy etap naszego rejsu, łączy w sobie przygodę i komfort. Podróżujemy w pełnym komforcie na 12-metrowym jachcie, gdzie zaledwie 6 miejsc gwarantuje kameralną atmosferę i indywidualne podejście do każdego uczestnika rejsu.
Podczas rejsu odwiedzamy urokliwe porty: Bergen, Ålesund, Trondheim, Bodo i Tromso. W każdym z nich następuje zmiana załogi, co sprawia, że każda część podróży oferuje nowe, fascynujące spojrzenie na norweską przyrodę oraz lokalne tradycje. Nasza załoga zadba o każdy detal, abyś mógł w pełni cieszyć się niezapomnianymi widokami, świeżym powietrzem i luksusem na najwyższym poziomie.
Specjalnie dla Was, zorganizowaliśmy też kilka etapów wokół miejscowości Bodo, którego głownym celem są zjawiskowe Lofoty, od lat zachwycające każdego podróżnika.
Pozwól sobie na chwilę wytchnienia, relaksu i prawdziwej przygody. Zarezerwuj miejsce na naszej kameralnej wyprawie i przekonaj się, że podróżowanie może stać się wyjątkowym doświadczeniem, pozostającym w pamięci na zawsze!
TEN ETAP REJSU
Rejs zaczynamy w Trondheim, trzecim co do wielkości mieście Norwegii.
Atuty miasta to długa historia, bogata kultura, walory przyrodnicze i dobra kuchnia.
Co na trasie:
Możemy odwiedzić portowy Rørvik i archipelag Vikna, w skład którego wchodzi ok 6 tysięcy szkierowych wysepek. W 2004 archipelag został wpisany na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wody otaczające wyspy są jednym z największych łowisk dorsza. Na wszystkich fanów połowów, będzie czekał sprzęt wędkarski.
Nieco dalej, na wyspie Lovund podziwiać będziemy maskonury, które o tej porze roku wracają do swoich lęgowisk po zimie spędzonej na Oceanie Atlantyckim. Płynąc dalej na północ przekroczymy linię koła podbiegunowego i możemy popłynąć pod lodowiec Svartisen!
Jeżeli aura będzie nam sprzyjała, mamy jeszcze szansę popłynać na Lofoty i zobaczyć słynne na cały świat Ronne.
Będziemy żeglować w promieniach słońca, które nigdy nie zachodzi.
Rejs kończymy w Bodo. Bodo to największe miasto w okręgu Nordland. To miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki. Często stąd rozpoczynają się wyprawy na Lofoty czy do Tromso lub na południe do Trondheim.
UWAGA
Etap ten jest bardziej żeglarski niż turystyczny, przeznaczony jest dla żeglarzy posiadających patenty żeglarskie lub tych, którzy marzą o ich zdobyciu.
Płynac będziemy wzdłuż Norweskiego wybrzeża, czase mając po lewej beskresne Morze Norweskie, czasem wpłyniemy pomiędzy wyspy i szkiery.
Rejs obejmuje kilkudniowe pływanie, zarówno dzienne, jak i nocne, a cała załoga pracuje w systemie wachtowym – przebieg trasy jest uzależniony od warunków pogodowych.
ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU
Załogę obowiązuje system wachtowy - w trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.
Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.
Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.
Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.
Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.
W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.
Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.
START REJSU
Do Trondheim z Polski dolecimy bezpośrednio z Gdańska i Krakowa.
Z lotniska Trondheim-Værnes (TRD) w pobliże portu można dostać się busem Flybussen / Værnes Express.
Z Trondheim Lufthavn na przystanek Prinsens Gate w pobliżu portu, bilet kosztuje 205/255 NOK, a przejazd trwa 37 minut.
POWRÓT Z REJSU
Lotnisko w Bodo (BOO), znajduje się nieopodal portu – w odległości 30 minut piechotą od lotniska. Można także dotrzeć do niego autobusem w cenie kilkudziesięciu koron norweskich.
Z Bodo polecimy z 1-dną przesiadką w Oslo do Warszawy, Gdańska, Krakowa czy Szczecina.
Zaokrętowanie: | 07.06.2025 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 17.06.2025 wto, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Trondheim | Port: | Bodo |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 50-80 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Trondheim - fiordy - Bodo |
Powyższa trasa jest przykładem możliwego przebiegu rejsu. Ostateczny wybór trasy, uzależniony jest od warunków atmosferycznych, i kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą. Faktyczna trasa może więc przebiegać inaczej niż w opisie.
Naszą wyprawę zaczynamy w Trondheim.
Trondheim, trzecie co do wielkości miasto w Norwegii. Założone w 997 r., długi czas było stolicą kraju, tutaj także zbierał się pierwszy norweski parlament. Przez wieki, niezliczone rzesze pielgrzymów odwiedzały Katedrę Nidaros, największą budowlę średniowieczną w Skandynawii.
Do dziś Katedra Nidarosdomen (narodowa świątynia zbudowana nad grobem św. Olafa) jest miejscem licznie odwiedzanym. Najstarsze jej zachowane fragmenty, pochodzą z połowy XII w.
Warto odwiedzić też Muzeum Sztuki i Pałac Arcybiskupi, albo współczesne i nietuzinkowe Muzeum Muzyki Popularnej.
W Trondheim można też zagubić się pośród uroczych uliczek gdzie znajdziecie mnóstwo restauracji i barów, serwujących wyśmienite miejscowe piwa, najczęściej razem z pasującymi do nich przysmakami.
Osobom poszukującym zbliżenia z naturą proponujemy odwiedziny w parku Bymarka, do którego z centrum dostać się można najbardziej oddaloną na północ linią tramwajową na świecie (Gråkallbanen).
Po drodze odwiedzimy też kilka portów i porcików, np.:
Rørvik to portowa miejscowość, której mieszkańcy zajmują się przede wszystkim rybołówstwem. Nadzwyczajną funkcję miasteczka podkreśla obecność muzeum będącego Centrum Kultury Przybrzeżnej, w którym dowiemy się więcej o kulturze i historii wybrzeża. Okres prezentowany przez muzealne wystawy obejmuje aż 10 tysięcy lat. Równie ciekawy co ekspozycje, jest też budynek muzeum, który jest dziełem nowoczesnej sztuki.
Lodowiec Svartisen. To drugi co do wielkości norweski lodowiec. Będzie możliwość wybrania się na wycieczkę do lodowca – na lodowiec można wejść z przewodnikiem (około 600 NOK z zapewnieniem sprzętu) lub samodzielnie podejść do czoła lodowca.
Gdy dotrzecie do celu zachwytom nie będzie końca. Żadne zdjęcie tego nie pokaże, to trzeba po prostu zobaczyć na własne oczy. UWAGA! Z lodowcem nie ma żartów - trzeba być na prawdę ostrożnym, ponieważ w sezonie letnim on się rozpada na kawałki.
Lofoty – niesamowite krajobrazy, czerwone domki położone pośród wysokich gór i majestatycznych fiordów…
Å to niewielkia, tradycyjna wioska rybacka, znana jako miejsce o najkrótszej nazwie na świecie. Tradycją rybacka i w sezonie porty pełne życia, przyciągając turystów. Jak wszystkie porciki na lofotach, otoczona spektakularnymi krajobrazami gór i oceanu.
Wizytówką archipelagu jest Reine. To małe miasteczko rybackie położone na wyspie Moskenesøya. Część zabudowań miasteczka rozrzucona jest na kilku wysepkach, które w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia połączone zostały mostami.
Reine uznać można za symbol archipelagu, pojawia się na setkach pocztówek i katalogów, a Moskenesøy stanowi jedną z najbardziej górzystych wysp Lofotów. Jeżeli wybierzecie się na spacer po okolicy, wszędzie czekać będą na Was „widoki”: ze strzelistymi górami, z łatami śniegu, małymi kolorowymi domkami i stojakami z suszonym dorszem.
Dla osób ceniących górski trekking, proponujemy szlak na szczyt Reinebringen, wznoszący się na wysokość 670 metrów n.p.m. , skąd możemy podziwiać zachwycającą panoramę Lofotów, która pozostaje w pamięci na długo.
Widoki z tego miejsca nie jeden żeglarz ustawił sobie jako tapetę w telefonie.
Bodo największe miasto w okręgu Nordland, będzie portem zakończenia naszego rejsu.
Miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki.
Kultura jest bardzo ceniona w życiu każdego Norwega, szczególnie w Nordland. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę. Na każdym kroku spotkacie tu rzeźby, statuły, malowidła i pomniki. W mieście wyznaczona jest trasa szlakiem lokalnych artystów.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na długie spacery w okresie letnim. Na krtórki trekking (lub komunikacją miejską dla leniwych), można wybrać się na Keiservarden (366 m ), najbliżej położony szczyt. Taka wycieczka to sposób na idealnie spędzony wieczór, skąd zobaczyć można spektakularny panoramiczny widok na całe miasto i okolicę, ukoronowany północnym słońcem.
A słyszeliście o Saltstraumen. To największy pływ na świecie. Dokładnie co sześć godzin 400 milionów metrów sześciennych wody z szybkością 20 węzłów, przepływa pod mostem Saltstraumen przez cieśninę o szerokości 150 metrów i długości 3 kilometrów. Woda tworzy niesamowicie silne i spektakularne wiry o średnicy ponad 12 metrów i 5 metrów głębokich! Wiry można obserwować z samego mostu lub z brzegu.
Transport do góry
Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
/możliwości transportu wskazane powyżej/
Jacht do góry
JV 40
judel/vrolijk & co.
Rejs będzie prowadzony na żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji jachtów komercyjnych.
Jacht oferuje przestronne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.
Do celów naszej wyprawy przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie nasz nowy nabytek. Jest to jacht klasy Na pokład zabieramy tylko sześciu załogantów oraz kapitana. Do dyspozycji są trzy przestronne kabiny dwuosobowe z Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.
Ten wyjątkowy jacht to:
• komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
• w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
• ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
• komfortowa łazienka,
• nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.
Jacht jest przeznaczony dla 8 osobowej załogi. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu ustalamy maksymalną liczbę załogi (wraz z kapitanem) na 7 osób.
Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.
O firmie
Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.
- Długość:
- 11,98 m
- Szerokość:
- 3,85 m
- Zanurzenie:
- 1,9 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 8 / 3
- Liczba WC:
- 1
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
Cena rejsu nie zawiera
1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:
- ETAP I: Bergen - Trondheim -> 165 EUR/osoba,
- ETAP II: Trondheim - Bodo -> 240 EUR/osoba,
- ETAP III: Bodo - Tromso -> 190 EUR/osoba.
- ETAP IV: Tromso - Tromso -> 250 EUR/osoba.
- ETAP V: Tromso - Bodo -> 190 EUR/osoba.
- ETAP VI: Bodo - Bodo -> 170 EUR/osoba.
- ETAP VII: Bodo - Bodo -> 170 EUR/osoba.
- ETAP VIII: Bodo - Bodo -> 170 EUR/osoba.
- ETAP IX: Bodo - Alesund -> 170 EUR/osoba.
- ETAP X: Alesund - Stavanger -> 220 EUR/osoba.
- ETAP XI: Stavanger - Goteborg -> 170 EUR/osoba.
- ETAP XII: Goteborg - Kanał Gota - Nykoping -> 250 EUR/osoba.
W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 15 EUR/dzień/osoba (proponujemy częściowe zabranie jedzenia z Polski).
3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)
4. Składka na sprzatanie jachtu.
__________
* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
17.06.2025 wto
26.06.2025 czw |
9 | Bodo - Lofoty - Narvik - Tromso | 3 700 zł | Więcej o rejsie |
26.06.2025 czw
05.07.2025 sob |
9 | Tromso - NordKapp - Tromso | 4 000 zł | Więcej o rejsie |
05.07.2025 sob
13.07.2025 nie |
8 | Tromso - Lofoty - Bodo | 3 400 zł | Więcej o rejsie |
13.07.2025 nie
20.07.2025 nie |
7 | Bodo - Lofoty - Bodo | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
20.07.2025 nie
27.07.2025 nie |
7 | Bodo - Lofoty - Bodo | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
27.07.2025 nie
03.08.2025 nie |
7 | Bodo - Lofoty - Bodo | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
03.08.2025 nie
12.08.2025 wto |
9 | Bodo - fiordy - Alesund | 3 300 zł | Więcej o rejsie |
12.08.2025 wto
22.08.2025 pia |
10 | Alesund - fiordy - Stavanger | 3 600 zł | Więcej o rejsie |
22.08.2025 pia
30.08.2025 sob |
8 | Stavanger - Goteborg | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
30.08.2025 sob
08.09.2025 pon |
9 | Goteborg - Kanał Gota - Nykoping | 3 900 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!